Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

FHM ne tamponează copiii


Bâlciul a ajuns și la Hațeg. Câteva camioane cu număr de Dâmbovița și Dolj au parcat pe locul viran de lângă blocurile în care locuim și noi.

Câțiva bărbați murdari de unsoare neagră au început să monteze și să ansambleze câteva panouri și fierătanii.

„Au veniiiiiit mașinuțele de tamponat” a strigat bucuros Lucas. Cunosc sentimentul de când eram și eu copil. Recunosc că încă îmi mai place să mă „dau” cu mașinuța de tamponat 🙂
Ne-am dat de trei ori până acum. O dată pe zi. 3 minute costă 4 lei. Cam mult și apoi cele 3 minute sunt vreo 2. Bănuiesc că e din cauza binecunoscutei crize!

Sunt hotărât însă să nu le mai dau banii și nici băiatul. Am fost revoltat ( asta ca să folosesc un termen dulce ) de imaginile pe care un individ le-a pictat pe rulota care ține loc de casă de bilete.

Mă gândeam că va picta pe Tom cum îl fugărește pe Jerry, sau pe Little Stuart. Pe Nemo sau pe Cenușăreasa înconjurată de pitici 🙂
Sau poate îl desenează pe Mr. Potato Head din Toy Story 3 sau pe Chicken Little sau familia Robinsons?!?

Nicidecum. Ținând o revistă în mână și o țigară în colțul gurii, picta de zor pe cașcarabeta de tablă albă.
Din ce revistă se inspira „artistul” nostru?

FHM!

Din câte știu este o revistă pentru adulți. Dar nu orice fel de adulți. Ci pentru cei frustrați și iubitori de ispite și de plăceri murdare.

Mă întreb acum: ce caută acele imagini cu femei în bikini și sutiene în jurul băieților noștri de 4 și 5 ani.
P5270032P5270033

Ce legătură este între joaca copiilor de 5 ani și imagini deocheate cu femei care-și arată sânii și fundul? Chiar nu mai sunt limite și hotare pentru obsesia sexuală? Să mă aștept să văd pe biberoane și scutece de bebeluș poze din Playboy?

Ce era de făcut?
Să le șterg nu puteam!
Să îi rog să desene altceva, ar fi crezut că sunt eu cel obsedat!

Ce am făcut?
I-am oferit băiatului meu o variantă mult mai „apetisantă”.

Am plecat și am organizat un concurs cu bicletele. Doar noi doi! Am jucat volei cu o minge mare gonflabilă. Lucas a câștigat! Am jucat baschet și am exersat pe puncte aruncarea la coș. Inițiativa mea a fost răsplătită cu câteva porții de râs până la lacrimi! A meritat! Și am avut un bun dialog despre acele imagini și despre poarta ochilor prin care trebuie să avem grijă ce lăsăm să treacă.

Dragi părinți, pentru moment suntem gardienii acelei porți. Mai târziu va fi un pic cam prea târziu. Păziți-vă copiii!

mult har!

Single Post Navigation

7 thoughts on “FHM ne tamponează copiii

  1. Zilnic vad si eu aceasta senzualitate si nuditate peste tot, prezentatoare de stiri, vanzatoare la alimentara…e grotesc, oribil, murdar. Satan isi bate joc de sufletele oamenilor.

    Adevarat balci.
    Oare a intrat si in biserica aceasta dorinta provocatoare,senzuala,de seducere a barbatilor?

    Mult har si putere in marturia ta.

  2. De-asta e bine să faci copii la tinereţe: altfel să te fi văzut cum mai săreai de pe bicicletă, să gonflezi mingea şi să joci baschet… 🙂
    Partea proastă cu ăstia mici e că, după ce faci muşchi peste tot, pe ei iar îi „apucă”, şi vor „la tamponare”. Atunci ce faci? o iei de la capăt? O să-ţi cam tremure picioarele duminică, la amvon, frate Adrian 🙂

    Agresiunea vizuală de acest tip este, însă, dincolo de glumă: trebuie anunţată primăria şi protecţia copilului, a consumatorului- în sfîrşit, trebuie să existe un berbec local care se ocupă de chestii de-astea.

  3. ambasadorul on said:

    Frate Cristian,

    îmi pare rău că nu i-am făcut mai la tinerețe. Că parcă nu mă mai țin picioarele nici pe mine 🙂 și mare dreptate ai cu tremuratul picioarele la amvon și cu luatul de la capăt.
    Când cred și eu că i-am obosit bine, îi aud spunând: :” tată, hai acum…. lupte!” 🙂
    Dar știu că merită!

    Mulțumesc pentru sfatul cu primăria. Nu mă gândisem la asta. Am să întreb în stânga-dreapta să văd ce aflu.

    mult har!

