Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Echipă sau gașcă?


Am discutat astăzi cu cineva despre spiritul de echipă. Mai ales în domeniul conducerii. Cred că noi românii nu știm sau nu ne place să lucrăm în echipă.

„Lucrul în echipă”, sună frumos, dar nu este atât de simplu pe cât se crede. Echipa de lucrători o întâlnim în Vechiul Testament la Moise și la cei 70 de bătrâni ( Numeri 11:16-17 ). Noul Testament vorbește la plural despre conducerea unei biserici locale. Domnul Isus a chemat la El, ucenici. Apostolul Pavel a avut tovarăși de lucru.

Multă vreme nu am crezut, dar am început să le dau dreptate americanilor care vorbeau de un „chemistry” în echipă. De o anume sudare, legătură, simpatie între membrii echipei. Da, este importantă compoziția unei echipe. Contează personalitatea, experiența de viață, situația familială, calitățile și domeniul în care Dumnezeu ne-a înzestrat într-un mod special. Este important să știm cine face parte din „echipa operativă”.

Nu-i suficientă însă doar chimia în păstrarea unei echipe puternice. Avem nevoie de ascultare, deschidere, claritate, respect, discreție și regularitate. Și ce este cel mai important: încrederea. Încrederea între membrii echipei. Ca unul care am lucrat și lucrez într-o echipă, am învățat că aceasta este vitală pentru o echipă eficientă și puternică.

Cum pot construi încrederea între membrii echipei mele?

Păstrând principii. Aceste principii sunt non-negociabile pentru membrii echipei.

Doar câteva:

– dacă aveți o problemă cu mine, veniți la mine personal. Fiți sinceri.

– dacă eu am o problemă cu tine, voi veni personal! Voi fi sincer cu tine.

– dacă cineva are o problemă cu mine și vine la tine, trimite-l la mine! Dacă nu vrea să vină, vino împreună cu el. Și eu voi face la fel.

– dacă un lucru este confidențial, nu-l spune! Principiul confidențialității este sfânt! Da, am spus: sfânt!

– când am o întrebare sau o îndoială, voi pune întrebări!

– nu voi manipula, nu mă voi lăsa manipulat de alții și nu-i voi lăsa pe alții să te manipuleze.

– nu voi întări „voievodatul meu” în detrimentul celuilalt.

Mai sunt și altele, dar vă las să meditați la acestea. Dacă membrii unei echipe ar păstra aceste principii, multe din probleme, frustrări și crize ar dispărea ca prin minune.

Mult har și atenție la echipă!

Single Post Navigation

3 thoughts on “Echipă sau gașcă?

  1. Nu sunt de acord cu chimia. Cu ideea da, dar prefer produse naturaliste. Cred ca e mai mult decat chimie. Americanii fie au ales aceasta expresia ironic, cu simt al umorului, fie au gresit exprimarea, influentati fiind de gandirea materialista.

    In exemplul cu Moise si batranii, aflam ca Duhul Sfant era peste ei toti. Lipsa unitatii poate sa fie si din cauza ca pot exista in „echipa” oameni cu agende duble, sau cu agenda proprie (nu de la Duhul Sfant).

  2. ambasadorul on said:

    Ascultareacredinței,
    Nici mie nu mi-a plăcut chimia 🙂
    Termenul de „chimia echipei” este influențat de gândirea pragmatică a americanilor. Pentru ei important este ca echipa să funcționeze impecabil. Dar în slujire nu este ca în fotbalul american.
    Da, Duhul Domnului era peste toți. Dar, în fața lui Moise erau 600.000 oameni iar tema dată de Dumnezeu lui Moise era: „Adună la Mine 70 de bărbați..”

    Pe care să-i adune?
    Care să fie membrii acestei echipe „operative”?

    Răspunsul: „Adună la Mine 70 de bărbați, dintre bătrânii lui Israel, din cei pe care-i cunoști ca bătrâni ai poporului și cu putere asupra lor;”

    Aici văd libertatea lui Moise de a alege partenerii de echipă. Sunt cei pe care Moise îi cunoaște, îi știe ca bătrâni. Iar după ce-i alege, Domnul promite același duh peste ei.

    Asta nu înseamnă că membrii unei echipe, chiar dacă au același Duh, sunt scutiți de conflicte sau de „lipsa unității”.

  3. Pingback: Evanghelici în Top 100 WP (27.01.2010) « România Evanghelică

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

