Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Cea mai grea meserie


Cred că ştiu care este meseria cea mai grea. Nu că am încercat-o vreodată. Îmi este imposibil chiar dacă aş vrea să „prestez”. Din câte am observat pot declara că cea mai grea meserie este cea de „MAMĂ”. De unde ştiu? Păi, şi eu am fost crescut de o mamă. Slavă Domnului că încă o mai am. Chiar dacă distanţa ne desparte ea încă se roagă şi se gândeşte mult la noi. Am o mamă soacră pe care o văd cum se îngrijeşte şi se bucură de copii şi nepoţi. Dar ce a contat cel mai mult în formarea acestei convingeri a fost observaţia mea asupra unei mame care munceşte zilnic pe acest post. Este fata cu care m-am căsătorit şi care apoi a devenit mamă de doi băieţi.

Ce am observat?

În primul rând, meseria de mamă cere lucru permanent. Permanent. Şi de cele mai multe ori se lucrează într-un mediu hectic şi haotic. Ai nevoie de abilităţi excelente de comunicare şi o capacitate mereu proaspătă de organizare. Când copiii plâng atât de tare încât tot blocul se trezeşte, mama este în stare să comunice şi să se organizeze imediat.

Programul de lucru? Non-stop! Mda, este cumplit de greu! Şi în week-end se lucrează. Şi Duminica ( dar PATRONUL te lasă să mergi la biserică. Chiar este încântat să te întâlnească acolo : )

Tocmai aici cred că e o problemă cu unele candidate la acest post care nu pot accepta acest program. Să fi mamă 24 din 24 este uimitor de greu. Şi unele renunţă la post chemând în ajutor cariera, dădaca profesionistă sau chiar pe noua „mămică” pe care toţi îl cunosc ca „tata”.

Să nu credeţi că noaptea „ieşi din tură”. Nicidecum! Uneori eşti mai în priză decât ziua! Iar a doua zi dimineaţa o iei de la capăt. Bineînţeles, cu o altă porţie proaspătă de har din partea Patronului! Am uitat să vă spun că orele suplimentare nu se plătesc.

Mama trebuie să fie dotată cu experienţă în tot ce înseamnă viaţă. Ea trebuie să ştie cum să-i înveţe lecţiile fundamentale ale vieţii, cum ar fi suflatul nasului, mâncatul cu linguriţa sau legarea şiretului la pantof. Capacitatea de negociere, rezolvarea conflictelor şi gestionarea crizelor sunt esenţiale pentru ocuparea acestui post de „mamă”. Acordarea primului ajutor în caz de urgenţă este un subiect pe care mama trebuie să-l stăpânească fără rezerve. Când copilul se îneacă dintr-o dată sau îi vine să vomite, mama trebuie să fie întotdeauna „pe fază”.

Mama trebuie să suporte critica ( „nu îmi place mâncarea” ) sau ura („lasă-mă în pace”) a celor cu are lucrează. Trebuie să fie fizic capabilă să treacă de la 0 la 100 km/oră în doar trei secunde 🙂 Această abilitate este esenţială şi în cazul când copilul din senin este pe marginea mesei şi urmează să cadă în gol.

Candidatul pentru postul de „mamă” trebuie să fie gata să înfrunte fel de fel de provocări tehnice. Ca de exemplu: scoaterea cheilor sau a celularului din coşul de gunoi sau din toaleta deja folosită 🙂 sau repararea în câteva secunde a unui fermoar blocat sau scoaterea suzetei de după vreun dulap de nemişcat. Cunoaşterea numerelor de telefon şi a datelor din calendar sunt obligatoriu esenţiale. Mama este gata să suporte situaţia în care într-un moment poate fi indispensabilă iar în următorul minunt poate fi făcută de ruşine.

Mama este şi un detectiv abil. Bucătar. Profesor şi învăţător. Manager în finanţe şi bugete. Şofer. Consilier. Confident. Povestitor. Asistent medical.

Trebuie să fie capabilă a repara toate jucăriile de plastic, cu baterii sau maşinuţe. Trebuie mereu să spere că va fi mai bine dar să se pregătească pentru ce e mai rău. Este responsabilă şi cu menţinerea curăţeniei a întregului perimentru de lucru.

