Mişcarea Carismatică
Redăm mai jos un material publicat de Asociaţia Evanghelistică Fundamentalistă (Fundamental Evangelistic Association), Los Osos, California, SUA. El este intitulat astfel:
Mişcarea carismatică este periculoasă – feriţi-vă de ea!
Pe la începutul secolului 20 a luat fiinţă Mişcarea penticostală, care pune accentul pe „vorbirea în limbi“ şi pe „vindecarea miraculoasă“. Nereuşita lor de a împărţi drept Cuvîntul adevărului a dus la multe învăţături false referitoare la lucrarea Spiritului Sfînt şi a produs confuzie în mintea multor credincioşi şi necredincioşi. Mişcarea penticostală a cîştigat teren în mod special în diferite biserici protestante, dar adepţii lor au fost repede scoşi afară – fie din cauza concepţiilor şi practicilor lor neobişnuite cu privire la credinţă, fie, în cîteva cazuri, pentru că nu s-au simţit bine în biserici care deveniseră liberale pe plan teologic şi lumeşti în atitudine şi practică. Despre cei mai mulţi dintre aceşti penticostali timpurii se poate spune cel puţin un lucru: ei au respins complet liberalismul mişcării ecumenice şi n-ar justifica amestecul dintre lume şi Biserică.
În anii 1960 a căpătat contur o nouă Mişcare care împărtăşeşte doctrinele de bază ale Mişcării penticostale, dar care recomandă ca adepţii ei să rămînă în Bisericile respective în loc să le părăsească. Această Mişcare este cunoscută în general sub numele de mişcarea carismatică. Ea a cuprins nu numai diferite Biserici protestante, ci şi Biserica Romano-catolică. De fapt, cînd cineva poate „vorbi în limbi“ sau cînd cineva a experimentat o „vindecare miraculoasă“, el este acceptat de către carismatici indiferent de Biserica din care face parte sau de concepţiile doctrinare ale acesteia. Dacă nişte membri ai Bisericii Romano-catolice povestesc cum au primit prin „botezul cu Spiritul Sfînt“ o dragoste mai mare pentru liturghie, atunci se ştie că lucrul acesta nu trebuie pus pe seama Spiritului Sfînt, ci pe cea a unui spirit fals.
În anii 1980 a apărut încă o Mişcare în peisajul religios, care face ca învăţăturile false ale Mişcării penticostale, respectiv carismatice să pară şi mai atractive şi periculoase. De ce? Pentru că această Mişcare răspîndeşte aceleaşi doctrine centrale nebiblice ale penticostalilor şi carismaticilor, dar la început a negat orice legătură cu vreuna dintre cele două Mişcări. Prin aceasta, ea a devenit deosebit de atrăgătoare pentru evanghelici şi fundamentalişti care, din cauza învăţăturilor şi practicilor lor greşite, n-au vrut să se identifice cu nici una din grupările amintite [Nota ed.: În general, bisericile independente din România, fondate cu sau fără ajutorul străinilor, fac parte din această nouă Mişcare. De asemenea, toate „centrele creştine“ sunt carismatice].
Impulsul pentru această nouă Mişcare a fost dat în principal de cîteva cărţi şi conferinţe ale Dr. John Wimber, fondatorul bisericilor de tipul Vineyard, precum şi ale Dr. Peter Wagner de la Institutul pentru Creşterea Bisericii din cadrul Seminarului teologic Fuller, care au ajuns cunoscute pretutindeni pe glob în grupările evanghelice. Ambii bărbaţi s-au influenţat reciproc puternic, iar cînd au făcut experienţa cu diferitele învăţături şi practici în legătură cu „vindecările, semnele şi minunile“, au depăşit curînd chiar şi erorile Mişcării penticostale şi carismatice. Ei afirmau că e necesară alungarea aşa-numitelor „forţe teritoriale“ pentru a îndeplini însărcinarea de evanghelizare a lumii; de asemenea, că Dumnezeu a reintrodus funcţiile de profet şi apostol şi că cei despre care se presupune că au aceste funcţii au primit revelaţii directe de la Dumnezeu pentru Biserică şi au putut să exercite o autoritate divină asupra Bisericii.
Această Mişcare mai nouă este numită adesea „Power-Evangelisation“, „Evanghelizare prin vindecări, semne şi minuni“ sau „Al treilea val al Spiritului Sfînt“. Ecumenice fiind în orientare şi indiscutabil lumeşti în practică, cele „trei valuri ale Spiritului Sfînt“ (penticostali, carismatici şi învăţătorii Mişcării „Power-Evangelisation“) s-au contopit într-o coaliţie puternică ce se răspîndeşte rapid. Aceasta este o mare ameninţare pentru puritatea Bisericii şi Evangheliei.
Alţii s-au ocupat în mod amănunţit cu pericolele Mişcării carismatice, precum şi cu doctrinele şi practicile ei care contravin Scripturii. Intenţia noastră în acest tractat este să notăm pe scurt cîteva dintre pericolele reale ale acestei Mişcări, astfel încît poporul lui Dumnezeu să fie informat şi avertizat în prealabil. Suntem lămuriţi asupra faptului că în această Mişcare sunt mulţi credincioşi adevăraţi. Dar faptul acesta nu micşorează în nici un fel pericolele care sunt conţinute în ea. Este important să examinăm principiile, învăţăturile şi poziţiile acestei Mişcări, şi nu numai indivizii care o alcătuiesc. Cuvîntul lui Dumnezeu trebuie să fie singurul fundament pentru a trage concluzii – nu avem voie să judecăm pe baza relaţiilor personale sau a prejudecăţilor!
Mişcarea carismatică este periculoasă, căci:
1. Ea este gata să privească vorbirea în limbi, viziunile, visele, profeţiile, etc. ca mesaje din partea lui Dumnezeu adresate copiilor Săi. Acesta este un pericol foarte mare. Dacă se acceptă odată „mesaje extrabiblice“ (unele care sunt suplimentare Bibliei, dar care nu contrazic Biblia), nu mai este mult pînă sunt privite ca autentice „mesajele an- ti-biblice“ (unele care contrazic Cuvîntul lui Dumnezeu). Mişcarea carisma-tică a făcut tocmai lucrul acesta şi-l face în continuare! În realitate, toate „mesajele extrabiblice“ sunt „mesaje anti-biblice“, pentru că Cuvîntul lui Dumnezeu ne avertizează în mod concret de adăugarea la Scriptură a ceva (Dt.4:2; Ap.22:18,19). Mişcarea carismatică apără aceste „mesaje extrabiblice, anti-biblice“ pentru ca „să sufle un nou vînt al Spiritului Sfînt“. Carismaticii spun: „Cine ştie ce face Spiritul Sfînt?“
Să nu uităm că Cuvîntul lui Dumnezeu este o revelaţie încheiată şi că a fost dat de Spiritul Sfînt (2.Pt.1:19). Putem fi siguri că Spiritul Sfînt nu Se contra-zice niciodată. Spiritul Sfînt a fost Cel care ne-a avertizat să nu adăugăm ceva Cuvîntului lui Dumnezeu. Prin aceasta, cei care adaugă ceva Cuvîntului lui Dumnezeu nu pot pretinde că sunt autorizaţi şi împuterniciţi de Spiritul Sfînt.
