Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Domolirea dragonul care aruncă foc


Îmi este mult mai ușor să scriu despre iertare decât să o ofer și să o practic. Asta pentru că am drepturi de apărat. Am o onoare de păstrat. Am o dreptate de dovedit. Dar am și o …. iertare de demonstrat.

În seara asta vom studia la biserică despre iertare.

Pot ierta 100% pe cel ce mi-a greșit destul de rău? Când iert, trebuie să și uit? Este posibil să iert dar să nu mă pot împăca?

Uneori de jucăm de-a iertarea și de fapt nu oferim niciodată iertarea adevărată. Sau oferim o iertare ieftină și superficială. Atunci când refuzăm să iertăm, viețile noastre o iau la vale și încep să alunece pe topoganul amărăciunii. Și dacă nu ne oprim să oferim iertarea, vom coborâ tot mai jos și tot mai greu ne va fi să ne oprim.

David ne oferă un exemplul de iertare completă. A atins una din cele mai de jos stări a vieții lui. Sufletul lui este țăndări. Din senin, apare un Șimei care aruncă în David cu praf și acuzații false. Abișai a și pus mâna pe sabie convins fiind de porunca pe care o va rosti imediat David. Surpriză însă. Ochii lui David nu sunt îndreptați spre Șimei, ci spre Domnul.

David îl iartă pe Șimei din două motive:

1) relația lui cu Domnul este bună. Apărarea este în mâna lui Dumnezeu.

2) David era conștient de propriile eșecuri, alunecări și experiențe.

Apostolul Iacov ne spune că „toți greșim în multe feluri”.

Și eu, la fel ca și d-voastră, am greșit și am produs altora din jurul meu supărare și necaz. Când spun „am greșit” nu mă refer la acele ofense aduse lui Dumnezeu printr-o trăire în păcat. Mă gândesc la cuvinte care poate au jignit, atitudini care au descurajat, tonuri ale vocii care au întristat, încăpățânări care au descurajat și lista poate continua 😦

Ce să facem cu aceste greșeli? Să le recunoaștem și apoi să ne cerem iertare.

Biblia spune că

Ura stârnește certuri, dar dragostea acoperă toate greșelile.

Iată că sunt chemat să ofer dragoste și iertare celor care mi-au greșit.

Cum pot să mai domolesc „dragonul” din mine care este mereu gata să arunce cu foc când mă supăr?

Trei sugestii:

1) Trebuie să-mi dezvolt o sensibilitate mai mică. Adică să devenim mai „nesimțiți” la răutățile celor din jur. Când merg prin mărăcini, îmi iau bocanci cu talpa groasă.

2) Îmi amintesc momente din viață când am avut și eu nevoie de iertare. Cel iertat este cel care iartă.

3) Declară iertarea deschis și …. mergi mai departe. Nu-i ușor să le rostești, dar sunt cele mai potrivite cuvinte pentru a te vindeca: „te iert”.

Vă este greu să oferiți iertare?

Single Post Navigation

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