Mă întrebaţi dacă este vreo posibilitate de promovare sau promoţie? Nici una! Dacă are „noroc” poate câteva flori din când în când. Postul rămîne acelaşi în fiecare an în ciuda oricărei plîngeri sau nemulţumiri.

Este un avantaj însă: pentru ocuparea postului nu îţi trebuie experienţă anterioară. Experienţa se capătă la locul de muncă.

A venit timpul să vorbim şi despre salariu. Atenţie: nu primeşti nimic! Dimpotrivă, tu plăteşti totul! 🙂

Beneficii? O grămadă de ele. Menţionez doar zâmbetul din partea lui Dumnezeu. Ai de-a face cu un Patron mulţumit. El este PATRONUL care a angajat-o pe mamă să lucreze la un singur proiect: copiii mici! Creşterea lor în învăţătura şi mustrarea Domnului este mandatul părinţilor! Munca de mamă îţi oferă posibilităţi nelimitate de creştere spirituală iar îmbrăţişările şi pupăturile celor cu care lucrezi sunt beneficii valabile….o viaţă întreagă!

Domnu cu voi!

PS: Apropos….la noi acasă postul ăsta este ocupat de Cora! Este o mamă pentru care noi băieţii îi suntem mulţumitori Domnului!

Single Post Navigation

30 thoughts on “Cea mai grea meserie

  1. subscriu!
    mai ales acum…!

  2. ambasadorul on said:

    Aurel,
    mă bucur pentru bucuria voastră şi mă rog ca Domnul să fie cu voi!
    Mă voi ruga şi pentru nopţi liniştite şi …fără colici în burtica lui Emmanuel.

    mult har!

  3. roseinthedesert on said:

    meseria de mama este una sigura, somer nu poti ramane decat in anumite cazuri exceptionale.. 🙂

  4. Frumos. Si foarte adevarat.

  5. Si daca esti mama, nu mai esti chemata la nimic altceva?

    Iei concediu de la slujirea in biserica?!

    Si dai demisia definitiv, pentru toata viata, de la serviciu?!

    Tu esti mama. Atat?!

  6. Sora Lenunta, de ce esti rea ? Tu ai fost sau esti mama, daca nu, atunci… cred ca e mai bine sa te rogi pentru toate mamele!

  7. Nu vorbim despre mine aici.
    Comentam perspectiva data de autorul acestui articol.
    Trebuie echilibru si intelepciune in TOATE !

    Esti multe alte lucruri si esti si mama (in primul rand copil al lui Dumnezeu,sotie, mama, femeie care slujeste, etc etc). Si ai anumite prioritati, in functie de „perioada” sau „anotimpul” vietii in care te gasesti impreuna cu familia ta.
    De aici pana la punctul de vedere prezentat consider ca este diferenta.

    Multumesc de indemnul la ruga – cu cat mai multe cu atat mai bine!
    As aprecia daca mi s-ar spune pe nume, ILEANA, nu Lenuta ca nu ne cunoastem personal, si nici nu ne alintam pe net in diminutive!
    Trebuie pastrata atitudinea de respect si iubire crestina, daca suntem ce pretindem ca suntem.

  8. ambasadorul on said:

    Ileana,

    aşa este.
    Avem nevoie de echilibru şi înţelepciune în toate.
    Perspectiva dată de mine acestui articol nu a fost: „Tu eşti mamă. Atât!” Regret că asta ai înţeles!
    Atunci când copiii sunt mici, preşcolari, este esenţială pentru ei prezenţa părinţilor şi în special a mamei. Cine să-i înveţe „cei 7 ani de acasă”? Cea mai bună educatoare este mama! Cine să-i înveţe să spună prima rugăciune? În primii ani de viaţă sunt atâtea oportunităţi de a forma caracter şi valori încît nu merită pentru NIMIC în lume, dar absolut NIMIC să le ratăm.
    Să-ţi dau un exemplu: copii mici sunt foarte curioşi şi uneori ne obosesc cu întrebările. Vor poveşti şi timp petrecut cu ei. Seara înainte de culcare vor să le citim din Biblie. Dacă ratăm această perioadă şi nu am hrănit marea lor curiozitate cu „materialul bun”, vor creşte şi vom insista noi să le spunem câte ceva din Biblie sau din experienţa noastră şi nu vor fi interesaţi să ne asculte. Deci, perspectiva mea şi cred că este biblică este că atâta timp cât copiii sunt mici şi în formare, mama este „managerul” de proiect.