2. Ea îşi încurajează adepţii să rămînă în biserici protestante decăzute, ca şi în Biserica Romano-catolică, Ortodoxă şi altele, care vestesc şi învaţă o Evanghelie falsă, afirmînd că colaborarea în evanghelizare, închinare şi servicii religioase cu sisteme religioase false trebuie să-I fie plăcută lui Dumnezeu dacă acolo sunt prezente aceleaşi presupuse „daruri spirituale“.
Cuvîntul lui Dumnezeu spune limpede credincioşilor că cei care predică o altă Evanghelie sunt blestemaţi (Gal. 1:6,9) şi că cei care au comuniune cu învăţătorii falşi iau parte la lucrările lor rele (2.Io.10,11). Înşelăciunea diabolică prin vorbire în limbi falsă, prin minuni şi alte lucruri asemănătoare ajută la reunirea a ceea ce spune Cuvîntul lui Dumnezeu că trebuie să fie considerat despărţit. Mişcarea carismatică sprijină ecumenismul şi Biserica Romano-catolică prin faptul că trece cu vederea ereziile grosolane ale acesteia de dragul „unităţii în spirit“, fapt care are urmări eterne. Lucrul acesta este foarte periculos!
3. Ea pune un accent nelalocul său şi nebiblic pe vindecarea fizică. De lucrul acesta se poticnesc mulţi credincioşi preţioşi, care sunt învăţaţi în mod greşit că este totdeauna voia lui Dumnezeu ca să vindece. Atît Scriptura, cît şi experienţa ne învaţă că Dumnezeu poate folosi suferinţa fizică în scopul purificării, corectării şi disciplinării (2.Cor.12:7-10; Evr.12:3-11; Iob 23:10). Cuvîntul lui Dumnezeu ne învaţă că El poate vindeca oricînd pe oricine, dar că El nu-i vindecă totdeauna pe toţi.
Apostolul Paul a învăţat acest adevăr cînd Dumnezeu i-a explicat de ce nu-i ascultă rugăciunea triplă pentru vindecare personală (2.Cor.12:1-10); şi de asemenea, cînd unul dintre cei mai fideli colaboratori, Trofim(us), nu l-a putut însoţi din cauza bolii sale. Dacă cerem vindecare pentru noi înşine sau pentru alţii, nu avem voie să uităm vreodată că o asemenea vindecare este totdeauna decizia liberă, independentă a lui Dumnezeu, căci El ştie ceea ce este cel mai bine pentru fiecare dintre copiii Săi. Carismaticii, dimpotrivă, „cer“ şi „pretind“ o asemenea vindecare.
4. În contrast cu predecesoarea ei, Mişcarea penticostală, ea favorizează şi promovează un spirit lumesc în Biserică şi la credincioşii individuali. În loc ca în vorbire, îmbrăcăminte, coafură, frizură, muzică, amuzament, etc. să aspire după o adevărată sfinţenie şi teamă de Dumnezeu, Mişcarea carismatică se făleşte cu metodele ei lumeşti pe care le întrebuinţează ca să-i amuze şi să-i desfete pe propriii ei membri şi să-i atragă pe cei pierduţi. Şi lucrul acesta este foarte periculos. A se citi 1.Ioan 2:15-17.
5. Ea le încurajeză pe femei să-şi părăsească locul dat de Dumnezeu în cămin şi în adunare. Aceasta duce la cămine neglijate, familii zdruncinate şi un talmeş-balmeş în adunările în care femeile preiau funcţii de conducere. În felul acesta, Cuvîntul lui Dumnezeu este călcat în mod făţiş. Este ciudat, inconsecvent şi trist modul în care carismaticii folosesc 1.Corinteni 14 ca să justifice vorbirea în limbi ca fiind un dar al Spiritului Sfînt pentru vremea noastră. În acest capitol scrie clar că „femeile să tacă în adunări“ (1.Cor.14:34). Este periculos să anulezi instrucţiunile date de Dumnezeu în privinţa femeilor – periculos pentru femei, pentru familie şi pentru adunare.
6. Ea învaţă şi promovează aşa-numita „ucidere sau odihnă în Spirit“ (în engleză: slain in the Spirit) – o practică foarte periculoasă, în care unii lideri „pun mîinile“ peste alţi oameni, şi aceştia cad în leşin, cad pe spate, „experimentează forţa“, etc. şi după aceea rămîn timp de secunde sau mai mult inconştienţi sau semiconştienţi. Carismaticii folosesc Ioan 18:6 ca să justifice această practică. Acesta este un alt exemplu de modul în care denaturează ei Scriptura pentru a-şi justifica şi apăra practicile. În Biblie nu există nici un eveniment, nici un exemplu şi nici o instrucţiune pentru această experienţă. Influenţarea prin hipnoză şi dorinţa după o experienţă extrabiblică îi deschide pe oameni fie pentru nişte efecte simulate, fie pentru unele provocate de demoni, care corespund celor existente în ocultism.
7. Ea se laudă cu „minunile“ ei şi foloseşte adesea o asemenea „minune“ ca bază pentru confirmarea unui mesaj sau a comportării unei persoane, chiar şi atunci cînd mesajul sau comportarea sunt nebiblice. Lucrul acesta este periculos, deoarece Biblia ne învaţă limpede că în zilele din urmă va fi o mare înşelare (2.Tim.3:13). Dumnezeu ne previne cu privire la faptul că venirea lui Anticrist va introduce o perioadă „cu tot felul de fapte puternice, semne şi minuni înşelătoare“ (2.Tes.2:9-11). Citim în Apocalipsa 13:3 că rana mortală a Bestiei a fost vindecată şi că a „doua Bestie“ îi înşală pe oameni prin folosirea minunilor, ba chiar are puterea de a da viaţă unei statui (Ap.13:11-18). Mesajul şi metodele cuiva nu sunt confirmate astăzi prin minuni, ci prin armonia cu Cuvîntul lui Dumnezeu. Este periculos să se accepte vreo altă bază de decizie. Părerea că minunile trebuie să însoţească vestirea Evangheliei pentru ca să fie salvaţi astăzi cei pierduţi este în mod clar nebiblică. Singura Evanghelie adevărată despre salvarea realizată numai prin credinţa în Isus Cristos este încă, şi va fi totdeauna „puterea lui Dumnezeu spre salvare“ pentru fiecare om care crede mesajul simplu al Evangheliei (Rom.1: 16). Ca urmare a învăţăturii greşite, mulţi oameni se încred astăzi ca bază a salvării lor în „experienţa“ lor carisma-tică în loc de promisiunile sigure şi de încredere ale Cuvîntului lui Dumnezeu. Ioan 1:12; 3:36; 5:24; Romani 10:13-17.
8. Ea îi zăpăceşte, îi încurcă şi îi înşală pe credincioşi referitor la învăţăturile biblice despre rugăciune. Matei 18:19 („… Dacă doi dintre voi se unesc pe pămînt ca să ceară un lucru…“) este folosit ca bază pentru a revendica vindecare, binecuvîntare financiară sau rezolvare a problemelor. Dar ei nu ţin cont de ceea ce spune Dumnezeu în 1.Ioan 5:14,15 („… Dacă cerem ceva după voia Sa…“). Învăţătura carismaticilor, că nu e niciodată voia lui Dumnezeu ca vreun credincios să fie bolnav sau în vreo nevoie, nu este nici biblică, nici nu se adevereşte în propriile lor lucrări misionare sau experienţe personale. Totuşi, liderii Mişcării carismatice spun tot mereu în întruniri publice sau în programe radiofonice: „Să convenim împreună asupra faptului că fiecare persoană care asistă şi ascultă este vindecată – în Numele lui Isus“. Şi atunci toţi aceşti oameni sunt vindecaţi? Bineînţeles că nu! Prin denaturarea şi întrebuinţarea greşită a pasajelor biblice, ei înşală milioane de oameni.
9. Ea răspîndeşte învăţături periculoase şi nebiblice referitor la puterea actuală a lui Satan şi la poziţia credincioşilor faţă de acest „Prinţ al forţelor atmosferei (văzduhului)“ (Ef.2:2). Liderii carismatici îşi antrenează ascultătorii la nişte adevărate fapte necugetate cînd vorbesc despre faptul că Satan trebuie să fie legat, alungat din oameni şi trimis în Adînc, etc. Ei vorbesc despre „călcarea în picioare“ a lui Satan, despre „gonirea“ lui „din lume“. O asemenea învăţătură nu ţine deloc cont de instrucţiunile date credincioşilor în Scriptură. Noi trebuie să ne împotrivim neclintiţi lui Satan, să ne îmbrăcăm cu toată armura lui Dumnezeu, ca să putem rezista împotriva şiretlicurilor lui şi să putem stinge toate săgeţile lui înfocate (Ef.6: 10-17). N-ar trebui să uităm exemplul biblic al atitudinii arhanghelului Mihael cînd a avut o discuţie contradictorie cu diavolul (Iuda 9).
Noi credem ferm că „vorbirea în limbi“ a încetat odată cu terminarea Scripturii (1.Cor.13:8). Credem ferm că este greşit să susţii un botez cu Spiritul pentru cei credincioşi sau să cauţi unul ca acesta. Biblia ne învaţă limpede că toţi credincioşii sunt botezaţi cu Spiritul Sfînt în Corpul lui Cristos (1.Cor.12:13) şi că cei care nu au Spiritul lui Cristos de fapt nu sunt ai Săi (Rom.8:9). Noi credem ferm că învăţăturile false ale Mişcării carismatice au făcut confuză, nelămurită adevărata şi binecuvîntata învăţătură privind lucrarea Spiritului Sfînt, care convinge lumea cu privire la păcatul ei (Io.16:8-11), îi botează pe credincioşi în Corpul lui Cristos (1.Cor. 12:13), îi mîngîie, îi învaţă şi îi călăuzeşte pe credincioşi în tot adevărul (Io. 14:15-26; 16:7,13) şi „cu care am fost sigilaţi pentru ziua răscumpărării“ (Ef. 4:30). Spiritul Sfînt face o lucrare binecuvîntată şi importantă în viaţa fiecărui creştin, şi noi nu îndrăznim să neglijăm, să restrîngem sau să denaturăm această lucrare minunată. Spiritul Sfînt foloseşte Cuvîntul scris, pe care l-a dat prin apostol şi profeţi, ca să ne călăuzească în tot adevărul. Spiritul Sfînt nu ne va determina niciodată să facem sau să spunem ceva care să fie în contradicţie cu Biblia, Cuvîntul sfînt, infailibil şi etern al lui Dumnezeu (2.Tim.3:16).
În încheiere, cineva poate întreba: „Ce se întîmplă dacă Mişcarea carismatică are dreptate, şi dumneavoastră greşiţi în chestiunea, dacă ‚vorbirea în limbi‘ este pentru astăzi? Este oare posibil ca Dumnezeu să vrea ca poporul Său să posede astăzi acest dar?“
Răspunsul este limpede: Dacă „vorbirea în limbi“ este pentru astăzi, atunci ar trebui să fie practicată şi folosită în conformitate cu Biblia şi nu cum este practicată de Mişcarea modernă a „limbilor“ (1.Cor.12:4-11,28-31); „vorbitorii în limbi“ ar trebui să tacă dacă nu este prezent nici un interpret (1.Cor.14: 28). Cel care vorbea înţelegea ceea ce spunea în limba aceea străină, neînvăţată de el – deci nu era niciodată vorba despre o „bolboroseală neinteligibilă“, un „enunţ neinteligibil în care se amestecă cuvinte din mai multe limbi“. Dacă el sau un traducător nu face inteligibil mesajul sau rugăciunea, cunoştinţa lui nu poate edifica adunarea (1.Cor.14: 4-6,12-17; cf. 12:7). De asemenea, în adunări bărbaţii ar trebui să aibă conducerea, iar femeile să se subordoneze în lucrarea încredinţată de Spirit. În adunare, femeia nu avea voie să „se roage în limbi“ (1.Tim.2:11-12; 1.Cor.14:34). Carismaticii dispreţuiesc aceste adevăruri.
Dacă Mişcarea carismatică ar proveni de la Spiritul lui Dumnezeu, ar arăta capacitate de discernămînt spiritual şi ar chema la despărţirea de profeţii falşi, Bisericile apostate şi practicile care contravin Scripturii. În plus, ea ar expune şi demasca propovăduirea falsă a salvării făcută în Biserica Romano-catolică şi în cea Ortodoxă, precum şi alte erezii propagate de aceste Biserici, şi n-ar avea comuniune cu ele în evanghelizare, rugăciune şi închinare. Din cauza tuturor motivelor de mai sus şi a multor altora, proclamăm această avertizare:
Mişcarea carismatică este periculoasă. Feriţi-vă de ea!
11 ianuarie, 2008 la 10:11 am
Eu habar nu am cine esti, si am dat din greseala peste tine. Dar vreau sa iti spun ca ai mari probleme cu capul. Articolul asta e scris fara cap ca sa nu zic mai mult. Daca ai fi studiat cat de catsi biblia si situatia internationala, poate nu mai scriai asta. In primul rand, vreau sa te anunt ca miscarea Vineyard spre exemplu este a 2a ca nr de biserici in USA. Si ca alta nota informativa, pt ca observ ca esti baptist. In Statele Unite, baptistii sunt ca si ortodoxii la noi: adica merg la biserica de dragul de a merge la biserica si nu se difera deloc de altii care nu fac nici macar atat. Adica e pur religie si nu isi traiesc credinta. Banuiesc totusi ca pt tine asta nu e mai periculos decat miscare carismatica. Si apropo… ca iar se vede ca nu ai deschis o carte demult, Miscare Vineyard infiintata de john wimber nu apartine de miscarea carsimatica, wimber subliniid asta clar in timpul vietii sale; si nu pt ca miscarea carismatica e ceva rau ci doar pt simplu motiv ca nu e acelasi lucru.
