Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Un film pe care vreau să-l văd


În seara asta vreau să văd acest film. În seara asta la ora 21.10 pe TVR.

Este o ecranizare a ceea ce avea de gând să comemoreze președintele Poloniei dacă ajungea în Rusia cu bine. Se întâmpla în 1940 în satul Katyn, la 20 de kilometri de orasul Smolensk, Rusia. Din ordinul lui Stalin, serviciile secrete sovietice ucid peste 20.000 de oameni. Majoritatea, ofițeri capturaţi în timpul războiului polonez de aparare din 1939, dar şi numeroşi civili. Pentru că sistemul polonez de recrutare cerea tuturor absolvenţilor unei universităţi să devină ofiţeri în rezervă, sovieticii au reuşit astfel să distrugă o mare parte a intelectualităţii poloneze, ca şi a evreilor şi bieloruşilor polonezi.

Printre victimele masacrului s-a numarat şi tatăl regizorului Andrzej Wajda.

.

Pădurea Katyn (KATYN – Polonia, Rusia, Germania, 2007)
RegiaAndrzej Wajda

CuArtur Zmijiewski, Maja Ostaszewska, Andrzej Chyra

Single Post Navigation

3 thoughts on “Un film pe care vreau să-l văd

  1. Am aflat multe despre Polonia in aceste zile si am ramas uimit de acest popor. O istorie fascinanta, batalii mari. Acest masacru este dincolo de capacitatea mea de a intelege. Mi-a parut rau pana la lacrimi de ce s-a intamplat acum, in accidentul de avion, desi am stiut foarte putine despre aceasta tara.

    O tara intreaga care plange si careia ii pasa. Iubirea lor de tara i-a facut sa moara pentru ea, de multe ori in istorie. E un bun exemplu despre modul cum ar trebui sa ne raportam noi la Tara noastra cereasca: si astazi multi „patrioti” crestini mor iubindu-si Stapanul cu adevarat. Dar nu-i mai prea gasesti in tari ca Romania… din pacate.

  2. Dobre Dennis on said:

    Pace…
    tocmai am vazut acest film.a fost cu adevarat cutremurator.vorbeam cu Bogdi prin mesaje in timpul acestui film si dintr-o data mi s-a starnit o ura enorma pentru rusi…pentru ceea ce au fost ei(dar dupaia mi-am dat seama ca e pacat sa ii urasc)
    dar filmul,ceea ce a ilustrat acest montaj,a fost ceva incredibil!
    dupa ce l-am vazut,deabia atunci am constientizat cat de binecuvantati suntem sa traim intr-o asemenea perioada de pace!
    a fost cu adevarat un film BUN,chiar FOARTE BUN!
    a fi vizionat…
    Dennis

  3. ambasadorul on said:

    Pace Denis,

    mă bucur că ați putut viziona acest film.
    Natura omului este coruptă, indiferent de naționalitate și timpuri.
    Da, suntem binecuvântați să trăim în vremuri de libertate. Și la noi prin anii 60-80, comuniștii practicau astfel de metode de exterminare și intimidare.
    Interesant este că în acele vremuri Biserica a crescut și s-a întărit.
    Răscumpărați vrmea!

    Mult har!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