    Proverbe 31 ne demonstrează că eşti multe alte lucruri, nu numai mamă sau casnică. Este o vreme pentru toate lucrurile. Dar în toate „anotimpurile” sau „perioadele” vieţii, femeia creştină are ca prioritate, casa, familia, căminul! Asta nu înseamnă că nu poate sluji în biserică, că nu poate lucra sau călători. Biblia nu o condamnă la un arest la domiciliu. Nicidecum. Dar, în toate aceste activităţi şi preocupări ea îşi păstrează ca priorităţi: soţul, copiii şi treburile casei!
    Pentru asta e nevoie de multă înţelepciune, chibzuinţă şi călăuzire din partea Domnului.

    Domnul cu tine!

  9. Toate aceste lucruri le-am exprimat eu, deja.
    Nu ca nu poate (ca functie permisiva), ci ca trebuie sa slujeasca in biserica, sa munceasca, sa relationeze etc si sa aiba ca prioritate familia ei !!! Este MAMA impreuna cu toate acestea.

    Insa atatea femei crestine, mai ales in familii pastorale, nu mai fac nimic altceva, pe motiv ca sunt mame si rolul lor e sa se ocupe de casa. Nu slujire in biserica, nu munca, nu servici, nu nimic, doar curatenie, mancare si copii.
    Asta e un principiu biblic ??? Cred ca din raspunsul tau de mai sus, s-ar intelege ca nu.

    Despre rolul femeii crestine cunosc destule, ca doar sunt o femeie crestina.
    Ce-ar fi sa ne spui ceva despre ROLUL TAU, ca TATA al acestor copii???
    Ea e managerul de proiect, tu ce esti???
    Si prioritatea unui „pastor” care e? Lucrarea sau familia? Dar prioritatea unui barbat crestin?
    Ce frumos vorbim noi despre prioritatile si rolurile altor persoane, si nu despre ale noastre – femeile sa vorbeasca de rolul femeii, barbatii sa invete pe barbati rolul si prioritatile barbatului…..Cred ca asta e un principiu de „mentoring” din Timotei.

  10. Bine, deci eu pot sa vorbesc, nu? Eu inteleg ca o femeie ar putea merge la servici, de exemplu, dar nu daca-si neglijeaza familia. Cred ca postul a vrut sa spuna ca prioritatea numarul unu este FAMILIA. Daca se face orice altceva si se neglijeaza familia, este gresit.

    Cu ce e gresit cind o mama vrea sa faca curatenie, mincare si grija de copii? Mie mi se pare ceva foarte inaltator cind vezi ca o femeie isi lasa cariera sa aiba grija de familia ei. Cind copiii devin adulti, este tot timpul pentru o mama sa-si gaseasca servici, daca vrea. Este un principiu biblic ca mama sa fie acasa.

  11. CORNELIA on said:

    De acord cu tine Cristina!

    „si dorintele tale se vor tinea dupa barbatul tau , iar el va stapani peste tine.” geneza3:16

    „Femeia sa invete in tacere cu toata supunerea. Femeii nu-i dau voie sa invete pe altii , nici sa nu se ridice mai presus de barbat, ci sa stea in tacere.” 1tim. 2:11-12

    „…femeile mai tinere sa-si iubeasca barbatii si copiii;sa fie cumpatate ,cu viata curata, sa-si vada de treburile casei , sa fie bune, supuse barbatilor lor…” tit 2:4

    „nevestelor fiti supuse barbatilor vostri ca Domnului…si dupa cum Biserica este supusa lui Hristos, tot asa si nevestele sa fie supuse barbatilor lor in toate lucrurile.” efeseni 5:22,24

    „orice lucru El il face frumos la vremea lui..” eclesiastul 3:11

    Din pacate, sistemul Lume ,si in el , miscarea feminista , au distorsionat grav ordinea si principiile lasate de Dumnezeu pentru familie!

