Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Îngerii – cine sunt? – 1


În patru ani de seminar nu am participat la nici un curs în care să învățăm despre îngeri. Nu am auzit nici multe predici despre îngeri. Și se pare este un subiect de care predicatorii se feresc să predice în biserică. Contextul ortodox și cel catolic este unul care pare propice alunecării în misticism și chiar în închinarea la îngeri. La fel a fost și contextul ebraic.

Martin Luther a spus că

un înger este o creatură spirituală fără trup creată de Dumnezeu pentru a sluji creștinismul și biserica.

Și Mihai Eminescu a scris o scurtă poezie despre îngeri:

Când sufletu-mi noaptea veghea în estaze,
Vedeam ca în vis pe-al meu inger de paza,
Incins cu o haina de umbre si raze,
C-asupra-mi c-un zimbet aripele-a-ntins;
Dar cum te vazui intr-o palida haina,
Copila cuprinsa de dor si de taina,
Fugi acel inger de ochiu-ti invins.

Esti demon, copila, ca numai c-o zare
Din genele-ti lunge, din ochiul tau mare
Facusi pe-al meu inger cu spaima să zboare,
El, veghea mea sfinta, amicul fidel ?
Ori poate !… O,-nchide lungi genele tale,
Să pot recunoaste trasaturile-ti pale,
Căci tu – tu esti el

Hmm. Nu prea îmi dau seama ce înțelegea poetul Eminescu despre îngeri 😦

Dar pentru a avea o concepție corectă despre aceste ființe angelice, trebuie mai întâi să demolăm prejudecățile și imaginile false pe care le-am acceptat uneori involuntar în mintea noastră. Cele mai multe idei despre îngeri ne sunt formate din filmele vizionate și cărțile sau revistele citite. Ele sunt de cele mai multe ori false și nebiblice.

Primul neadevăr pe care îl răsturnăm este că îngerii nu sunt niște copilași bucălați și rotofei cu aripioare albe.

Știți imaginea, nu?

Ba chiar și noi atunci când ne întâlnim cu ceva bebeluși drăguți sau când vedem anumite forografii, îi complimentăm spunând: „sunt niște îngerași de copii”!

De unde avem idea aceasta despre îngeri?

Biblia spune altceva. Aparițiile lor sunt diferite.

Iată câteva exemple:

Pe când eu, Daniel, aveam vedenia aceasta și căutam s-o pricep, iată că înaintea mea stătea cineva care avea înfățișarea unui om.( Daniel 8:15 )

Pe când Iosua era lângă Ierihon, a ridicat ochii și s-a uitat. Și iată că un om stătea în picioare înaintea lui, cu sabia scoasă din teacă în mână. Iosua s-a dus spre el și i-a zis: „Ești dintre ai noștri sau dintre vrășmașii noștri?” El a răspuns: Nu, ci Eu sunt Căpetenia Oștirii Domnului, și acum am venit”. Iosua s-a aruncat cu fața la pământ, s-a închinat și I-a zis: „Ce spune Domnul meu rpbului Său?” ( Iosua 5:13-15 )

Femeia s-a dus și a spus bărbatului ei: „Un om al lui Dumnezeu a venit la mine și avea înfățișarea unui Înger al lui Dumnezeu, o înfățișare înfricoșată.” ( Judecători 13:6 )

Mai citim și Daniel 10:5-6; Luca 24:4; Matei 28:2-4 și vom observa că îngerii nu sunt copilași. Ci înfățișarea lor este a unor bărbați. Înfățișarea lor este atât de plină de slavă încât reacția pământenilor este de frică și reverență.

Un text interesant este cel din Evrei 13.2

Să nu dați uitării primirea de oaspeți, căci unii, prin ea, au găzduit fără să știe pe îngeri.

Deci, este posibil să primești în casa ta adevărați îngeri și nici să nu știi asta. Uneori îngerii sunt atât de umani că nu sunt foarte ușor de recunoscut.

Adevărul Scripturilor este că îngerii nu sunt niște copilași drăguți și grăsunei ci niște bărbați, uneori luând forma unor adevărați războinici.

vom continua …

Aștept întrebările voastre !

Single Post Navigation

2 thoughts on “Îngerii – cine sunt? – 1

  1. Anonim on said:

    Aveti perfecta dreptate.

  2. Pingback: Topul postărilor în ultima lună | Ambasadorul

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