  4. Sergiu on said:

    Adi, da-mi voie sa citez dintr-o supercarte a lui Ravi Zacharias, „Izbaveste-ne de Rau” (Ed. Cartea Crestina, Oradea, 2009), ca si raspuns la fenomenul FHM-izarii cotidianului: „Aceasta conditie psihologica jalnica, in care rusinea este extirpata din relatiile noastre sociale, lasa in urma un iad de posibilitati si deschide usa larg pentru rau, sub orice forma s-ar manifesta el.(p.68)” Iar putin mai departe: „Rusinea, remuscarea sau dezaprobarea societatii nu mai are astazi nicio putere de a induce dorinta de schimbare, pentru ca ideile care modeleaza cultura noastra considera ca rusinea este mahmureala unei conceptii religioase invechite despre lume si viata”(p.69).
    Ravi Zacharias vorbeste despre o America ce si-a pierdut rusinea, tarata de secularizare si pluralism insa, in contextul globalizarii contemporane ce presupune si mondializarea faradelegii, analiza lui se vadeste perfect valabila si in contextul „mioritic”. Cauzele acestei „neinfranari” generalizate sunt evidente: in primul rand este vorba despre izgonirea programatica a Divinitatii din toate cotloanele vietii noastre, publice si private, cuplata cu o frivolizare si degradare sistematica, printr-o exhibare vulgara in Agora a tot ceea ce a fost creat bun si frumos de catre Dumnezeu. Cred ca asistam aici, si ma refer la „FHM-izarea” frumosului, la o consecinta fireasca a relativismului actual, si ca sa spunem lucrurilor pe nume, la o ridicare a pacatului la rang de virtute proprie unei culturi anarhice, cazuta prada haosului spiritual. De la „nihil sine Deo” am ajuns iata la „omnia sine Deo”.

  5. ambasadorul on said:

    Sergiu,

    îți mulțumesc pentru citat. Iată că Ravi Zacharias are din nou dreptate. Trebuie să fac rost și eu de carte.
    Că în Agora noastră asistăm la o mucegăială continuă a tot ce este frumos și bun, ai perfectă dreptate. Dar nu asta mă surprinde și mă miră. Ne așteptăm ca lumea să meargă din rău în mai rău, nu? Că lumea a înnebunit și oamenii sunt tot mai bolnavi nu este o supriză. Întrebarea este: unde-i sarea care ar putea să mai oprească din putrefacție? Cine ar trebui să aibe rolul de conștiință a orașului nostru? Cine ar trebui să fie vocea clară și curată a adevărului care să se ridice peste toate gurile care duhnesc a vulgaritate? Cred că antisepticul suntem noi și copiii noștri! Nu ar trebui să asistăm doar la obrăznicie și tupeu, ar trebui să și facem ceva. Ce? Nu știu încă. Poate să reprogramăm cumva invitarea Divinității în cât mai multe cotloane ale vieții! Și mai cred că ar trebui să avem o mai clară și hotărâtă atitudine față de dezmățul fără perdea. Când aud o puștoaică cum înjură și vorbește murdar lângă mine și familia mea, ce fac? Intervin și îi spun că nu sunt obligat să-i aud murdăriile. Dacă tac, o las să creadă că este ok și că societatea nu are nimic împotriva acestui limbaj! Dacă ar mai fi încă două, trei persoane care să-i spună „vreo două” cu siguranță că ar avea mai multă grijă data viitoare ce glăsuiește în public!

    mult har!

  6. ascultareacredintei on said:

    Un frate mi-a spus ca el, indiferent daca are musafiri in ziua de „nedeie”, in timpul de biserica, merge la biserica. Prin aceasta musafirii, pe langa altele, inteleg ca:
    – familia lui e serioasa in ce priveste Biserica (cum de altfel si e; nu e vorba de falsa dedicare);
    – exista oameni care traiesc pentru Dumnezeu

    Un mesaj transmitem prin ceea ce facem, dar nu putem sa fim indiferenti. Totusi, trebuie sa fim si intelepti si atenti.

    Este si parerea mea ca trebuie facuta o sesizare primariei. Altfel, tacerea ar insemna un acord tacit, sau un „nu ma intereseaza, faceti ce vreti” – si ce ar vrea lumea?

    Dar, in acelasi timp, imi vad slabiciunile si timiditatea in astfel de situatii.

  7. Sunt deacord cu ceea ce spuneţi. Senzualitatea este peste tot şi trebuie făcut ceva. Ceea ce mă uimeşte totuşi este aceasta: ce caută acele poze, chiar şi în miniatură, pe acest site…Îmi pare rău că trebuie să fac această remarcă dar mi se pare cu totul nepotrivit.Simpla expunere în scris a întâmplării era deajuns.Asta dacă cu adevărat urâm păcatul şi nu doar vrem să facem polemică…În rest, mult Har, binecuvântare şi călăuzirea Domnului în orice lucrare…

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