  12. ambasadorul on said:

    Ileana,

    eşti căsătorită?
    Ai copii?
    Soţul tău este pastor?
    Sunt doar curios de unde atâta experienţă? Cum ai ajuns la concluzia că atâtea femei creştine, mai ales în familii de păstori, nu mai fac nimic? Ce ştii tu despre slujirea unui pastor?
    Care este rolul meu? Cred că va trebui să scriu şi despre rolul tatălui. În timp ce tu apăsai pe butonul „submit” ca să-ţi trimiţi comentariul, eu schimbam scutecele băiatului meu. Deci sunt co-manager la acelaşi proiect: copiii noştri!

    Nu Ileana, femeile să nu vorbească despre rolul femeii, ci să-l trăiască. La fel şi bărbaţii!

    Hai că te ajut eu să găseşti principiul mentorării din Biblie.
    Cel corect de data asta:
    „Spune că femeile în vârstă trebuie să aibă o purtare cuviincioasă, să nu fie nici clevetitoare, nici dedate la vin; să înveţe pe alţii ce este bine, ca să înveţe pe femeile mai tinere SĂ-ŞI IUBEASCĂ BĂRBAŢII ŞI COPII, să fie cumpătate, cu viaţa curată, SĂ-ŞI VADĂ DE TREBURILE CASEI, să fie bune, supuse bărbaţilor lor, pentru ca să nu se vorbească de rău Cuvântul lui Dumnezeu.” ( Tit 2:3-5 )

  13. ambasadorul on said:

    Cristina,

    ai înţeles exact ce am vrut să comunic!

    Domnul cu tine!

  14. Oau, multumesc pentru explicatiile date atat de frumos !

    Cum spuneam, pe blog nu vorbesc despre viata mea personala. De unde am experienta si de unde am vazut ce am spus ca am vazut, este „credibilitatea si integritatea mea”, pe care nu e nevoie sa o justific fata de voi dandu-va detalii despre viata mea personala pe net, cand nici nu va cunosc!

    Cristina, de acord cu tine ! Prioritatea femeii este FAMILIA – am spus asta in mai multe comentarii – vezi mai sus. Dar asta nu inseamna ca nu mai are slujire in biserica sau in societate – asta am subliniat eu. Daca nu ai inteles ce am vrut sa spun, citeste din nou. Nu e absolut nimic gresit ca o femeie sa vrea sa faca curatenie si sa aiba grija de casa – al doilea paragraf al tau! Dar este gresit ca in spatele acestei „explicatii” sa stea neimplicata in biserica si alte lucruri pe care le-am mentionat deja. E cumva similar cu ce spuneau cei mustrati de Domnul care ziceau, parafrazat „Nu putem sa dam cutare lucruri si sa ajutam fiindca aceste resurse sunt ‘inchinate Domnului'” – adica ce spune Domnul Isus „sa faceti toate acestea (zeciuiala din marar etc etc) si pe celalalte (care? – uitati-va in Biblie) sa NU LE LASATI NEFACUTE!
    Da, feminismul a distorsionat mult. Intrebarea reala este ce inseamna o femeie dupa voia Domnului, cu traire autentica si biblica, in secolul 21?
    Asta e intrebarea, aplicarea acelorasi Principii biblice, la secolul in care traim. cum se aplica: ce se „contextualizeaza”, ce este de esenta vesnica?
    Multumesc, Cornelia pentru citatele biblice. Nu inteleg exact „argumentatia” acestora vis-a-vis de subiectul in cauza, sau poate sugestia este ca „sa-si vada de treburile casei” tinandu-se cu dorintele dupa barbatul ei. In orice caz, acestea sunt Principii blblice – din nou, problema apare cum se aplica ele. Corelarea acestora cu Prov 31 ar fi poate o abordare mai „completa”, impreuna cu marturii „istorice” ale femeilor din Biblie si a vietii lor.

    Ma uimeste „frumusetea” si „atitudinea” cu care se argumenteaza ceva, cand cineva se simte „vizat” sau atacat. Poate o cercetare personala ar fi benefica?

