Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Abia așteptăm Duminica!


Duminica a devenit ziua tuturor posibilităților. La întrebarea „ce facem Duminică?”, astăzi se poate răspunde cu o sumedenie de afirmații:

  • mergem la picnic
  • stăm acasă
  • ne odihnim
  • ne uităm la Tv
  • investim timp cu familia
  • mergem la biserică
  • călătorim
  • dormim
  • navigăm on-line prin diverse biserici
  • nimic
  • cumpărăturile
  • etc

Îmi amintesc din vremea când nu aveam nici internet și nici supermarketuri prin zonă, o vreme în care ziua de Duminică era așteptată cu mari emoții. Încă de sâmbăta seară ne pregăteam „hainele de duminică”, haine speciale purtate numai în această zi. Era o vreme când nici nu exista întrebarea „ce facem Duminică?” Dacă cineva ar fi formulat-o, ne-am fi blocat.

Duminica era ziua de închinare cu toată biserica! Mergem la biserică!

Duminică era ziua Domnului!   Și celelalte erau, dar Duminica o dedicam Domnului într-un mod special. De multe ori, Luni aveam teză, dar nu îmi amintesc să mă fi apucat vreodată duminica de învățat. Și nici nu-mi amintesc să fi picat la vreun examen. Duminica, era ziua de odihnă.

Ce se întâmplă astăzi cu ziua de Duminică? De ce este atât de desacralizată? De ce stăm tot mai ușor și fără remușcări prin paturile noastre în timp ce frații noștri se adună la închinare? Oare soluția este la Parlament? Un articol în EZ în care fr. Cristi Dugulescu își prezintă intențiile parlamentare. Iată un fragment:

Deputatul Marius Dugulescu pregăteşte un proiect de lege prin care, spune el, să redea ziua de duminică familiei şi Bisericii: „Încă există angajatori în România cărora nu le poţi spune că nu poţi merge duminica la serviciu pentru că vrei să participi la slujba de la biserică şi să stai cu familia. Proiectul meu este unul de «însănătoşire morală». Am locuit câţiva ani în SUA, iar în zona în care am stat, magazinele erau închise până după ora 13.00, oră la care ieşea lumea de la biserică. De asemenea, există state în care duminica se interzice comercializarea alcoolului”.

Deputatul nu ştie încă ce măsuri legislative concrete va propune, însă ar putea fi vorba de interzicerea muncii în sectoarele în care nu e nevoie de „foc continuu” şi chiar închiderea magazinelor.

Mă rog ca Domnul să-i dea izbândă! Numai că „însănătoșirea morală” a unei națiuni nu vine prin legislație. Eu cred că mai degrabă ar trebui să ne întoarcem ca indivizi și biserici la Scriptură și la ascultatea de Domnul. Iată ce spune Isaia despre ziua de odihnă și despre Sabatul închinat Domnului:

Dacă îți vei opri piciorul în ziua Sabatului ca să nu-ți faci gusturile tale în ziua Mea cea sfântă; dacă Sabatul va fi desfătarea Ta, ca să sfințești pe Domnul, slăvindu-L, și dacă-L vei cinsti neurmând căile Tale, neîndeletnicindu-te cu treburile tale și nededându-te la flecării, atunci te vei putea desfăta în Domnul, și Eu te voi sui pe înălțimile țării … ( Isaia 58:13, 14a )

Ce să fac Duminica?

  • oprește-ți piciorul în ziua de Duminică! Nu te angaja în călătorii care nu sunt necesare. Nu pleca duminica la drum în concediu doar pentru că e mai liber drumul. Oprește-te și cinstește-L pe Domnul!
  • să nu-ți faci gusturile tale. Asta îmi place și asta fac. Picnicuri, ieșiri, vizite, dormit, relaxare, toate pentru că astea ne sunt gusturile! Nu vreau să spun că ar trebui să ne baricadăm în casă sau biserică duminica! Ci, tot ce facem să fie cu dorința de a-L cinsti pe Domnul. Deseori am plecat între serviciile divine de la biserică în pădure pentru o plimbare în care să pot medita mai bine la Cuvântul lui Dumnezeu. În loc să mă uit la gunoialele de la TV, mai bine îmi pun ipod-ul în urechi și fac o plimbare meditând la Cuvânt. Avem de ales : „flecăriile” acestei lumi sau „desfătarea în Domnul”.
  • uneori cel mai spiritual lucru pe care-l poți face este să tragi un pui de somn. Un puișor de somn este bine venit și uneori biblic! Când puiul se transformă însă într-un mare elefant, atunci ne trezim când frații sunt deja pe la mijlocul predicii. De ce e bine să ne odihnim? Pentru a fi proaspăt și plin de entuziasm în închinarea înaintea Domnului din restul zilei.

Tu cum îți trăiești Duminicile?

Single Post Navigation

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