As avea multe sa iti spun dar cred ca mintea ta ingusta nu le-ar pricepe. Asa ca vreau doar sa iti mai spun un lucru. Biblia spune clar “tot ce e bun si desavarsit vine de la Domnul” iar daca tu consideri ca boala e un lucru ori bun ori desavarsit atunci sa iti dea tie D-l cata vrei si sa nu te rogi pt vindecare. Eu, ca si majoritatea oamenilor normali, vad ca ce e rau in lumea asta vine de la diavol iar D-zeu care este perfectiune nu poate sa dea ceva rau peste copiii Sai. Este ca si cum tu ai taia mana la un copil de-al tau doar ca sa nu se mai joace in noroi. Desi pe tine cred ca te-ar duce capul sa faci asta. Fie ca D-zeu sa te lumineze si ai grija ca blasfemia impotriva Duhului Sfant e ceva grav, iar articolul tau se situeaza in aceasta sfera. Si ca sa inchei in nota finalului glorios al articolului tau: Mintea ta este periculoasa, fereste-te de ea!
11 ianuarie, 2008 la 10:36 pm
Ştiu cine este John Wimber. Este fondatorul şi directorul Association of Vineyard Churches şi a murit în 17 Noiembrie 1997 în urma unei hemoragii la creier. Avea 63 de ani.
Întrebare pentru tine: accidentul lui Wimber în urma căruia a murit a venit de la Domnul sau nu? Dar cum îţi explici operaţia de bypass pe care a suferit-o Wimber?
Atunci când spunem John Wimber mai spunem câteva lucruri care nu sunt biblice:
- râsul sfânt şi acele “Laughing Revivals”.
- Toronto Blessing
- dependenţa de experienţă şi nu de Scriptură. ( ştii care a fost motto-ul lui Wimber? )
- acceptarea ocultismului şi a mişcării New Age.
- învăţătura că Domnul Isus nu avea puteri supranaturale.
- practicarea hiptonezei la întâlnirile de “vindecare”.
- etc
Dumnezeu vindecă cum vrea El şi când vrea El.
Uneori Dumnezeu îngăduie boala. De ce? Nu ştim. Este Suveranitatea Lui aici.
Uneori boala vine de la Satan. Exemplul clasic este Iov. Sau 2 Corinteni 12:7.
Uneori boala este o pedeapsă datorită păcatului.
În boala ca şi în orice, creştinul trebuie să păstreze o perspectivă biblică şi să caute să-L slăvească pe Dumnezeu şi scopul Său.
15 ianuarie, 2008 la 9:02 am
Nu vreau sa mai intru in polemica in ce priveste miscarea Vineyard si John Wimber ca se pare ca oricum ai unele idei fixate si care sunt atat de departe de adevar cat esti si tu de adevarata intelegere a bibliei.. la mii de km.
Asa ca o idee… Wimber a condus la Cristos in 20 de ani singur mai multi oameni decat toti baptistii la un loc.
Se pare ca deviezi mult de la scriptura… Ai avut dreptate ca uneori D-zeu ingaduie boala (asa cum a fost cazul lui Iov) dar ca boala vine de la El.. este deja o aberatie. Boala nu este o pedeapsa pt pacat, boala este o consecinta a pacatului. Pedeapsa pt pacat este moartea (asa zice biblia, nu boala).
Oricum ai intrat pe un teren minat cand ai scris prostiile din articolul tau. Dar banuiesc ca cineva asa fanatic ca tine nu este interesat de adevar. Succes tie si miscarii baptiste din care se pare ca faci parte… ti-as zice eu mai multe dar nu pot aici pt ca nu vreau sa denigrez nici o confesiune. Raman la concluzia ca diavolul se foloseste de orice in ziua de azi ca sa atace. Felicitari
15 ianuarie, 2008 la 9:46 am
mai rau.. acum observ ca esti pastor baptist. Si tind sa cred ca de curand in Hateg s-a deschis vreo biserica evanghelica nedominationala si din frica sa nu iti pierzi prozelitii ai lansat un atac virulent la cei care inteleg ca biserica este mai mult decat un loc in care sa dormi duminica dimineata si unde sa mergi pt a avea constiinta libera. Astept pe viitor un atac la fel de virulent la miscare penticostala in care sa ataci vorbirea in limbi si profetiile. Banuiesc ca nu esti constient ca esti responsabil in fata lui D-zeu pentru ce spui si pentru noroiul pe care il arunci in copiii sai. Si afland ca esti pastor baptist, mi-e mai usor sa inteleg de ce nu te-a deranajat sa hulesti impotriva Duhului Sfant: baptistii nu considera o hula sa vorbesti de rau lucrarile Duhului Sfant din moment ce ei nu cred ca mai lucreaza in ziua de azi. Oricum.. cred ca ar fi mai bine sa te rogi sa iti dea D-zeu intelepciune sa ii conduci pe enoriasii tai pe calea dreapta (de care tu insuti se pare ca esti departe si) nu ar trebui sa mai ataci celelalte confesiuni evanghelice din romania (recunoscute de Alianta Evanghelica). Sau banuiesc ca te ghidezi dupa principiul: “dau din coate sa ajung eu sus” si crezi ca denigrind pe altii ai sa iti sporesti numarul de enoriasi si asa iti creste si salariul. Nu ai fi primul baptist care Il vinde astfel pe Isus (sunt baptisti mai celebri ca tine care s-au facut vanzatori)
15 ianuarie, 2008 la 10:45 am
Maverickule,
Nici eu nu vreau să polemizez cu tine. Mai ales că eşti sub anonimat.
- ai spus că este o aberaţie când spun că boala vine de la Dumnezeu. Atunci “aberaţia ” este din Scriptură. Maria din Numeri 12 este lovită cu lepră. Cine i-a dat lepra şi din ce cauză? Ghehazi este lovit cu lepră în 2 Împăraţi 5. Cine îl loveşte şi de ce? Un alt exemplu, Deuteronom 28:21-22 ” DOMNUL va trimite peste tine ciuma, până te va nimici în ţara pe care o vei lua în stăpânire. DOMNUL te va lovi cu lingoare, cu friguri, cu obrinteală, cu căldură arzătoare..” În 1 Corinteni 11, apostolul Pavel ne spune că ” dacă nu deosebim trupul Domnului. Din pricina aceasta sunt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi..” Iacov 5:16 “Mărturisiţi-vă unii altora păcatele şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi.” Oare de ce apostolul Iacov leagă păcatul de boală?
- am observat că ai multe bănuieli în mesajele tale. E bine să ai certitudini. Şi Adevărul îl găseşti doar în Biblie.
Scopul meu nu este de a-mi spori numărul enoriaşilor. Nu eu sunt ziditorul Bisericii. E Domnul CEl care Îşi zideşte Biserica.
Nu atac confesiunile evanghelice, ci învăţăturile străine Scripturii.
Nu vreau să fiu un “baptist celebru” ci îmi doresc doar să fiu credincios chemării primite de la Domnul.
17 ianuarie, 2008 la 11:51 am
Eu va iubesc pe amandoi ( ambasadorul si A.) si cred ca si Domnul Cristos la fel. Dar voua un lucru va lipseste : DRAGOSTEA ( Cor 13 invatati-l si traiti-l). Domnul Cristos nu ceeaza prototipuri ci unicate, de accea ne invata ( pe noi fratii in Domnul) sa ne ingaduim unii pe altii in dragoste (traiti Coloseni 3:12-17) pentru ca slabiciuni avem toti si acum cunoastem in parte dar va veni o zi cand vom cunoaste deplin asa cum si noi am fost cunoscuti pe deplin.
pt. ambasadorul - nu uita ca daca stii ca cineva are ceva impotriva ta Cuvantul Domnului ne invata sa ne lasam darul la altar, sa ne impacam si asa sa ne impartasim; altfel ne facem vinovati de trupul si sangele Domnului. Cum ai luat si dat Cina Domnului Cristos cand stiai ca colegul tau are ceva cu tine!? Pocaieste-te si marturiseste-ti pacatele ca sa-ti dea Domnul lumina si asa sa conduci turma.
O, Doamne, ai mila de noi toti !!!
20 ianuarie, 2008 la 1:35 pm
Toti ati dat dovada de oamenii care nu cred in Dumnezeu !!!
mai carismaticule ( a ) ce vorbire in limbi ma omule….doar nu sunteti voi Apostolii!!! in primul dc voi sunteti asa de noi veninti in religie 1901 Carol parham….v-a dat fiinta ??? Pa
20 ianuarie, 2008 la 1:37 pm
ma carismaticule…..ce inseamna pt tine simbolul curcubeului … :-??
voi facetii parte cumva din NEW AGE ????
21 ianuarie, 2008 la 4:47 pm
Bai Ambasadorule ,putina scriptura stii,te intreb,ai terminat cu fratii tai baptisti de a le face rau,de ai trecut la alte culte.Invata ce-ti ofer:nimeni sa nu fie cu viclesug si cu nedreptate in treburi fata de fratele sau pentru ca Domnul pedepseste toate aceste lucruri dupa cum v_am spus si adeverit caci Dumnezeu nu ne-a chemat la necuratie ci la sfintenie.daca erai pastor in comunism tu erai informator platit si in conformitate cu evangheliile tu dovedesti ca esti un Iuda Iscarioteanul.In aceasta democratie eu le spun fratilor baptisti sa se fereasca de un adevarat Iuda Iscarioteanul in orice zi si la orice ora din noapte.
22 ianuarie, 2008 la 10:00 am
Cu cat o miscare se naste dintr-o grupare care este mai aproape de adevar, cu atat miscarea respectiva potenteaza o erezie mai mare.
Adevarul revelat este complex. Acesta este motivul pentru care mintea omului poate adauga ceva, sau modifica ceva pe ramificatii greu de cuprins in intreg.
Totusi, aceasta nu inseamna ca respectiva grupare detine o invatatura care nu poate fi demascata. Atunci cand, din diferite surse, crestinii arata pericolul, el devine tot mai evident. Miscarile carismatice au nascut miscari neo-carismatice, care sunt mai putin cunoscute. Dar cunoasterea lor nu este mai importanta decat cunoasterea adevarului. Adevarul demasca minciuna prin traire si intelegere.
Cand cineva care traieste adevarul nu se potriveste intr-o minciuna, se intreaba de ce si tot adevarul ii raspunde. Vorbesc acum de adevarul revelat, intregul acela suficient pentru noi, Cuvantul lui Dumnezeu. Exista multe interpretari legate de acest adevar, fiindca este adevar. Multe minciuni, un singur adevar.
22 ianuarie, 2008 la 11:02 am
M.G,
mulţumesc.
Da, şi eu vreau ca dragostea să ajungă desăvârşită în mine. Şi pentru asta trebuie să păzesc Cuvântul Lui ( 1 Ioan 2:5 ).
În 1 Corinteni 13, Biblia ne spune că dragostea se bucură de ADEVĂR şi nu se bucură de nelegiuire. Nu confundaţi îngăduinţa creştină cu toleranţa faţă de minciună. Sigur că avem slăbiciuni cu toţii, dar tocmai de aceea ne-a pus Domnul împreună să ne încurajăm la fapte bune şi la o viaţă trăită în credincioşie faţă de Cuvînt.
Da, te asigur că nu am uitat deloc nici de Matei 18 şi nici de Matei 5:23. Prin harul Domnului vreau să trăiesc şi acest Cuvânt în viaţa mea. Şi doar prin harul Lui voi reuşi.
Atunci când am ştiut că un frate sau colaborator al meu are ceva împotriva mea, m-am dus la el şi am fost gata să ne împăcăm ca să pot continua slujirea aşa cum îmi cere Domnul Isus.
Pe de altă parte, aş vrea să-ţi amintesc Cuvântul care zice: “Fiecare din voi să spună aproapelui său adevărul, pentru că suntem mădulare unii altora. Mâniaţi-vă şi nu păcătuiţi. Să nu apună soarele peste mânia voastră.” (Efes.4:25-26 )
Aşa că oricine are motive de mânie faţă de mine sau slujirea mea, este chemat(ă) să-mi spună adevărul în faţă. Şi asta cât mai repede. Pentru a-mi da ocazia să mă pocăiesc. Altfel nu eu, ci ei sunt cei care trăiesc în neascultare faţă de Cuvînt.
Să fie îndurarea şi mila Domnului peste noi.
22 ianuarie, 2008 la 11:04 am
Crisanelule,
Domnul să fie cu tine
22 ianuarie, 2008 la 11:41 am
Cuvantul Domnului este ADEVARUL. Credinta in EL (in ADEVAR sau Evanghelie) ne mantuie pe noi. Eu stiu ca fiecare denominatie crestina care are temelia pe Hristos, este buna, dar membrii ei pot crede si trai pe aceasta temelie, stanca care este Hristos, sau, nu crede din inima si nu trai pe Ea. Domnul Isus este Pilda noastra de credinta si purtare in aceasta lume. Ucenicilor le-a lasat ca porunca urmatoarele: “Duceti-va in toata lumea, si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit; dar cine nu va crede, va fi osandit. Iata semnele care vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi; vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune mainile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosa.”
Va mai gasi oare Domnul Isus credinta cand va veni pe pamant?! Unde este credinta noastra? Domnul nostru arata foarte clar dupa ce vom cunoaste credinta in Numele Lui. El Insusi a fost o pilda de credinta deplina. Pe El l-au insotit insa semnele acestea. Si pe cei care-au crezut in El deasemenea. Pe noi oare de ce nu ne insotesc? Ne-am pierdut cumva credinta in Puterea Numelui Sau? Ne-a furat cel rau cu certuri si dezbinari si mai mult decat atat, incercam sa le gasim suport biblic?!
Este vremea sa ne uitam fiecare in “ograda” sufletului nostru sa vedem ce-a mai ramas din El, sau poate a plecat… Sa avem grija sa nu intristam pe Duhul Sfant pentru ca, daca am face asa, ar fi mai bine pentru noi sa ni se lege de gat o piatra mare de moara si sa fim aruncati in mare.
Cititi Marcu 9:38-50 si haideti mai bine sa ne cercetam pe noi insine sa vedem daca suntem in El si, daca da, sa-I urmam porunca.
Domnul Isus este Modelul nostru de traire, lucrare si sacrificiu (incluzand minunile, scoaterea demonilor, vindecarea bolnavilor, rugaciunea, mustrarea, intelepciunea, etc) in oricare ordine si masura doreste El.
Eu Il rog pe Duhul Sfant, Puterea lui Dumnezeu, sa ne umple deplin ca sa putem patrunde gandurile Lui si sa putem trai dupa deplina VOIA LUI.
