Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Serbia 2


Este a doua oară când merg în Serbia. Prima dată am stat doar o zi. Acum am stat o săptămână.

Nu m-am putut abţine să nu compar.

Lucurile lor cu ale noastre.

Oamenii lor cu ai noştri.

Mentalitatea lor cu a noastră.

Purtarea lor cu cea a românilor.

Concluzia?

Nu suntem perfecţi nici unii, nici alţii. Dar unele lucruri am putea să le învăţăm unii de la alţii.

Ca de exemplu, am putea învăţa de la sârbi cum să vorbim în aşa fel încât să ne audă numai cel sau cei cu care am ieşit la plimbare şi nu…. tot parcul sau cartierul!

Am vizitat cel mai mare parc din fosta Iugoslavie, dar nu am auzit nici un difozor cântând în disperare vreo manea ieftină. De fapt nu se cânta nimic în parc. Oamenii veneau în parc să se relaxeze, să se plimbe, să mediteze, să facă jogging, să se antreneze, să citească. Şi cred că asta este şi ideea de parc. Decibelii sunt pentru discoteci şi concerte.

Am mers pe cea mai veche stradă. O stradă îngustă pe care nu se circulă cu maşini şi care este plină de restaurante. Unul lângă altul, pe o parte şi pe alta! Interesant: fiecare cu muzica lui live! Imaginaţi-vă pe fiecare teresă o formaţie de cântăreţi iar la 5 metri o altă formaţie al altui restaurant, cântând fiecare muzica lui pentru mesenii lor. Şi nu se încurcau şi nici deranjau unii pe alţii. Pentru că fiecare taraf cânta în surdină, doar pentru cei care erau pe terasa restaurantului.

Eu stau la bloc, închid toate termopanele pe care le am şi tot sunt condamnat să ascult muzica vecinilor sau a celor care şi-ar dori ca difuzoarele de la maşini să fie pe partea de afară a caroseriei.

Din acest punct de vedere, mi-aş dori să avem un pic de Serbia şi pe la noi. Adică, un pic mai multă linişte.

Credeţi că se poate?

voi reveni….

Single Post Navigation

2 thoughts on “Serbia 2

  1. Bogdan P. on said:

    La noi nu se poate asa ceva. Mergi in parc si esti nevoit sa asculti muzica celor ce trec cu masinile sau cu telefoanele pe langa tine, stai acasa si vrei sa inveti sau sa citesti ceva si trebuie sa iti bagi dopuri in urechi pentru ca vecinul de la 2 asculta manele, iesi pe balcon si vecinul de la 3 isi aspira masina, muzica cantand la maxim. Asta e Romania, nu stiu de ce.

  2. Multa mandrie evidentiata in lucruri lipsite de calitate. Trebuie sa fim sare si lumina!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

