Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Abuzul sexual


Am urmărit cu atenție știrile din Irlanda și relatările despre abuzurile sexuale asupra copiilor. M-am cutremurat. Dar în același timp inima mea de tată și de păstor a tresărit și mi-am adus aminte de una din principalele mele datorii ca și bărbat: sunt protectorul „clanului”. Bărbatul este cel care ar trebui să-și protejeze soția și copiii. Este creat pentru asta!
Iată de ce abuzurile sexuale ale părinților față de proprii copii lasă răni adânci și usturătoare pentru toată viața. Acel copil este aruncat într-o confuzie totală.

În Irlanda s-a adus abia acum la lumină că mii de copii din instituțiile conduse de catolici au fost abuzați de-a lungul a 60 de ani.

Iată aici, și aici

Primul ministru al Irlandei a numit această perioadă ca fiind ” cel mai negru capitol” al țării.

Ce învăț eu de aici?

1. Abuzul sexual nu cunoaște granițe religioase. Păcatul este ca lepra care merge dincolo de piele. Abuzul sexual poate fi întâlnit și în biserica catolică, și în cea ortodoxă dar și în cea baptistă. Omul este din fire corupt. Un om care nu este născut din nou, el rămâne firesc și corupt. Indiferent ce titluri ar avea: monsenior, reverend, pastor sau preot, el rămâne un om mort în greșelile și în păcatele lui.

2. Abuzatorul poate fi oricine. Poate fi tatăl tău, păstorul, fratele, vecinul de lângă tine. Poate fi un bărbat sau o femeie. Poate fi un bătrân sau un tânăr. Poate avea un rol important în familie sau biserică.

3. Primul pas care trebuie făcut pentru recâștigarea păcii și a vindecării sufletului este ca cel abuzat să recunoască că are o bătălie de purtat. Să-ți deschizi inima pentru adevăr, la început pare o nebunie, dar sufletul nostru tânjește după adevăr și după viața din belșug pe care Domnul ne-a promis-o. Dacă această luptă este evitată dușmanul și abuzatorul este nerecunoscut iar strigătul după speranță și viață a celui abuzat va trebui să fie înăbușit.

John Walsh unul din “supraviețuitorii” copiilor abuzați din Irlanda a spus că se simte “trădat și înșelat” din cauza lipsei investigațiilor. Același domn a mai spus:

“Nu mi-aș fi redeschis rănile dacă aș fi știut că acesta este rezultatul. Este devastator pentru mine și va fi devastator pentru majoritatea victimelor. Nu există nici o urmărire a vinovaților și nici o dare de socoteală.”

Dr. Dan B. Allender a scris cartea „The wounded heart. Hope for adult victims of childhood sexual abuse” pe care o citesc acum. El spune:

Suprimarea adevărului cere o cantitate enormă de energie iar simptomele “uitării involuntare” vor fi cronice și distructive.

Tragedia este că atunci când cineva vrea să-și înfrunte trecutul cu abuzurile lui, el trebuie să fie gata să lupte bătăliile interne și externe purtate adesea de alți creștini. Cei care intră în această bătălie trebuie să fie conștienți de costul plătit dar și de convingerea că o viață trăită în negare nu este viață!
O problemă nu se rezolvă până când nu este înfruntată. Un mare pas este făcut atunci când cuvintelor le este dat sensul real și adevărat: “am fost abuzat(ă) sexual”. Bătălia pentru a spune adevărul este extrem de puternică. Adesea persoane abuzate sexual în trecut nu pot să recunoască că au fost abuzate.

Mulți operează după principiul care spune că ce li se întâmplă lor nu este abuz, dar dacă același lucru li se întâmplă altora este abuz.
Sunt două mari categorii de abuzuri: contactul sexual și interacțiunile sexuale. Contactul sexual este orice tip de contact fizic cu scopul de a provoca poftele sexuale. Chiar și atingerile “neforțate” duc la răni și stricăciuni ale sufletului persoanei atinse.
Interacțiunile sexuale sunt mai greu de depistat pentru că ele nu implică neapărat contact fizic și de acea par mai puțin severe. Aceste interacțiuni pot fi vizuale, verbale sau psihologice.
Abuzul sexual vizual este atunci când o altă persoană este forțată să vadă imagini sau să privească pe cineva care este dezbrăcat.
Abuzul sexual verbal este la fel de abuziv. El poate veni sub forma unor aluzii, sugestii seducătoare. Cuvinte cu două înțelesuri care murdăresc ființa celuilalt. Abuzul sexual verbal produce aceleași răni ca și abuzul sexual fizic.

Nu pot decât să mă rog ca Dumnezeu să ferească familiile noastre și bisericile noastre de abuzuri sexuale.
Dar nu pot să nu mă gândesc și la varianta pesimistă în care am avea și printre noi persoane abuzate care stau în rușine și tăcere.
Ce-i de făcut atunci?
Ce-i de făcut să evităm un „capitol negru”?

mult har!