AMIN
22 ianuarie, 2008 la 12:06 pm
Ce mult Il iubesc pe Domnul meu, Isus Hristos, si felul lui de a rosti Adevarul!!! Iar pe orice credincios care traieste cum a trait Isus il iubesc mult.
ambasadorule iubit, ai dreptate, dar Domnul mai spune cate ceva dupa fiecare pasaj pe care l-ai spus. De exemplu: Matei 18:19-20 “Va mai spun iarasi, ca, daca doi dintre voi se invoiesc pe pamant sa ceara un lucru oarecare, le va fi dat de Tatal Meu care este in ceruri.” Eu inteleg aici, prin Duhul Sfant care este in mine, ca este o cale mai inalta de a o rezolva cu fratele tau care a pacatuit impotriva ta, si anume, aceea de a veni impreuna in unitate, de unde, de altfel lucreaza Domnul. Da, o cale mai buna!!
Apoi in 1 Ioan 2:5 mai este si un 6 adica:” Cine zice ca ramane in El, trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus.” Iar Isus facea multe: scotea demoni, vindeca bolnavi, facea minuni, vorbea cu intelepciune, mustra fariseii, iubea oamenii… iubea mult, pana la sacrificiu, chiar si pentru cei care l-au strapuns.
Iar in 1 Corinteni 13 mai scrie ca dragostea are si urmatoarele caracteristici: indelung rabdatoare, plina de bunatate, nu se manie, acopere totul, crede TOTUL, sufere TOTUL, ….
Eu te iubesc foarte mult in Domnul, si doresc cu toata suflarea mea sa fii un ambasador desavarsit in dragoste si adevar.
22 ianuarie, 2008 la 7:02 pm
O Doamne, fericit e-acela
Care-a putut trăi-nțelept;
Slujind Iubirea și-Adevărul
Să fie-amîndurora drept.
Să nu greșască nici Iubirii
Cînd apără-Adevărul Sfînt
Nici Adevărul să nu-l calce
Pentru-al Iubirii legămînt.
C-atît de rar putem și minții
Și inimii fi-ascultători
Ci toți ori uneia îi sîntem
Ori alteia părtinitori…
Cînd Adevărul poruncește
Să spui ce Dragostea n-ar vrea,
Cine-ar putea găsi măsura
Spre-a nu greși nici uneia?
Cînd Dragostea ar vrea-s-acoperi
Ce Adevărul vrea să spui
A cui s-asculți, și-a-cui să-nlături,
A ei poruncă sau a lui?
Căci, Doamne, numai Tu știi Singur
De cîte ori m-am chinuit
Între-Adevăr și-ntre Iubire
Cînd mîngîiat, cînd osîndit…
Cînd mîngîiat c-ascult Iubirea
Cînd osîndit c-o prea ascult
cînd întristat c-am părăsit-o
Ținînd la Adevăr prea mult.
Lumină Veșnic negreșită
Desăvîrșește-mă-n Hristos
Să le-mpreun nedespărțite
Și-ntrepătrunse-armonios.
Că-n El Iubirea-i Adevărul
Iar Adevărul este ea
Cum cei doi ochi mi-s o vedere
Așa să le-am în viața mea.
Așa să le-am, să văd deodată
Și drept, și limpede, și nalt
Să nu-nchid unul nici odată
Cînd îl deschid pe celălalt.
Traian Dorz-Cîntări Nemuritoare
Așa să ne ajute Domnul!
23 ianuarie, 2008 la 11:12 am
Baptistadevarat sau M.G. ( sunteti aceeasi persoana )
puterea pe care o avem la dispoziţie este puterea Duhului Sfânt. Suntem chemaţi să trăim plini de Duhul şi ştim din Cuvânt care sunt roadele Duhului.
Promisiunile din Marcu 16 reprezintă doar un exemplu de abordare carismatică a interpretării biblice.
Aplicând principiul istoric, prima mea întrebare este: au fsot în stare toţi creştinii, în toate timpurile , până ai, să facă aceste minuni?” Nu! Mulţi carismatici sunt bolnavi. Mulţi creştini au murit muşcaţi de şerpi sau prin otrăvire. De ce?
Aceste versete nu sunt destinate pentru întreaga biserică a tuturor timpurilor. Aceste semne au fost valabile pentru comunitatea apostolică. Apostolii făceau aceste lucruri. Aceste semne ( cu excepţia otravei ) s-au întâmplat în timpul perioadei apostolilor, şi nu după aceea. Aceste semne nu sunt NORMA pentru toţi creştinii. Atenţie: nu spun că Dumnezeu nu poate să mai facă astfel de minuni. Ba da! Şi uneori El intervine miraculos în vieţile noastre. Dar, astfel de minuni nu sunt NORMATIVE. Ele vin atunci când Dumnezeu vrea. Este trist când dăm vina pe lipsa credinţei sau pe lipsa spiritualităţii atunci când nu se întâmplă vindecarea sau minunea. Uneori Dumnezeu nu vrea să vindece. Şi asta indiferent de credinţa pe care o am. Se ajunge la formarea unui uriaş sentiment de vinovăţie, bazat pe interpretarea greşită a Scripturii.
Cea mai mare minune care se poate întâmpla astăzi este minunea naşterii din nou! Puterea mărturiei! Şi aici este lucrarea deplină a Duhului Sfânt. Fapte 1:8
Haidem să trăim plini de Duhul şi să rodim pentru slava lui Dumnezeu.
23 ianuarie, 2008 la 11:37 pm
Apararea adevarului se face sub autoritatea Duhului Sfant, prin lumina Cuvantului Sfant, intr-o sfintenie a inimii, care se manifesta in vorbire.
Atacul la persoana descalifica pe cel ce se pretinde aparator al adevarului. Este o procedura neduhovniceasca, de aceea, Ambasador, se impune oprirea dezbaterii cu acest spirit, caci pe o cale neduhovniceasca nu se poate ajunge la concluzii duhovnicesti.
Stiu ca Ambasadorul crede in vindecare divina, in minuni divine de care fiecare copil al lui Dumnezeu am avut parte prin bunatatea lui Dumnezeu; crede Scriptura, el combate coloratura spirituala care este in carismatism (vezi de exemplu: ras in duhul sfant) si pe care carismaticii o atribuie Duhului Sfant, de aceea contestarea le pare hula impotriva Duhului Sfant.
Harul este ca Dumnezeu cunoaste pe cei care sunt ai Lui…si indemnul Lui este sa ne departam de faradelege…de orice vorbire nepotrivita cu spiritul Scripturii, de orice pretentii spirituale sustinute, de fapt, prin pacatul manifestat in vorbire.
A., Domnul sa-ti dea har sa-ti sfintesti inima!
24 ianuarie, 2008 la 12:11 am
draga A. ,
as vrea sa iti atrag atentia asupra unui lucru.
cand intri intr-o dezbatere polemica iti asumi responsabilitatea de a fi asumat regulile acesteia si de a le respecta pe parcursul dezbaterii. ori tu ai incalcat una din regulile esentiale, care este: argumentarea se construieste astfel: aducerea de argumente plauzibile, sustinute intr-o maniera logica si coerenta + contraargumentarea( de asemenea coerenta si logica) a argumentelor celeilalte parti. nu se accepta sub nici o forma atacurile la persoana, ci doar la argumentele acesteia(esential!) In caz contrar, argumentarea este descalificata.
Verificand argumentarea ta dupa aceasta regula, se observa clar incalcarea ei, in consecinta este descalificata si nu poate fi luata in considerare.
