Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Cum se repară o relație?


Mă uit la băieții mei și învăț ceva important. Dacă i-am promis lui Lucas că acasă va fi pedepsit sau că vom avea o „discuție” pentru că a fost obraznic la grădiniță sau la biserică, când ajungem acasă, Lucas este foarte insistent să avem acea discuție. Chiar dacă noi am uitat de boacăna făcută, Lucas vine și ne reamintește că trebuie să fie pedepsit sau că vrea neapărat să avem discuția.
Dacă aș fi în locul lui aș fi super bucuros că părinții au uitat și că am scăpat ” basma curată”.
Numai că Lucas și Elisei nu suportă să stea într-o relație ruptă cu părinții. Preferă să-și primească pedeapsa dar apoi relația să fie restabilită.

Aici avem un principiu important și foarte biblic:

Împăcarea nu înseamnă calmare. Împăcarea nu-i sinonim cu rezoluția sau cu cedarea. Împăcarea înseamnă tratarea și rezolvarea problemei. Împăcarea cere muncă și deseori nu este o muncă ușoară. De aceea, prin natura noastră, avem tendința să evităm confruntarea problemei și să pretindem că nu mai este nici o problemă. Evităm conflictele! Dar, evitându-le, problemele nu dispar, ci rămân tot acolo și fac și pui. Și conflictul devine mai grav și buba mai coaptă!

Ce trebuie să faci să restaurezi o relație?

Mai întâi, ceva foarte important:
NU CONFRUNTA PRIN E-MAIL.
E-mailul nu comunică corect sentimentele și emoțiile. O simplă propoziție, de genul „Unde ai fost ieri?” poate să fie percepută ca o acuză, critică acidă, ironie, sau tragere la socoteală. Asta se poate întâmpla pentru că nu poți vedea limbajul trupului. Nu-i poți vedea zâmbetul prietenesc a celui ce a scris această propoziție. Oamenii cred că simți ceea ce cred ei că simți! Față în față, este maniera cea mai corectă de a confrunta pe cineva!

Apoi, E-MAILUL APARȚINE CULTURII „READ AND REPLY”. Dacă sunt mânios, scriu repede câteva fraze acide, apăs pe tasta „send” și gata….l-am trimis! Nici nu am timp să investighez faptele. Am citit și am și răspuns!
Cred că este mult mai bine să ne luăm timp de gândire, să medităm și să aflăm mai multe detalii înainte de a confrunta cealaltă persoană.

CONFLICTUL ON-LINE SE RĂSPÂNDEȘTE CA FOCUL ÎNTR-O PĂDURE USCATĂ.
Un „forward” și toată biserica și tot orașul clocotește. Sunt ferm convins, că unele lucruri se rezolvă cel mai bine „in personam”.

Asta nu înseamnă că e-mailul sau mess-ul nu pot fi folosite. Dar cu grijă și nu ca prim pas în confruntarea cuiva. Le folosesc pentru a stabili eventual o întâlnire la birou unde să putem discuta „față în față”.

Confuntare plăcută vă doresc! 🙂

Single Post Navigation

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