    Imi fac si eu o cercetare personala, si imi revizuiesc faptele: fiecare e liber sa scrie ce doreste pe blogul personal, din ce perspectiva doreste. Cine are alta parere, e rugat sa nu „reactioneze intens” si sa comenteze ceva neutru, ca sa nu starneasca reactii de acest fel. Si daca aduce argumente pt o alta pozitie (care se gasesc in Biblie, in Prov 31, in viata Deborei, a Esterei, a lui Rut, a Dorcai, a Priscilei etc etc etc) trebuie sa dea socoteala cine este, daca e casatorit si are copii, eventual cati ani are, de cand e crestin, in ce biserica merge.

    Ca si autorilor altor bloguri, cer scuze pentru interventiile mele.
    Sa ramanem fiecare la ale noastre.

    Mult har in trairea vietii de credinta autentica!

  15. ambasadorul on said:

    Ileana,

    nu m-am simţit nici atacat şi nici vizat. Iar dacă te-am întrebat despre copii, soţ, familie a fost pentru că are legătură strânsă cu subiectul pe care îl discutăm. Poţi să rămâi cât de anonimă vrei ca şi până acum.
    Iar în acest subiect este esenţială experienţa. De aceea sunt încă curios dacă ai copii mici. Asta nu înseamnă absolut deloc că pun la îndoială „credibilitatea” sau „integritatea” ta. Nu intra în defensivă, te rog!

    Ce nu vrei să înţelegi este că nu propun un model de femeie încarcerată în bucătărie. Nu! Femeia creştină are daruri spirituale pe care e datoare să le folosească spre slava Domnului şi spre zidirea Bisericii.
    Da, sunt unele femei ( şi bărbaţi ) care nu se investesc în Împărăţia lui Dumnezeu, folosind fel de fel scuze. Dar, implicarea în Biserică nu înseamnă întotdeauna vizibilitate şi notorietate. Slujirea este acolo unde te-a pus Dumnezeu să rodeşti. Multe mame slujesc în biserică, dar nu mulţi le observă. Domnul este cel ce contabilizează slujirea fiecăruia. Vizitele la femeile bătrâne sau bolnave. La spital. Rugăciunea înălţată Domnului pentru familie şi biserică în timp ce copiii dorm sau mănâncă. Postul şi rugăciunea pentru soţul care predică la o înmormântare sau evanghelizare. Ce reprezintă acestea? Slujire!!!! Într-un anume „anotimp” suntem chemaţi să rodim într-un anume fel pentru Domnul.

    Articolul meu a spus că atunci când copiii sunt foarte mici, slujirea nr.1 pentru o mamă este să accepte „cea mai grea meserie”:de mamă!

    Este o mare eroare ca mama unor copii mici să fie implicată social, eclesial, afaceri peste afaceri, iar tata intră în concediu parental. Mai rău, copiii sunt lăsaţi la vecini pentru ca mama să aibă timp de „slujire”. De ce mergem la luptă cu Debora? Pentru că Barac preferă să nu se implice!

    Dar Lois şi Eunice? Care a fost implicarea lor care a rămas menţionată în Biblie? Dar Maria şi Marta?

    Copiii mici au nevoie de mamele lor alături de ei. Asta este slujirea nr.1. Nu au nevoie nici de baby-sitter şi nici de computer ca să crească în frica Domnului.

    Ai spus că nu înţelegi „argumentaţia” versetelor. Tocmai de aceea e importantă perspectiva soţului tău. El este „conducătorul” familiei voastre. El este responsabil pentru mersul căsniciei şi slujirii familiei. El este cel care trebuie să se asigure că principiile biblice sunt aplicate şi în familie.

    „Cine are alta parere, e rugat sa nu “reactioneze intens” si sa comenteze ceva neutru, ca sa nu starneasca reactii de acest fel.”
    Nu am înţeles ce ai vrut să spui!

    Ileana,
    nu îmi doresc mesaje neutre. Ci mesaje care să ducă la apărarea şi înaintarea Evangheliei. Nu mă irită reacţiile intense, atâta timp cât sunt constructive şi putem învăţa din ele.

    Domnul cu noi!

