Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Elisei și Ghehazi plătiți de Naaman?


Când „Naaman” se oferă cu toată deschiderea să ne plătească pentru slujirea noastră față de Domnul și Biserică, ce să răspundem?

În fața ofertei avem două răspunsuri:

1) Viu este Domnul, al cărui slujitor sunt, că nu voi primi.

sau

2) Dă-mi pentru ei, te rog, un talant de argint și două haine de schimb.

Cine credeți că este responsabil pentru susținerea păstorilor?

 

Anunțuri

Single Post Navigation

11 thoughts on “Elisei și Ghehazi plătiți de Naaman?

  1. 1Co 9:13 Nu ştiţi că cei ce îndeplinesc slujbele sfinte, sînt hrăniţi din lucrurile dela Templu, şi că cei ce slujesc altarului, au parte dela altar?
    1Co 9:14 Tot aşa, Domnul a rînduit ca cei ce propovăduiesc Evanghelia, să trăiască din Evanghelie.

  2. Si cine sunt cei care propovaduiesc Evanghelia, pastorii?

  3. Cei care se ocupa in exclusivitate cu propovaduirea Evangheliei. Adica, nu mai au alt servici sau alt venit, ci si-au pus viata deoparte pentru a duce Evanghelia mai departe. In principal, acesti oameni sunt pastorii in zilele noastre, dar cred ca pot fi si exceptii.

  4. Exclude propovaduirea Evangheliei alta slujba? Si daca nu, atunci o slujba oarecare implica neaplicarea vrs. 14 de mai sus?

  5. Brainerd on said:

    Este foarte greu sa slujesti ca si pastor in timp ce mai ai si o alta slujba. Probabil suna spiritual faptul ca cineva mai are si o alta slujba sau doar alta slujba din care se intretine, insa un astfel de pastor nu da randament maxim, nu este eficient. Probabil ca Napoleon putea sa faca cinci lucruri in acelasi timp, insa ptr pastori asa ceva nu este apreciabil. Romania este plina de pastori ocupati, motiv ptr care nu poti numi cinci despre care poti spune cu adevarat ca au impact in Biserica.

  6. ambasadorul on said:

    Brainerd,

    depinde tare mult la ce nivel vrei să trăiești. Asta va decide dacă îți ajunge salariul de păstor sau nu!

  7. „Cine credeti că este responsabil pentru sustinerea pastorilor?”

    Pentru slujitorul crestin cea mai dificila problema nu este intretinerea proprie, ci ingrijirea propriei familii (financiar, fizic, emotional, etc.). Comentatorul „Brainerd” vorbeste de „randament maxim”, „pastori ocupati”, „eficient”, „impact”, etc. (… desi Pavel vorbeste intotdeauna de „credinciosia” slujitorului, nu de „eficienta” sa). Nu un eventual serviciu este factorul care absoarbe cea mai mare parte din energia, atentia sau timpul slujitorului, ci chiar propria familie. Apropo de nume, marele misionar David Brainerd nu ar fi putut face misiunea sa printre amerindieni cu o sotie si 3-4 copii dupa el.

    Experienta (familiala) trista a lui William Carey ar trebui sa ne dea de gandit: sotia sa nu s-a putut adapta in India, a cedat psihic si a murit. Cei patru fii ai sai erau „nemanierati, indisciplinati si needucati”, fapt care l-a „ingrozit” pe un coleg de misiune, Joshua Marshman. Cu toate acestea, intalnim si astazi femei veleitare care pleaca in misiune (o frantuzoaica imi spunea de doua tinere misionare din biserica ei violate in Turcia) sau familii cu copii (cunosc foarte bine un caz de misiune mult ingreunata din cauza inadaptarii copilului la clima). Slujirea – de cele mai multe ori – presupune jertfa (celibat, etc.). Ambii slujitori ai bisericilor din care am facut parte au fost opriti sa aiba copii de Cel care stie totul. Au insistat, si rezultatul a fost tragic. Nu putem faca Lucrarea LUI in termeni stabiliti de NOI. A face abstractie de modelul Bisericii Primare ne duce la consecinte nebanuite.

    “Tot asa, intre femeia maritata si fecioara este o deosebire: cea nemaritata se ingrijeste de lucrurile Domnului, ca sa fie sfanta, si cu trupul, si cu duhul; iar cea maritata se ingrijeste de lucrurile lumii, cum sa placa barbatului ei.” (1 Cor 7:34) – principiu chiar mai aplicabil barbatului.

    Variante de raspuns la intrebarea ridicata:
    1. Slujitorul insusi, dupa modelul lui Pavel, care a renuntat la dreptul sau: “Dar noi nu ne-am folosit de dreptul acesta; ci rabdam totul, ca sa nu punem vreo piedica Evangheliei lui Hristos.” (1Cor. 9:15). Dar ma tem ca aceasta cumulare slujire + serviciu + familie + eventuale pretentii (cum foarte bine ati spus, fr. Adrian) este – practic – imposibila.
    2. Sponsorul. Si aici e o problema: compromisul, slujitorul devenind marioneta sponsorului. Oricum, biserica locala nu poate fi privata de dreptul de a fi informata de modul in care slujitorul (ab)uzeaza de calitatea de slujitor.
    3. Enoriasii (cealalta varianta nou-testamentala). De observat, totusi, limitele acestui suport (1 Cor. cap.9) care sunt, uneori, mult depasite astazi.

    Varianta Naamanului statal nu o pot lua in calcul, nefiind apostolica.

  8. ambasadorul on said:

    fr. George,

    variantele propuse merită analizate. Mă întreb dacă nu mai sunt și altele.
    Mulțumesc.

  9. Pingback: Topul postărilor în ultima lună | Ambasadorul

  10. sunt destule variante frate, nu le vom epuiza aici…
    ati tratat prea putin problema Ghehazi
    nu bani sunt problema, ci religiozitatea lui.
    Elisei arata ca vindecarea este un har divin, Ghehazi cere ca omul sa fie rasplatit

    problema lui Naaman e ca a plecat acasa intrebandu-se de ce acesti slujitori s-au purtat asa de ciudat…
    intrebarea pentru biserica este nu daca pastorul trebuie sau nu sa fie platit, ci daca ea este pregatita sa sustina lucrarea!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: