Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Caii din turma lui Cristos


Kent Humphreys în cartea intitulată „Păstorind caii”, susține că în turma Domnului nu sunt doar mielușei, oițe și oi, ci și cai. În opinia autorului, „caii” sunt oamenii influenți, persoane cu poziții de responsabilitate în companiile sau organizațiile unde lucrează.

Cu alte cuvinte, „caii” din biserică sunt patronii și oamenii de afaceri cu care se comunică într-un mod aparte.

Personal cred că titlul cărții nu este cel mai inspirat. Recunosc că la Seminarul Baptist pe care l-am urmat nu ne-au spus nimic despre „caii” din turma lui Cristos. Probabil că nu erau foarte mulți „cai” pe vremea aceea sau poate nu au vrut să ne sperie. Să păstorești vreo 10 cai îmi imaginez că nu-i simplu deloc. Eu nu m-aș băga la așa ceva 🙂

Avem „cai” în turma lui Cristos?

Mi-aș putea imagina mai ușor câteva capre, ajutat un pic de Matei 25:32. Aș putea să mă gândesc la câțiva lupi care se chinuie să se comporte ca niște oițe ( conform Fapte 20:29 ).

Când am citit titlul acestei cărți singurul verset care mi-a venit în minte a fost un verset care îmi spune să NU fiu ca un cal:

Nu fiți ca un cal sau ca un catâr fără pricepere, pe care-l strunești cu un frâu și o zăbală cu care-i legi, ca să nu se apropie de tine – Ps.32:9

Oamenii de afaceri din turma lui Cristos sunt oițe care au nevoie de păstor și păstorire. Ca și celelalte oițe care lucrează la câmp, în fabrică sau care merg la școală.  Au nevoie de același Cuvânt dătător de viață și putere. Da, au provocările lor specifice mediului în care trăiesc.  Au nevoie de un prieten adevărat care să le spună „adevărul în față”. Iată aici câteva sfaturi excelente din parte unui CEO pentru orice lider sau manager. Omenii de afaceri din bisericile noastre au familii cu care este esențial să petreacă timp calitativ. Au același ispitor. Aceeași poartă strâmtă de intrat și același drum îngust de urmat ca și celelalte oițe din turma Domnului.

Ce putem învăța de la oamenii de afaceri din bisericile noastre?


Single Post Navigation

6 thoughts on “Caii din turma lui Cristos

  1. Va invit sa cititi un articol fulminant dar sa treceti si la actiune. http://ioan8.wordpress.com/2011/04/12/nebunia-de-inspiratie-demonica-in-biserica-2/

  2. ambasadorul on said:

    Mulțumesc pentru articol, sora Elisa.
    L-am salvat și voi reveni la el cu siguranță!

    Mult har!

  3. „L-am salvat și voi reveni la el cu siguranță!”
    Frate Adrian, sora Elisa ne indeamna la actiune (ref. la „plete lungi si minte/fusta scurta”)! Ma asteptam sa spuneti, ca dupa o misiune indeplinita:
    „Le-am salvat și voi reveni la El cu siguranță!”

    … si referitor la cai: Sunt un magar! Sau mai bine zis imi doresc sa fiu magarul ascultator care Il poarta cu el pe Hristos – nu numai in ziua Floriilor – ci oriunde merge si in fiecare zi a vietii sale.

  4. George,
    cuvintele sunt ale pastorului Paul Dan;
    nu va indemn eu la actiune. 🙂
    ci Domnul prin fratele Paul;
    care are citeva postari de mare actualitate pe blogul sau si
    o viata de familie exemplara;
    cred ca fratele Adrian este in El deja ;
    de aceea se va intoarce la postarea care trebuie sa fie citita de toti pastorii si nu numai.
    Mult Har si Pacea de sus.

    Frate Adrian,
    erau in N.T si cai. 🙂
    rosu, galben, alb.
    Noi avem patru si un ponei.
    Doua iepe pur singe;
    sunt taaare faini; am invatat sa ma apropii de ei; ma recunosc; intorc capul cind imi aud vocea;
    minzul imi cauta prin geanta sa vada ce i-am adus;
    odata mi-a furat geanta si a rasfirat prin iarba continutul.
    Minunate sunt animalele.
    Cit despre cei care cred ca in turma ei vor fi caii si noi magarii, nici o problema;
    ce frumos sa fii magarusul care Il poarta pe Domnul;
    adica, inteleg ca, atit de smerit incit se vede ca-L port pe Domnul.

  5. George,
    „Frate Adrian, sora Elisa ne indeamna la actiune (ref. la “plete lungi si minte/fusta scurta”)!”
    Esti misogin?
    Crezi ca as avea plete lungi si mintea si fusta scurta?
    Unde ai citit ca asa trebuie sa fie o sora ?. 🙂
    O sora care iti poate fi mama. 🙂
    Multumesc Domnului ca mi-a dat putere sa cresc doi baieti si ca mi-a dat o minte
    intreaga, care e de mare folos celor care o au.
    Slava Lui!

  6. Sora Elisa,
    Ma refeream la tinerele din articolul respectiv. Fusta scurta se asociaza de obicei cu o minte scurta (nematurizata). Dar nu sunt de vina ele, cat sunt parintii (si responsabilii bisericii). Sunt intr-o biserica cu 50% studenti si sunt obisnuit cu „peisajul”. Nu sunt misogin, imi sunt tare dragi tinerii/tinerele, cu toate boacanele pe care le fac uneori. Am si eu trei copii, dintre care doua fete. Imi cer scuze ca nu m-am facut bine inteles. V-am avertizat ca sunt „magar” … !
    (scuze si pentru off-topic!)

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