24 ianuarie, 2008 la 11:14 am
Gabi,
se zice că dacă vrei să arunci cu noroi trebuie să intri în noroi. Unii au noroi din belşug.
Ai spus foarte just că atacul la persoana descalifica pe cel ce porneşte atacul. Au fost comentarii pe care le-am blocat pentru că loveau şi murdăreau pe alţii.
Acest blog nu este o reclamă pentru mine sau un spot publicitar. Este un loc de slujire şi proclamare a ADEVĂRULUI. Uneori este şi o oglindă. Mă las “cercetat” de cititori pentru a-mi putea evalua gândirea, trăirea şi slujirea mai obiectiv. Îi mulţumesc Domnului pentru “observatori” ca şi tine. Muţumesc.
Pe de altă parte, ai perfectă dreptate. Cercetarea şi evaluarea trebuiesc făcute într-o manieră duhovnicească, apelând la o vorbire potrivită în spiritul Scripturii.
Mă rog ca Domnul să ne ajute să spunem şi să trăim adevărul în dragoste.
Mă rog ca Domnul să ne ajute să nu ucidem adevărul în numele dragostei.
Har si binecuvântare îţi doresc.
24 ianuarie, 2008 la 2:51 pm
Pentru M.G
As fi curioasa daca ai dat aceleasi indemnuri si colegului fratelui Adi?
Vorbesti despre dragoste ,dar transmiti ura! Si cel mai grav ,o faci sub anonimat.Cu tot respectul, atitudinea se cheama:LASiTATE!
Si inca ceva:nu poti impaca Lumina cu intunerecul spiritual in numele “dragostei”!
24 ianuarie, 2008 la 2:55 pm
Cat despre Crisanelul,Dumnezeu sa aiba mila de el!
24 ianuarie, 2008 la 3:03 pm
Amin, sora Neli!
25 ianuarie, 2008 la 5:08 pm
sant Crisanelul explicati-mi ce inseamna Miscarea Carismatica
30 ianuarie, 2008 la 11:10 pm
Frate Adi in primul rand nu ar trebui sa vorbiti asa despre penticostali shy despre Duhul Sfant, deoarece unii penticostali ar putea interpreta faptul k d-voastra aveti ceva impotriva penticostalilor , iar asta inseamna k comiteti un pacat grav, iar noi ca shy copii ai lui D-zeu ar trebui sa ne iubim unii pe altii nu sa ne hulim!nu mai spun nimic pt k v-a informat A. DESTUL..GOD BLESS YOU!!!!
6 februarie, 2008 la 11:11 am
Frate…ar trebui sa ne iubim unii pe altii indiferent cat de greu ne e si sa nu ne mai tot vorbim de rau.Nu stiu dak Domnu Isus sar bucura de voi si de ce ati scris aici si mai ales de tine.Si……dati totus dovada k sunteti pastor nu hulitorul oilor Domnului..Pace….
21 februarie, 2008 la 3:11 am
Citind acest articol am ajuns la concluzia ca fiecare intelege in felul sau…dar cum poti sa spui tu ca nu e normal sa pui miinele peste cei bolnavi?Cred ca ar trebui pe tine sa puna cinva miinele sa vezi intradevar vei lesina…In urma cu noua ani am avut un acciden rutier in urma caruia am primit o locomotie cerebrala si timp de noua ani am fost consultat de medici (nu des,dar am trecut pe la ei),si uite ca in vara trecuta sa apropiat un crestin in Hristos(dupa tine el este hipnoz)a pus miinele pe mine si a spus”fii vindecat in numele lui Iisus”,iar peste doua saptamini boala mea sa dus de la mine pentru ca sunt convins ca nu acel om ma vindecat ci puterea domnului….Tu spuneai ca nu trebuie sa punem miinele peste cei bolnavi…doar Biblia insusi spujne in cele patru evanghelii si nu numai .Iisus a spus,mergeti si puneti miinele peste cei bolnavi si ei se vor vindeca in numele meu”!Eu chiar sunt crestin carismatic
si sunt fericit de acest lucru sunt fericit ca am cunoscut pe Iisus
21 februarie, 2008 la 1:01 pm
Octavian dragă,
ai citit articolul prin ochelarii prejudecăţilor tale. Dă-ţi jos ochelarii şi citeşte din nou.
Unde scrie în articolul postat că nu e normal să punem mâinile peste cineva?
Articolul vorbeşte despre „ucidere sau odihnă în Spirit“ care este o practică foarte periculoasă, în care unii lideri „pun mîinile“ peste alţi oameni, şi aceştia cad în leşin, cad pe spate, „experimentează forţa“, etc. şi după aceea rămîn timp de secunde sau mai mult inconştienţi sau semiconştienţi. Este o practică ocultă.
A te ruga şi a cere binecuvântarea Domnului peste cineva ( care s-a botezat, sau este bolnav, sau cere lucrul acesta ) este o practică biblică. Nu despre asta vorbeşte articolul.
Cuvintele Domnului Isus sunt adresate apostolilor. Astăzi, minunile nu mai au frecvenţa din perioada apostolică. Dar, frecvent are loc o altă minune mult mai GROZAVĂ decât acele vindecări din perioada apostolilor: NAŞTEREA DIN NOU a păcătoşilor! Slăvit să fie Domnul!
4 martie, 2008 la 10:59 pm
17 martie, 2008 la 3:04 pm
pt ambasadorul,
crezi in vorbire in limbi???
18 martie, 2008 la 11:10 am
Joana,
Da, cred că unii vorbesc în limbi. Şi dacă disociem această vorbire în limbi de Biblie şi de creştinism, poate fi ok. Nu am nici o problemă că cineva se simte bine vorbind în limbi.
De mă întrebi dacă această vorbire în limbi este biblică atunci răspunsul este: NU! Nu este biblică. Vorbirea în limbi de astăzi propagată de multe grupări, nu are nimic de a face cu Biblia sau cu vorbirea în limbi din Faptele Apostolilor.
Putem foarte uşor să fim induşi în eroare!
21 iunie, 2008 la 9:39 pm
Cautam ceva pe net si am ajuns la acest articol. Nu mai fusesem demult pe la “ambasadorul”.
Nota 10 pentru articol(pe limba lumii) sau in limbaj duhovnicesc: Glorie Domnului.
As evidentia:”Ecumenice fiind în orientare şi indiscutabil lumeşti în practică, cele „trei valuri ale Spiritului Sfînt“ (penticostali, carismatici şi învăţătorii Mişcării „Power-Evangelisation“) s-au contopit într-o coaliţie puternică ce se răspîndeşte rapid. Aceasta este o mare ameninţare pentru puritatea Bisericii şi Evangheliei.”
Cei care ati contrazis articolul, negati va rog aceste adevaruri:”În contrast cu predecesoarea ei, Mişcarea penticostală, ea(Miscarea Carismatica) favorizează şi promovează un spirit lumesc în Biserică şi la credincioşii individuali. În loc ca în vorbire, îmbrăcăminte, coafură, frizură, muzică, amuzament, etc. să aspire după o adevărată sfinţenie şi teamă de Dumnezeu, Mişcarea carismatică se făleşte cu metodele ei lumeşti pe care le întrebuinţează ca să-i amuze şi să-i desfete pe propriii ei membri şi să-i atragă pe cei pierduţi. Şi lucrul acesta este foarte periculos….”
