Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Bacul meu


Îmi amintesc noaptea dinaintea primului examen de la bac. Era prin anul 1992.

Am ştiut în acea noapte că „l-am prins” de picior pe Domnul şi nu l-am lăsat până când nu mi-a promis că va fi cu mine! Îmi amintesc că am plâns mult în rugăciune. Mult. A fost o rugăciune a disperării. O rugăciune în hohot de plâns.

Dar nu ştiam ce are de gând să facă!

Ştiam că va trebui să facă o minune ca să reuşesc să trec de bac! Cu mine şi cu decizia mea atât de prostuţă….era nevoie de o MARE minune. Vă voi spune despre ce decizie este vorba.

Uneori ne purtăm ca şi cum nu am avea nevoie de Dumnezeu. Dar atunci când îi facem loc să lucreze în viaţa nostră …..Dumnezeu ne surprinde!
Şi ne trezim că îi spunem: „Oooo, dar nu ştiam că poţi să faci asta!”

Într-un moment de bravare am hotărât împreună cu prietenul meu şi colegul meu de bancă Cristi, să dăm bacul la matematică oral. Chiar dacă ne hotărâsem deja că vom merge cu sportul. Am fost la domn director şi i-am spus hotârărea. S-a mirat foarte tare. Şi ne-a avertizat că de data asta este definitivă hotărârea. Sigur!
Un alt obiect pe care l-am ales a fost filosofia ( nu dădea nimeni la acest obiect din tot liceul. Eu şi Cristi am zis că ar fi interesant să dăm doar noi la filosofie. Şi aşa am şi făcut.
S-a organizat bacalaureat la filosofie doar pentru noi doi.

Am alergat acasă să văd ce am de învăţat la mate şi am îngheţat când am văzut câte cărţi sunt şi cât de „neinspirată” a fost decizia mea. Am realizat că am nevoie neapărat de o minune. Eram eu bun la mate dar….nici chiar să dar bacul la mate….şi pe deasupra era şi oral!!! Chiar prea de tot pentru mine. M-am interesat câţi dădeau la mate. Erau vreo 14 din tot liceul. Băieţi şi fete de care toţi ştiam că erau buni. Olimpiade, concursuri. Ce căutam eu printre ei? Nu ştiu!
Am început să trag tare şi să învăţ. Nopţi nedormite. Nici de mâncare nu aveam timp. Doream cu orice preţ să iau bacul pentru că vroiam să mă duc la Seminar. Şi fără bacul luat…nici o şansă.
Dar cu toată truda mea, am ajuns în ziua dinaintea examenului de la mate şi aveam câteva cărţi pe care nu le acoperisem. Erau teoreme şi o groază de exerciţii şi probleme pe care nu reuşisem să le fac.
Parcă nu era destul asta, că am aflat că şefa de comisie de la bac este profesoară universitară de matematică la Iaşi. Şi că dorinţa ei este să „stoarcă” pe cei care dau la mate.

Câteva cuvinte despre şefa de comisie: profesoară de mate la vestita Unversitate din Iaşi. O femeie mică şi grasă. Nu foarte frumoasă ( ca să nu spun urâtă ). Umbla cu tocuri de cauciuc ca să nu se prindă profii care stăteau de păză când apare în control prin săli. A trimis acasă vreo 3 profesori pentru că nu păzesc elevii aşa cum ar trebui. Nu îi plăcea nici oraşul, nici ziarul pe care îl primea, nici cazarea, nici cafeaua, nici directorul, nici de noi…nu îi plăcea nimic şi era pusă pe lucruri mari. Nu mişca nimeni în faţa ei. Când l-am întrebat pe directorul nostru ce părere are despre şefa de comisie din anul acesta, a răspuns: „este pedeapsa lui Dumnezeu peste noi”.

Vă daţi seama! Şi eu cu ea am dat examen la matematică oral.
Deja mă apucă emoţiile când îmi aduc aminte.

În noaptea de dinaintea examenului de mate, m-am rugat ca niciodată. Am ştiut că Dumnezeu mă ascultă. Şi de aceea nu am plecat din prezenţa Lui decât atunci când am fost sigur că am ajutorul Lui. Nu am ştiut ce plan are…dar am mers prin credinţă. Credinţă doar în El….că în matematica pe care o ştiam eu….

Atunci când nu mai ai nici o şansă…….eşti dispus să apelezi la EL din toată inima. Şi acolo are loc adevărata rugăciune.

Mă opresc aici şi voi continua cu ziua în care am intrat la examen şi am dat faţă cu „şefa de comisie”. A fost o zi în care am şi plătit preţul stresului îndurat. M-am îmbolnăvit de hepatită.

Single Post Navigation

One thought on “Bacul meu

  1. Pingback: Bacalaureatul alături de Domnul. « Ambasadorul

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

