Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Dă-ne nouă astăzi „laptele și cornul”


Am o nedumerire. În cadrul bisericii noastre funcționează o grădiniță creștină. Avem două grupe. Despre grădinița noastră altă dată vă voi povesti mai multe. Dar, acum Consiliul Județean ne bâzâie să acceptăm programul „laptele și cornul”.

Din mai multe motive, grădinița noastră nu are nevoie de acest program oferit de CJ.

Întrebarea și nedumerirea mea: acest program este obligatoriu? Adică, suntem obligați să bem laptele oferit și să mestecăm cornul promis?

Ne-au sunat cei de la CJ și ne-au spus că părinții trebuie să decidă. Nu-i suficient doar consiliul de administrație să stabilească în legătură cu laptele și cornul. Interesant?!?

Mă gândeam așa astăzi, ce s-ar întâmpla dacă statul ne-ar da o doză de bere pentru fiecare copil. Și culmea! Părinții ar spune …. de acord!

Am fi obligați să acceptăm?

Single Post Navigation

8 thoughts on “Dă-ne nouă astăzi „laptele și cornul”

  1. Hi Adi,
    Please forgive me if I don’t understand the situation. But why should Hunedoara County have any say over what happens in a private Church-run gradinita? I can understand basic health requirements (ie- the preschool being kept clean and sanitary). But is the County overstepping its boundaries by requiring consumption of the milk and croissants? I think so. Just IMHO, Kelley

  2. ambasadorul on said:

    Hi Kelley,

    You did understand very well. I wonder the same thing myself.
    Yes, the state will try to overstep its boundaries by giving something you think you need and then later will ask you for something you should not give away.

    Adi

  3. Iosif Lupu on said:

    are legatura cumva programul „laptele si cornul” cu finantarea anumitor proiecte desfasurate de biserica cu spijinul acordatat de stat bisericii? si popularizati neamestecul sub nici o forma in viata privata a gradinitei care este 100% priect al bisericii sau a cui o fi nu cunosc amanunte…cam exagerata si fortata paralela cu doza de bere..nu prea isi are locul zic eu…o mana intinsa de Cineva trebuie vazuta si multumit intotdeauan pentru ea…NU v-ati gandit ca este binecuvantarea lui Dumnezeu si un har nespus ca autoritatile sa fie deschise si binevoitoare cu dvs? Cand ne prigoneau ne rugam pentru ei ,,acuma cand ne sprijina ii indepartam….gestul este unul laudabil si cred ca ar trebui luat ca atare si raspunsul pe care il dam autoritatilor trebuie sa ii motiveze si sa-i puna pe ganduri fiind o buna marturie pentru ei, pe intelesul lor…altfel spus relevanti! Imi cer scuze poate nu am inteles eu bine situatia dar daca este asa cum ai spus intocmai nu inteles impotrivirea…este totusi laptele si cornul..si banuiesc ca e gratis dat de stat si nu e contaminat cu nimic banuiesc si nici dat de pomana….atunci?

  4. ambasadorul on said:

    Iosif Lupu,

    întrebarea mea era dacă acest program este obligatoriu. Dacă este lăudabil, eficient, plin de har și relevant este o altă discuție.
    Și dacă nu este obligatoriu, de ce se insistă?
    Asta era întrebarea!

  5. Si eu cred ca e foarte fortata chestia cu berea. Daca nu doriti sa acceptati laptele si cornul dat de Consiliul Judetean cred ca ar trebui sa le multumiti foarte politicos si sa le spuneti ca puteti sa va autofinantati. In nici un caz nu cred ca ar trebui sa scrieti despre ei pe bloguri… nu cred ca aceasta este cea mai buna marturie pentru cei din CJ. Cred ca nu se potriveste foarte bine ceea ce urmeaza sa spun cu situatia voastra dar pana la urma Domnul Isus a stat la masa cu vamesii si pacatosii (le-a mancat laptele si cornul) si nu a arata cu degetul inspre ei. Eu nu zic ca trebuie sa stati la masa cu CJ daca nu doriti asta dar nici sa scrieti despre ei pe bloguri asa cum ati facut-o in aceasta postare. Of course este o simpla parere.

  6. ambasadorul on said:

    Andrei,

    mi-am exprimat doar o nedumerire în legătură cu o chestiune publică. „Laptele și cornul” este un program național, nu unul secret, între mine și CJ ca să fiu blamat că scriu despre el.
    Am dorit doar să vă împărtășesc întrebările mele. Ooo, nu sunteți singurii cu care am vorbit. Am avut o discuție foarte bună cu doamna ispector și te asigur că mărturia noastră nu a fost compromisă.
    Cât despre Domnul Isus care mănâncă „cornul și laptele vameșilor și păcătoșilor”, ai dreptate, nu se potrivește.
    Și apropos, de ce a mâncat cu ei Mântuitorul?
    Un singur motiv: să cheme la pocăință!
    Crezi că dacă acceptăm „laptele și cornul” cei din CJ vor înțelege ce-i cu pocăința și cu pocăiții?

    Mult har!

  7. Iosif Lupu on said:

    nu este obligatoriu desigur, nimic nu este obligatoriu dar multe lucruri sunt bine venite….mai ales cand sunt gratis…si folositoare…iar asa cum spunea cineva mai sus daca nu doriti laptele si cornul nu refuzati pe blog ci directionati-l unde este nevoie….da! chiar trebuie acceptat ca parintii copiilor platesc taxe si impozite si elevii ar trebui in Romania sa beneficieze de invatamant gratuit…in totalitate nu doar un lapte si un corn si profesori mediocrii. nu zic bine? poate gresesc daca este o gradinita confesionala 100% atunci nu cred ca cineva venea sa va ofere ceva din partea statului…sau? corectati-ma daca gresesc va rog mult..aveti legatura cu invatamantul public intr-o oarecare masura nu?

  8. ambasadorul on said:

    Iosif Lupu,

    grădinița „Betleem” este o grădiniță baptistă. Este un proiect al bisericii baptiste „Betleem”.
    Și atenție, nu spuneți mai mult decât am spus eu. Eu nu am refuzat cornul pe blog, ci discutând personal cu cei resposabili de această decizie. Aici mi-am exprimat anumite nedumeriri și temeri.

    Mult har!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