Material bine scris, pune degetul pe rana, se vede ca multi au urlat! Pacat ca nu vor sa fie vindecati.
Intre fire(lume) si Duh nu exista teritoriu neutru.
fratele dan
22 iunie, 2008 la 11:07 pm
De ce va certati fratilor? Lui DUMNEZEU nu-i place cearta. Lasati ca dragostea lui Dumnezeu sa va uneasca pe toti. Daca nu ai dragoste inseamna ca nu l-ai cunoscut niciodata pe Dumnezeu. Fac parte dintr-o biserica carismatica, care este conform invataturilor biblice si..sincer ma intreb ce e cu voi? Adica, de ce vorbiti despre ceva ce nu cunoasteti? Parca ati fi in campanie electorala, alergati dupa un vot. Sa nu ma intelegeti gresit, nu va judec eu, caci exista un Judecator pentru fiecare. Asa ca, noi toti trebuie sa privim la cruce, la Cel ce s-a jertfit pentru noi pacatosii, Domnul nostru Isus Cristos. Nu va chem la biserica mea, va chem la Domnul Dragostei vesnice. Nu mai judecati, ci veniti la cruce si intrebati-L pe Domnul Slavei :”Doamne ce trebuie sa fac sa-ti fiu pe plac Tie, si nu oamenilor?” 1Corinteni 13:1-2: “Chiar daca as vorbi in limbi omenesti si ingeresti si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zanganitor. Si chiar daca as avea darul proorociei si as cunoaste toate tainele si toata stiinta, chiar daca as avea toata credinta, asa incat sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.”
Marcu 16:17-20, Fapte 2:1-4 va rog sa le cititi! Sunt biblice? Sunt versete biblice oameni buni! Domnul sa va deschida ochii si mintea, caci va iubesc cu dragostea Domnului nostru Isus Cristos! Vreau sa ne intalnim cu totii in Rai, credeti-ma! Dumnezeu sa se indure de noi , de toti si sa ne faca pe toti una. Mana Domnului sa fie peste noi toti, peste familia mea si peste familia ta, frate drag.
Dupa cum am spus, fac parte dintr-o biserica carismatica eu,sotul si baiatul nostru. Ne-am intors la Domnul cu 10 ani in urma si credeti-ma suntem o familie foarte normala. Mi-as dori sa ne intalnim candva, cu ajutorul Domnului si sa avem cu totii o partasie. Domnul sa va binecuvanteze pe toti fratilor! Si vorbirea in limbi, daca cititi versetele care vi le-am dat, sunt cat se poate de biblice. Domnul cu voi!
22 iunie, 2008 la 11:33 pm
Nu stiu cine esti,si care este relatia ta cu Domnul.dar cred ca trebuie sa studiezi bine Sfinta Scriptura si sa inveti ce inseamna pentru tine,a fi una cu Domnul,si sa spui,,nu ma-i traiesc eu ci Cristos traieste in mine.TE INTREB PE TINE CEL CARE CRITICI FRATII CARISMATICI,CATE SUFLETE A INTORS DOMNUL PRIN TINE SI DACA SEMNELE PE CARE DOMNUL LE-A PROMIS CELOR CE CRED,,Marcu 16:17-20,, te-au insotit.Cate suflete au primit Evanghelia prin tine:catii bolnavi au fost vindecati prin tine de catre Domnul Isus.Cate suflete au fost mangaiate in vreme de nevoi de catre tine.Cati orfani au fost ajutati,si vaduve primind milostenie si mangaiere prin tine.Scoate birna din ochii tai si dupa aceea scoate paiul din ochiul altuia.
23 iunie, 2008 la 9:15 am
“fac parte dintr-o biserica carismatica, care este conform invataturilor biblice si..sincer ma intreb ce e cu voi? Adica, de ce vorbiti despre ceva ce nu cunoasteti? Parca ati fi in campanie electorala, alergati dupa un vot. Sa nu ma intelegeti gresit, nu va judec eu, caci exista un Judecator pentru fiecare.”
Eu personal am fost in biserici carismatice, am participat la conferinte organizate de ei, am studiat fenomenul in fatza locului si cu Scripturile. Ceea ce spun eu nu este un adevar absolut nou revelat, dar nu-mi permit sa discut fara sa cunosc.
In ce-i priveste pe cei care spun sa nu-i mai judecam, as vrea sa subliniez si sa le sugerez ca ei deja ne judeca atunci cand spun ca noi ii judecam. Judecata apartine Domnului, haideti noi sa nu ne mai dam sfaturi unii altora care pe cine sa judece sau sa nu judece. Intre timp, sa judecam toate lucrurile, sa le aratam pe cele rele, sa le alegem pe cele bune.
Cu totii trebuie sa fim constienti de faptul ca maturitatea spirituala este definita functie de capacitatea de discriminare intre bine si rau.
In ce priveste multe raspunsuri de aici - intelegeti oameni buni ca nimeni nu va judeca, ci discutiile si articolul se axeaza direct si explicit pe practici si pe incercarea de intelegere a ceea ce se gaseste in spetele acestora, principial.
24 iunie, 2008 la 12:44 am
Tocmai pentru ca va iubesc am scris. Daca nu v-as fi iubit, de ce as fi riscat aceasta ploaie de sageti critice. N-am eu nimic mai bun de facut decat sa-mi ridic oameni in cap?
Sa tund gazonul, sa ud gradina, sa plantez flori…oricine ce-ar zice, sunt activitati mult mai pline de pace si de liniste. Daca nu as asculta de Cel care ma indeamna ….n-as mai urca din gradina.
Dar am o alta gradina, un alt ogor, alte flori, pe alte straturi. Duhuri-buruieni rasar pe straturile Domnului meu si cand Stapanul imi cere sa le smulg…ma conformez. Cand imi arata un loc neudat, ca intra palma prin crapaturi, ma pun sa ud. Cand vad un loc nesadit, intreb si sadesc. Asta e treaba mea, o chestiune dintre mine si Domnul meu. Cum face El ca sa nu ma suprapun cu ceilalti truditori, nu stiu, dar tare bine se potriveste.
“Noi nu vedem decat in fatza
Putsin si-ngust din sfantul tzel
Intreaga-ntindere a luptei
si catzi luptam o stie El.”
(T.Dorz - Sa nu te miri, Cantari Nemuritoare)
Am fost in duhul celui care a scris articolul. Un duh de pace as zice. Iritarea se vede mai degraba la unii opozanti.
E bine sa discutam duhuri, stari, nu oameni.
Cred ca ar trebui sa faca parte din obisnuitul vietii crestine, faptul ca odata ce ti-ai data seama ca ai fost(chiar crestin fiind) supus influentei unui duh lumesc, (datorita conjuncturii sau mostenirii, poate) sa ai si motivatia, vointa si mijloacele spirituale la indemana sa te ridici din acea stare si sa te pocaiesti.
Din pacate, in special la multi carismatici, aceasta pocainta pare sa lipseasca iar multe biserici sunt puternic influentate de invataturile si practicile lor neseparate de duhul lumesc.
Nu eticheta de la capatul randului(semnul) arata rodirea, ci roada culeasa la recoltat. Roada Duhului, nu doar semnele sau darurile Lui.
d.