  16. ficaregelui on said:

    🙂 cate controverse poate creea un subiect atat de simplu… si cat de diferiti suntem in gandire…
    Acum eu incerc sa o inteleg pe Ileana (desi nu prea pot), interventiile tale Ileana par mai degraba rabufniri ale unei persoane care din cauza ori a stresului, ori a problemelor cotidiene nu are rabdare atunci cand citeste un artiocol sa il citeasca pana la sfarsit, ca sa nu mai vorbim de a citi printre randuri…
    Eu cred ca acele panouri cu „ATENTIE VITEZA UCIDE” ar trebui sa le avem undeva la vedere nu doar in circulatia rutiera 😉
    Atunci cand te grabesti sa dai o replica de cele mai multe ori pierzi pentru ca nu esti atent la ceea ce spune persoana respectiva.
    Daca citeai cu atentie si meditai putin ti-ai fi dat seama ca nu este vorba de ingradirea femeii, nici de rolul femei in societatea „moderna”, ci pur si simplu de una dintre indatoririle pe care aceasta le are. Una dintre cele mai grele indatoriri, cea mai mare responsabilitate (care deopotriva ii revine si tatalui), dar una din cele mai frumose indatoriri care ii pot reveni cuiva.
    Sper sa nu te simti vizata sau „atacata”, intentia mea nu a fost sa te judec in vre-un fel sau sa „arunc cu piatra”, am vrut doar sa evidentiez ceea ce defapt era evident.
    HAR LA MAXIM! si succes in „cea mai grea meserie” dar tot odata si cea mai inaltatoare CARIERA.

  17. Vad ca nu se mai opreste sirul comentariilor si explicatiilor…Eu personal, ma opresc la a mai scrie, odata cu acest comentariu.

    La observatia ta, „fiica regelui”, am recitit acum, de 2 ori acest post initial – din nou, vad, nu din „repeziciunea” cu care citesc, ci din continut, ca nu scrie nimic despre modul in care mama imbina ingrijirea copiilor si a casei cu timpul de ruga, cu slujirea sotului sau a altor oameni, cu implicarea la biserica (in felul in care e posibil ca mama a unor copii mici). Aceste aspecte au fost abordate ulterior, partial, de autorul blogului, ca raspuns la reactia mea. Deci, am comentat ce a fost scris initial.
    Desigur, fiecare e liber sa argumenteze cum doreste, sa scrie din ce perspectiva doreste (completa sau incompleta, biblica sau subiectiva etc).

    Oricum, multumesc pt avertismentul despre viteza ! Parafrazand o invatatura biblica, cine vorbeste mult nu se poate sa nu spuna ….si cine e „iute” aduce cu sine…..

    Multumesc si pt urarea referitoare la STATUTUL de MAMA. Ca e cea mai grea meserie sau cea mai inaltatoare cariera, fiecare judeca dupa sistemul propriu de valori. Ma intreb ce spune o consiliera crestina unui cuplu crestin care nu poate avea copii, si sotiei care nu poate sa practice „cea mai inaltatoare cariera”.
    Noi, oamenii punem valoare mare pe lucruri cu adevarat valoroase – sunt de acord, a fi mama este unic si inaltator, si un statut privilegiat inaintea lui Dumnezeu, si o responsabilitate uriasa si o bucurie unica. In Biblie insa, gasesc ca „cea mai mare cariera si inaltatoare meserie” e cea facuta de Pavel (in cazul acesta specific, care era si necasatorit, si fara copii), care poate spune inainte de a muri: „Mi-am implinit slujba, mi-am sfarsit alergarea, de acum ma asteapta cununa”.
    Poti fi sotie azi, si maine vaduva, poti fi mama azi si maine fara copii – dar ce esti si ramai pentru vesnicie daca esti cu adevarat, esti copil de Dumnezeu care isi implineste slujba incredintata lui de Dumnezeu.

    Ma opresc aici cu comentariile mele, Voi insa, analizati, comentati, argumentati – toate spre inaintarea Imparatiei, dupa cum zicea autorul blogului ca isi doreste sa fie comentariile.

  18. ambasadorul on said:

    Ileana,

    tocmai pentru că azi poţi fi soţie şi mâine văduvă, poţi fi mamă şi mâine fără copii de aceea cred că este important să nu se rateze şansa de se investi în această „mare carieră şi înălţătoare meserie”.

    O caracteristică a unei văduve adevărate este şi „să fi crescut copii”.
    Iată că investind în această „carieră” primeşti „dividendele” şi la bătrâneţe!

    Merită!

    Domnul cu tine!

  19. pentru Ileana ,

    bravo pentru punctul de vedere se vede ca esti o femeie inteligenta .
    Nu uitati ca , parafranandu l pe Octavian Paler , doi oameni se pot uita la acelasi lucru si totusi sa il vada diferit .Sunt de acord cu tine Ileana , am experimetat si statutul de mama , sotie, femeie de cariera , etc .si sunt perfect de acord cu tine .
    Pentru tine „fica regelui „un pic de gramatica nu strica , corect e „fiica ” nu am pretentii , dar va rog macar scrieti corect in limba romana. Ambasador, cuvantul ” binevenit ” se scrie impreuna si multe altele , daca nu esti sigur macar intreaba pe cineva care are un pic de habar de gramatica .
    Haideti fratilor , daca tot ne numim copiii de Dumnezeu macar onorati l pe Tatal si prin ceea ce scriem si cum scriem . Pavel il indeamna pe Timotei ” fii o pilda pentru credinciosi in vorbire …. ” si de ce nu , si in scriere .
    Mult har de la Domnul nostru Isus !

  20. ambasadorul on said:

    mihaela,

    înainte de a o face pe moralistul de serviciu, te rog să-mi arăţi unde am scris „binevenit”, că eu nu văd!

  21. CORNELIA on said:

    Mihaela,

    -„bravo”, aici are sens de ”te felicit” si cere la sfarsitul frazei semnul exclamarii
    -nu se spune „parafranandu l ‘, ci „parafrazandu-l
    -dupa „pentru tine” se pune virgula
    -dupa „strica ” pune punct ,ca sa aiba sens ce ai scris si apoi incepe cu litera mare
    -dupa „fiica ”cere virgula (cam haotica fraza!)
    -„va rog” se pune intre virgule
    -cum adica „se scrie impreuna si multe altele”?
    -„un pic de habar”?
    -aici „copiii” cu trei de „i’?

  22. Mihaela, uneori, oameni fiind, suntem influentati de valorile umane si pierdem viziunea biblica a valorilor. De aceea Domnul ne spune: „vegheati!”
    Dumnezeu alege lucrurile slabe, sa le faca de rusine pe cele tari, alege chiar lucrurile care nu sunt, ca sa le faca de rusine pe cele care sunt.
    Pentru lucrarea Sa, Domnul a ales oameni de rand si necarturari. In slabiciune, puterea Lui este facuta desavarsita.
    Pe Pavel l-a ales, ca vas de care sa se foloseasca, un om cu scoala si cariera, dar, „lucrurile care pentru mine erau castiguri, le-am socotit ca o pierdere din pricina lui Christos…Pentru El am pierdut toate si le socotesc ca un gunoi, ca sa castig pe Christos” (Filipeni), spune el.
    Da, si eu sunt de acord sa asimilam ortografia, mereu in schimbare…sa asimilam neologisme, sa facem fata societatii, dar, spiritual, valoare au cele nascute in lepadarea noastra de noi insine, in umilinta. Nu inseamna ca nu le pot impaca pe amandoua, dar, sa fim atenti la pericolul alunecarii inspre slava oamenilor. Suntem folositori Domnului, cand suntem umiliti.
    „…sa fii o pilda in vorbire” este un indemn pentru Timotei, de a fii fara pacat in vorbire…si nu, sa fie elocvent.
    Domnezeu sa ne ajute, pe fiecare al Lui, sa fim treji, sa nu ne fure filozofia oamenilor, sa ne socotim facultatile noastre, cariera, un gunoi, sa straluceasca doar El in inimile noastre, si, prin noi, El, in lumea suferinda din pricina orgoliilor,
    ambitiilor, …pacatului.

