Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Profesorul Zaiț – 1


Eram elev la Școala Generală nr. 5 din Dorohoi. Când ne-am mutat de la Constața la Dorohoi în 1984, Dorohoiul era plin de evrei. Aveam un profesor de limba română: Zaiț. Un bătrân foarte înalt, cu un mers aplecat și foarte apăsat. O voce groasă și stridentă. Vocea unui împătimit fumător.

Purtam pe vremea aceea uniformă, număr matricol, cravată de pionier, unghii tăiate, batistă, papuci de schimb la intrarea în școală. Eeeee, ce vremuri 🙂 Aveam română cu Zaiț. A început să asculte și a nimerit-o pe colega care stătea chiar în fața mea. Colega s-a ridicat în picioare și a început să spună lecția. La un moment dat, s-a oprit din turuială. Dar după câteva secunde a continuat, dar apoi iar s-a oprit. Amintindu-și lecția repede, a continuat dar s-a împotmolit din nou. Fiind fată isteață nu lăsa să treacă prea multe secunde de tăcere. Stilul acesta de răspuns l-a făcut însă pe profesorul Zaiț să mă suspecteze pe mine, cel din spatele fetei, că îi șoptesc lecția. Dintr-o dată, țipă la fată: „Staaai jos!” Și apoi, uitându-se fioros la mine, îmi strigă: „Condrea, ridică-te! Ai suflat!”

Mă ridic timid și spun: „Nu tovarășul profesor, nu am suflat!”

Zaiț, nimic: „Bai ai suflat! Ai suflat? Recunoaște!”

Eu: „Nu am suflat, tovarășul profesor! Nu mint!”

Zaiț, își drege vocea și îmi spune cu un ton mai blând: „Spune, pe cuvântul meu de onoare că nu am suflat. Spune!”

Repet după el: „Pe cuvântul meu de onoare că nu am suflat”. Dar se pare că nu am fost suficient de convingător și Zaiț apelează la singura metodă capabilă de a depista orice minciuna. Cu toții știam că pentru profesorul Zaiț, aceasta era sfântă! Orice ai fi făcut, dacă treceai acest test, în ochii profesorului Zaiț erai curat ca lacrima!

Vă voi spune mai pe seară despre metoda profesorul Zaiț de descoperire a mincinoșilor! Spuneți vă rog și domnului Turcescu să fie atent 🙂

Single Post Navigation

2 thoughts on “Profesorul Zaiț – 1

  1. NicuMeister on said:

    Hai că ne-ai lăsat cu respiraţia întretăiată. Tu eşti bun de regizor la seriale TV, că ştii când să opreşti povestirea.Scrii bine, te-am adăugat la blogroll

  2. Profesorul Zait(odihneasca-se in pace) nu era evreu.
    Nici el nici sotia lui. Mi-au fost rude si stiu bine adevarul.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