Single Post Navigation

10 thoughts on “Abuzul sexual

  1. Pingback: Mica publicitate (XVIII) Tăcerea struţului din Ţara BaiBai « Vindecătoru

  2. Cristian on said:

    Pentru victimele abuzului sexual – cat si verbal, emotional, spiritual, etc – vestea buna este ca exista vindecare. In primul rand ea izvoraste de la piciorul crucii pe care Isus Cristos – cel abuzat verbal, fizic, emotional, spiritual, lasat aproape gol sa atarne in fata oamenilor macar ca nevinovat… Gasesti vindecare privind in ochii Celui ce intelege durerea ta si simte ranile tale pe care, chiar pe ale tale, le-a purtat la cruce. Apoi, ai nevoie de ajutor spiritual, emotional si psihic din partea unor oameni de incredere, sfinti ci competenti in acest domeniu. Insa vindecare va veni! Priveste la Isus – Evrei 12:1-3 – si cere-I calauzire inspre cei ce te pot ajuta mai departe.

  3. remoremo on said:

    Fr. Ambasador ,

    daca ai avea un program regulat de vizitare a membrilor din Biserica si daca ai intreba persoanele vizitate daca ar avea vreo problema pe latura aceasta , s-ar putea sa descoperi asemenea cazuri .
    Si ca sa vezi ca pot sa am dreptate , iti dau un exemplu : cu ceva vreme in urma o sora din Spania casatorita si avind 3 copii care s-a intors la Domnul de 2 ani , m-a contactat in legatura cu o problema de natura sexuala care aparuse la ea in familie , in sensul ca sotul ei ( necredincios ) i-a propus sa accepte pervesiuni sexuale in relatiile lor sexuale . Cu toate ca ea era intoarsa de curind la Domnul ea a inteles ca nu este bine si nici sanatos . Mi-a cerut sfatul in privinta aceasta si normal ca am sfatuit-o sa nu accepte sub nici o forma .
    In urma acestei informatii din Spania , am rugat pe cineva sa se roage pentru aceasta sora , ca mai tirziu sa iasa la iveala ca persoana respectiva care trebuia sa se roage pentru sora din Spania avea ea insasi probleme in relatia intima cu sotul ei , acolo existind lucruri care nu erau placute lui Dumnezeu .
    Deci in concluzie , poate ar fi vremea sa-ti faci un plan de atac pe latura aceasta , ca sa iasa la iveala lucruri ascunse si necurate . Ce zici ? Domnul sa te ajute .

  4. ambasadorul on said:

    Frate Remus,
    și eu trăiesc cu sentimentul că există abuzuri sexuale în familii și biserici. Din păcate însă, ele sunt bine camuflate, ascunse și trecute sub o tăcere surdă a vinovăției și a fricii. Mai cred că, atâta vreme cât aceste abuzuri vor fi ținute ascunse, nu va exista nici vindecare și nici eliberare. Așa cum am scris, tăcerea are un preț enorm. Aducerea la lumină conform cu Scriptura, are un preț mult mai mic decât cel plătit atunci când taci și când în mod indirect îl încurajezi pe abuzator să continue să ferfelițeze și să murdărească alte suflete. Planul meu de atac este să fiu un tată credincios, un soț loial și un păstor care-și păstorește și protejează turma de orice lup care dă târcoale. Când lupul este indentificat, nu voi ezita să mă bat cu el, oricât de înfiorător ar rânji la mine! Știu că Domnul este de Ajutorul meu!

    mult har!

  5. remoremo on said:

    Ambasador ,

    si cum crezi ca vei reusi sa identifici ” lupul ” ?

  6. ambasadorul on said:

    Remoremo,

    duc turma la păscut.
    Dau hrană oilor!
    Predic Cuvântul!
    Și ghici ce face lupul?

  7. Andra M. on said:

    Ce face lupul?! 🙂

  8. intamplator am dat peste acest blog.
    1.sunt in irlanda de 2 ani si am auzit de acest scandal.televiziunile si ziarele vuiesc.au facut presiune imensa pe Vatican,vor ca Papa sa-si dea demisia
    2.am fost abuzat sexual in copilarie,in diferite perioade,de un vecin de la tara,de unchiul meu si de un prieten de la bloc.acum fac terapie aici,abia am inceput.mi-e tare grea viata,asta vreau sa stiti

    mai multe voi scrie poate maine ,ca deja sunt f obosit si maine am serviciu.

  9. ambasadorul on said:

    grouch,

    bine ați venit în „ambasadă”. Cred că aici este un loc în care ne putem încuraja, învăța și sfătui unii pe alții. Dar cred că avem și oportunitatea cât și responsabilitatea să ne și avertizăm de pericolele care ne stau înainte.
    Dragă grouch, expriențele prin care ai trecut pot fi un mare avertisment pentru alți tineri care citesc acest blog.

    Multă pace! Vă mai aștept.

  10. Pingback: Abuzul sexual « ADEVĂRUL UNIC

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?