Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Profesorul Harul


Charles Hodge a dat următoarea definției harului:

Harul este marele dar asigurat prin lucrarea lui Cristos, fără de care răscumpărarea Sa nu ne-ar fi valabilă nouă spre mântuire.

Domnul Isus ne-a adus harul, acest dar nemeritat pentru noi. Acest har L-a costat nespus de mult. Ne bucurăm de o iertare care este gratis, prin har, dar uităm adesea că ea a fost plătită scump, foarte, foarte scump.

Dar acest har de care ne bucurăm nu este doar un cadou, un gest mărinimos cu care să faci ce crezi tu că este bine.

Fiți atenți la următoarele versete:

Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toți oamenii, a fost arătat și ne învață s-o rupem cu păgânătatea și cu poftele lumești și să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate și evlavie, așteptând fericita noastră nădejde și arătarea slavei marelui nostru Dumnezeu și Mântuitor Isus Cristos. ( Tit 2:11,12 )

Harul este un profesor care ne învață. Când ne-am pocăit și am gustat din harul lui Dumnezeu, am intrat într-o clasă de studiu, de antrenament, de instruire, de sfințire și de învățare. Nu am ajuns încă la serbarea de absolvire. Harul ne învață să o rupem cu poftele lumești și cu păcatele păgânilor. Rupere înseamnă despărțire definită. S-a rupt podul dintre noi și păgânitate. Gata! Ajunge!

Fratele Petru Popovici scrie într-una din cărțile lui următoarea întâmplare:

Mi-aduc aminte că pe la vârsta de 9 ani, tata ne-a cumpărat o vioară, la care Alexa și eu am învățat să cântăm. Odată cineva a spart vioara lui Bulgăr, care cânta la hora satului, și a venit la tata să-i împrumute vioara. Dar tata i-a spus: “Vioara e cumpărată să cânte laudă Domnului, iar tu acolo nu cânți laudă Domnului, așa că nu ți-o pot împrumuta.” Vioara lui Sima pocăitul nu putea cânta la hora satului.

Viața mea este cumpărată de Dumnezeu. Nu pot face ce vreau cu ea și nu pot să o trăiesc „la hora satului”.

Single Post Navigation

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

