Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Probleme chiar și în Eden?


Am crede că dacă ne-am transfera cu familia pe o insulă exotică, departe de vâjâitul enervant la orașelor, am avea parte de o viață liniștită. Și dacă am scăpa și de toate taxele și impozitele care ne stresează în fiecare lună, ar fi super. Cum ar fi dacă nu am avea nici grija hainelor și a mâncării. Totul să fie gratis și pe săturate. All inclusive. Ehehehe … asta da viață de familie!
În Geneza 3 întâlnim o grădină sădită chiar de Dumnezeu, un loc paradisiatic. Un parc plin de bogăție, frumusețe, spendoare și varietate în care Domnul Dumnezeu l-a așezat pe om. O destinație perfectă pentru Adam și Eva. Iată o familie „norocoasă”.
Mai aflăm însă o știre senzațională: în Eden apar necazurile și problemele. În Eden? Se pare că da! Cum este posibil să dai de necaz în Eden ?
Este posibil pentru că diavolul este prezent și el acolo.
Șarpele era mai șiret decât toate fiarele câmpului pe care le făcuse Domnul Dumnezeu.
De când este șarpele cel mai șiret animal? Mai șiret decât vulpea?
Muzeul Național “Grigore Antipa” din București  a alcătuit o listă cu cele mai șirete animale. Animale care construiesc cele mai spectaculoase capcane pe care le folosesc pentru a prinde prada. M-am uitat după șarpe și nu l-am găsit nici măcar în primle 5 poziții. Pe primul loc se află, păianjenul. Cel mai iscusit făuritor de capcane în formă de cruce, spirală, zigzag pe care le țese cu mare măiestrie.
Nu cred că Eva vorbea cu un șarpe obișnuit. Șarpele devenise cel mai șiret, pentru că diavolul se scunsese în el. Satan nu i-a făcut cunoscut Evei că el era cel care vorbea prin șarpe. Aceeași strategie o folosește Satan și astăzi. Continuă să se ascundă și să-și deghizeze activitățile.
Parte din blestemul rostit asupra șarpelui pentru disponibilitatea lui de a fi folosit de diavolul, a fost și târârea cu burta pe pământ. Asta înseamnă că înainte de blestem, șarpele nu se târa. Se pare că era o făptură frumoasă și plăcută. Eva nu are nici o teamă să stea la taclale cu șarpele.
Diavolul este preocupat și astăzi de distrugerea familiilor. Vrea să transforme „colțul de rai” într-un colț de bai.
O capcană folosită cu mare măiestrie în grădina Edenului, este subminarea autorității imediate.
El a zis femeii: …
De ce a vorbit cu femeia? De ce nu cu Adam? Adam era responsabil de grădină, de protecția ei, de rânduiala de acolo. Adam a fost cel care a primit de la Dumnezeu instrucțiunile. Eva era „un ajutor potrivit”, nu purtătorul de cuvânt pentru Adam.
De ce nu cu Adam? Pentru că diavolul știe foarte bine că inversarea rolurilor în familie este ușă deschisă pentru necazuri.
Este o altă discuție de ce Adam nu intervine? Unde este Adam când Eva discută teologie cu diavolul? Poate era la pescuit.
Dar diavolul vrea să o convingă pe Eva că și ea este la fel de bună în decizii ca și Adam. Că nu-i nici o diferență între ea și el. Că are încredere în capacitatea ei de … lideriță! Ce credeți că s-ar fi întâmplat dacă Eva l-ar fi oprit pe șarpe spunându-i: „numai un pic, să-mi chem bărbatul și să vorbiți cu el. El este cel care a pus numele tututor animalelor și tot el este responsabil de ce se întâmplă pe aici. Adaaaaaaaam. Vino un pic, te rog. Cineva pune un semn de întrebare, acolo unde Dumnezeu a pus punct.
Single Post Navigation

2 thoughts on “Probleme chiar și în Eden?

  1. carmen on said:

    Foarte inspirata meditatie motiv de cercetare serioasa. Am observat ca de cele mai multe ori mandria reactioneaza imediat cand cineva ne atrage atentia ca intr-un mod sau altul partenerul de viata nu ne ia in seama, sau nu recunoaste eforturile noastre, sau nu ne apreciaza, sau nu isi indeplineste atributiile asa cum ar trebui. E de ajuns o singura remarca din partea „binevoitorilor” si gandurile ne sunt inundate de un spirit judiciar taios la adresa celui de langa noi. Singura solutie cand satan vorbeste prin astfel de oameni este sa ne ridicam privirea spre cer si sa cerem ajutor sa fim salvati de „invazia” din capul nostru. Stiu ca unii vor spune ca te poti imotrivi unor astfel de ganduri. Eu am vazut ca numai pe genunchi si cu ajutor de sus pot scapa de o astfel de problema. Numai mergand prin credinta putem depasi astfel de obstacole. Eu in cei aproape 22 de ani de casnicie si mai ales de 15 ani de cand sunt copilul lui Dumnezeu, am avut foarte multe incercari de acest fel. Foarte multi „binevoitori” au avut grija sa imi semnaleze ce nu merge bine in casnicia mea si ca pentru toate astea numai partenerul meu e de vina. Slava Domnului ca are mila de mine si ma ajuta sa resping astfel de atacuri care genereaza lupte in interiorul meu. Nu as putea iesi biruitoare daca Fratele meu mai mare care ma iubeste nu mi-ar sari in ajutor. Toate aceste incercari odata trecute nu fac decat sa-mi mareasca credinta in Cel in care ma incred, Domnul Isus Hristos. Domnul sa ne ajute sa priveghem, sa ne rugam, sa fim treji ca sa vedem cand diavolul ne da tarcoale si vrea sa strice ce Dumnezeu a unit…

  2. ambasadorul on said:

    Sora Carmen,
    vă mulțumesc pentru comentariu și pentru încurajări. Diavolul își va ascunde întențiile foarte bine. El folosește oameni din jurul noastru chiar și atunci când aceștia nu își dau seama. Îmi amintesc de Petru care a avut un sfat prietenesc pentru Domnul și replica a venit imediat: „Înapoia mea Satano!”

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

