Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Fratele Iosif Ștefănuți a plecat la Domnul.


Azi dimineață am aflat că fratele Iosif Ștefănuți a murit. Un frate pe care nu l-am cunoscut personal. Am dat mâna cu el de câteva ori dar nu am avut ocazia să vorbesc cu el. Tot ce știu despre el este din povestirile tatălui meu care la cunoscut. Un bun predicator și evanghelist.

Iată mesajul fratelui Ovidiu Ghiță, pastorul de la Galați:

Dragi frati,

Astazi, Duminica 2 Mai, in jurul orei 16,30, fratele Stefanuti Iosif, pastorul bisericii din Braila a plecat la Domnul.

Acum aproape doua saptamani a fost diagnosticat cu Melanom Multiplu in forma avansata (cancer osos). A inceput de cateva zile un tratament cu citostatice, dar pentru inima dansului, afectata deja, a fost prea mult. Bunul Dumnezeu, care este Singur Intelept si Tata iubitor, sa-i mangaie pe toti cei apropiati si intristati.

Detalii privind serviciile de priveghi si inmormantare vor fi comunicate cat de curand de catre cei care le vor organiza.

Ovidiu Ghita Galati

Iată postarea fratelui Daniel Brânzei despre despărățirea de fratele Iosif:

Fara a fi un mare predicator, fara a fi un mare teolog, fara a fi un mare strateg, Iosif Stefanuti a reusit sa fie mare in toate aceste domenii doar pentru ca a fost ceea ce a fost: un om mare.

Timid, stangaci, aparent fragil si intotdeauna politicos si amabil, Stafanuti a impresionat doar pe cei ce stiu sa cantareasca oamenii pe dinauntru, nu pe dinafara.

Neindemanatic, a lasat in urma lui o cladire extraordinara pentru numarul baptistilor din Braila. Fara a fi un lider de opinie, a format mai multi lucratori si a influentat in bine mai multi pastori si predicatori tineri decat oricare altul din partile Moldovei.

Ar fi putut sa lucreze in Ardeal sau in Banat, unde painea-i mare mare si casul mai dulce, dar a ales sa se cheltuiasca in pamanul aproape steril al Moldovei de sud, intre cotul Dunarii si cotul muntilor Carpati.

A scris putine, dar despre el s-ar putea scrie volume. Eu ma opresc aici pentru ca este prea devreme sa ma pot obiectiviza dupa despartirea aceasta prea brusca. Dumnezeu l-a “zmuls” dintre noi, parca cu graba Celui ce il dorea sa-i fie mai aproape. A lasat in urma lui un gol si o rana inca deschisa … sa fie umpluta acum cu lacrimi, mai tarziu cu cuvinte de uimita apreciere.

A lasat in Braila un monument al credintei vii.

In 8 Noiembrie 2009, Cornel Boingeanu  i-a inmanat in copie o diploma a aprecierilor. Acum s-a dus sa o ia in original de la Stapanul care l-a angajat in lucrare.

Imi este imposibil sa-l vad pe Stefanuti fara a fi impreuna cu Petrica Dugulescu. Memoria mea pretinde aceasta asociere. Acum sunt iar impreuna.

Iata cateva cuvinte scrise de Petrica Dugulescu:

“Dupa cei 15 ani de slujire ca pastor baptist sub regimul ateu si cel totalitar comunist, dosarul meu continea doar 86 de file, iar din toamna anului 1982, in dosarul meu nu mai apare nici o fila, nici o notita macar. Aceasta data coincide cu „Memoriul celor 66 de pastori baptisti“ adresat in august 1982 lui Nicolae Ceausescu via Congresul SUA, Vocea Americii, Europa Libera si Ambasada SUA de la Bucuresti.

Am redactat acest memoriu in Muntii Retezat, impreuna cu colegul si prietenul meu, pastorul Iosif Stefanuti de la Braila si bravii luptatori pentru Hristos din vremea aceea, pastorii Branzei Vasile si Geabou Pascu. Fratele Popa Ilie, diaconul bisericii din Hunedoara ne „slujea la mese“. Pe acel memoriu, care in 7 puncte cerea respectarea drepturilor constitutionale ale bisericilor baptiste din Romania, si-au pus semnatura 66 de pastori din tara.”

Single Post Navigation

One thought on “Fratele Iosif Ștefănuți a plecat la Domnul.

  1. Pingback: Evanghelici în Top 100 WP (04.05.2010) « România Evanghelică

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

