Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Alte lecții pentru păstorii tineri


Când am ajuns la Seminarul Teologic Baptist din București în 1993 am avut un șoc întâlnindu-mă cu seminariștii din anii 2, 3 și 4. Erau altfel decât mine: majoritatea aveau armata făcută, soții și copii acasă, obișnuiți cu programul de uzină și fabrică. Maturi. „Da” al lor era unul apăsat și rămînea „da” și peste câteva zile. Bibliile lor erau roase deja de atâta predici și înmormântări în ploaie sau ninsoare. Fără mofturi la mâncare. Fără comentarii la curățat cartofii. Îmi amintesc cum fratele Sandi Budimir sau  Ilie Tărăbugă ne ajutau să ne trezim dimineața pentru capelă. O făceau nu cum se face la căminul studențesc, ci așa cum o făcea tata când mă trezea să mă duc la școală.

Ooo, sigur că avem nevoie de tineri, zel, patos în slujirea pastorală. Dar e nevoie și de seniorii care să ne amintească că nu-i totul și suficient să ajungem primii la mormânt.

Iată câteva lecții oferite nouă, păstorilor tineri, de la un senior pe care îl prețuiesc mult, Warren Wiersbe:

  1. Niciodată nu dărâmați un gard până nu știți de ce a fost ridicat.
  2. Dacă o iei prea departe înaintea armatei, s-ar putea să fii confundat cu dușmanul  chiar de către soldații tăi.
  3. Nu te plânge de treptele de jos ale scării; ele te-au ajutat să urci unde te afli, și
  4. Dacă vrei să te bucuri de vederea curcubeului, trebuie să te pregătești să înduri furtuna.

Poate că lista mea nu este la fel de profundă ca a lui Beard, dar mi-aș fi dorit s-o fi auzit eu de la cineva cu patruzeci de ani în urmă.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Alte lecții pentru păstorii tineri

  1. Subscriu la ce spui ,ca nui totul sa ajungem la timp la inmormintare insa unii nici macar acest lucru putin insemnat nu-l mai fac Celelalte mai importante nici vorba ,ori le fac prost ori de loc Daca nu sunt in stare sa vina la inmormintare la timp ,cum crezi ca ar fi in stare sa faca ceva mai special ? Trebuie sa fim soldati disciplinati cum spune Pavel 2 Timotei 2:2 ,apoi sa privim la noi insine intii si dupa acea la toata turma care este a Lui Dumnezeu ,daca sintem episcopi Fapte 20 :28 Iar daca am lepadat mestesugirile rusinoase si ascunse sa vestim cuvintul.2 Corinteni 4 :2 . Si nu uita ca multa filozofie icurca viata . In rest mult respect si mult har in slujire Ps inca ceva Daca cineva nu e credincios in lucrurile mici cum……………………………………………………

  2. da frumoasa lista!

  3. ambasadorul on said:

    Frate Chivoiu,

    mă bucur să vă revăd prin „ambasadă”.
    Aveți dreptate. Dar cred că este nevoie și de mai multă implicare în formarea tinerilor din partea generației din care faceți parte.
    Impresia mea este că uneori este o resemnare în fața derapajelor tupeiste ale unor păstorași. Acolo m-aș aștepta din partea seniorilor la o fermitate mai clară.

    Nu credeți?

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