  23. Frumos. Nu-mi aduc aminte sa fii citit vreodata ceva mai frumos despre „mama”. Felicitari. Stiam ca esti un om deosebit dar nu stiam cat de deosebit. Ma bucur ca am avut ocazia sa te cunosc si mai ales ca fiul meu a vut ocazia sa te cunoasca. Iti urez cat mai mult HAR in continuare si multa fericire alturi de „mama” ta , viata lunga sa va puteti bucura impreuna de copii.
    PACE.
    Mihaela Muntean (Oltean)
    Cat despre restul comentariilor… cine vrea sa corecteze pe altii sa se faca profesor. Cine nu sa „taca” si sa citeasca in liniste.

  24. ambasadorul on said:

    Cornelia,

    Asta numesc KO! 🙂

    🙂

  25. ambasadorul on said:

    Mihaela,

    bine ai venit pe blog şi îţi mulţumesc mult pentru comentariul tău.
    Mulţumesc pentru încurajare!

    Cred că suntem cu toţii deosebiţi, pentru că Dumnezeu a investit în noi şi pentru noi!

    Mă rog pentru tine şi pentru familia ta!

    Domnul cu tine!

  26. fiicaRegelui on said:

    K, in primul rand pentru tine Ileana…chiar daca ai spus ca nu o sa mai comentezi acest subiect sunt convinsa ca o sa fi curioasa sa vezi ce comenatrii au mai lasati ceilalti… Eu nu am avut intentia sa te jignesc cu ceva sau sa fiu rea cu tine, doar ca ma enerveaza persoanele care abea asteapta sa zica cineva ceva doar de dragul de a veni cu argumente contra. Ai spus ca nu vezi din commentul meu anterior cum se imbina ingrijirea copiilor, cea a casei cu timpul de ruga, cu slujirea sotului si a tuturor celor care au nevoie de tine, ei bine nici nu am vrut sa vorbesc despre asta, si sti de ce ? pentru ca nu despre asta era vorba in articolul intial.

    Acum pentru tine Mihaela, ce sa zic: felicitari, era nevoie si de un profesor de gramatica pe blog, unde ar ajunge oameni astia daca nu ar fi cine sa dea din cand in cand cu corectorul 😉
    P.S: ai grija doar, si astia atotstiutori mai gresesc, daca nu ma crezi intreab-o pe Cornelia. 😉
    Any way GBU

  27. nu conteaza on said:

    Ambasadorule am si eu o intrebare:

    Nu crezi ca este bine ca si taticii sa fie acasa cu copii atunci cind ei sunt mici. Daca de exemplu nu-mi permit sa stau acasa cu copilul pentru ca am servici iar sotul meu nu lucreaza, ce ar trebui sa fac?
    Sa stam amindoi acasa, ca pica „de sus”, sau sa merg la servici ca sa pot sa-mi intretin familia?
    Multumesc

  28. fiicaRegelui on said:

    … da intradevar „nu conteaza” dupa nume si commentul…aberant 😉 sorry pentru „aciditate” din pacate am dreptate …

  29. Castalia on said:

    experimentez „job-ul” de mama de un an si sapte luni si este adevarat ce ai scris, poate fi frustrant, dar MERITA!!!!!!!

  30. si tata trebuie sa fie nenea ala pe post de bau bau nu? „daca nu faci asta te spun lu tactu si sa vezi ce-ti face!” si uite asa crestem copii misogini care se uita stramb cand un tatic sta acasa cu bebelusul si-l leagana pe picioare,halal. trebuie sa va anunt, daca nu stiati ca si un barbat are 2 maini,2 picioare,2ochi,un nas si o gura ca noi(plus ficat,rinichi;plange,rade,se supara) si nu-l impiedica sa-si invete puiul sa pape cu lingurita,sa faca pipi la olita,sa isi sufle tasul,sa-i faca orez cu lapte,sa-l stearga la fund,sa mearga cu el la doctor si sa-l vegheze noaptea cand e bolnav ori ii cresc maselele. sunta urat din partea mea,dar mi-e mila de copiii crescuti in pretinsele familii crestine,vor ajunge oameni plini de prejudecati,care mai departe de mucul lor din nas nu vad,au orizonturile limitate si refuza sa creada ca un om poate gandi. si app,barbatii pot alapta,deci suptul copilului pana la 2 ani si statul mamicii acasa nu se mai poate justifica prin asta.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

