Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Să ajuţi pe cineva să moară – 1


Aţi observat cred că moartea nu este un subiect plăcut de discuţie. Ne este cumva frică să şi rostim cuvântul „moarte”. Când anunţăm moartea cuiva, parcă ne este mai uşor să spunem: „fratele a trecut la cele veşnice” sau „sora a ajuns acasă”. Am auzit şi expresia „a trecut în nefiinţă”. Citeam despre un director de spital care spunea într-un interviu că în spitalul lui nimeni nu moare. Oamenii doar expiră.

În slujirea mea de 11 ani de pastorat am stat lângă muribunzi. Cred că nu trebuie să renunţăm la credinţa şi nădejdea unei vindecări miraculoase a celui bolnav. Nu m-am sfiit să mă rog întotdeauna pentru vindecare şi pentru o minune. Dumnezeu poate să vindece. Dar o face când vrea El şi cum vrea El!

Dar ce facem atunci când este evident că boala respectivă duce la moarte? Este moartea un subiect pe care trebuie să-l evităm cu orice preţ, mai ales în prezenţa „pacientului”?

Uneori toată familia ştie că se apropie momentul morţii dar preferă să joace jocul negării. Nu ar fi mai bine să se vorbească deschis de acest moment al despărţirii?

Asta e întrebarea mea:

Să-i spui celui bolnav că moare sau să pretinzi că totul este bine?

Eu am o convingere în problema asta! Dar vă las şi pe voi să meditaţi un pic înainte de a continua!

Domnul cu voi!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Să ajuţi pe cineva să moară – 1

  1. Parerea mea este ca uneori este mai bine sa nu spui nimic. Cred ca uneori mai ales in situatii ca si cea descrisa mai sus ne simtim obligati sa dam raspunsuri…cand uneori cred ca cel mai bine este sa tacem. Am asistat si eu la astfel de cazuri si din cate mi-am dat eu seama atit pentru familie cat si pentru bolnav cel mai important acolo era doar simpla prezenta a prietenului/pastorului/etc. Sa fii acolo chiar daca nu spui nimic…. simpla prezenta este uneori o incurajare si de cele mai multe ori este suficienta.

  2. ascultareacredintei on said:

    Citind VT observ ca oamenii lui Dumnezeu stiau cand vine clipa plecarii si ei erau cei care-i chemau pe apropiati sa-si ia ramas bun si sa le dea ultimele sfaturi si porunci. Aceasta vine din faptul ca oamenii acestia depindeau de Dumnezeu si nu de oameni cum tot mai mult arata realitatea zilelor noastre. Atunci conta ce zicea Dumnezeu, astazi conteaza ce zice doctorul, expertul (oamenii).

    Domnul Isus nu Si-a ascuns deloc moartea fata de ucenicii Sai, carora a inceput sa le vorbeasca despre ea si despre suferintele prin care avea sa treaca. Apostolul Pavel se opreste la Milet pentru a-i chema pe presbiterii din Efes (chiar daca initial a gandit ca nu se opreste, ca sa ajunga la Ierusalim la timp), pentru a-i atentiona cu privire la pericole pentru ultima oara fata in fata, pentru a-si lua ramas bun de la acestia. Tot el, de cateva ori aminteste in epistolele sale ca „clipa plecarii” este aproape.

    Dar, poate ca superficialitatea si indiferenta majoritatii de astazi (care aduce prefacatorie si fariseism in relatii) ii face pe unii sa se izoleze si sa considere ca daca ar veni cineva la ei in clipa plecarii, ar veni doar asa, sa le planga de mila intr-un mod prefacut si fara profunzime.

    Eu as vrea sa am partasie cu fratii mei in Domnul, mai ales cu copiii mei in credinta si, in functie de varsta si de maturitate, cu cei care raman in urma pentru a continua lupta credintei. Daca esti soldat, colonel, general vei vrea sa incurajezi la pastrarea valorilor Imparatiei cerurilor pe cei care iti vor lua locul in transee.

    Dincolo de acestea, moartea este o realitate si trebuie abordata ca atare. Poate ca noi, cei care ramanem, suntem ajutati de cei care mor. Eclesiastul spune ca e mai bine intr-o casa de jale, decat intr-una cu petrecere si ca e mai buna clipa mortii decat clipa nasterii. Fiindca acolo poti primi intelepciune si intelegere, profunzime si cunostinta.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

