Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

„Sunt îndrăgostită de Iuda”.


Îmi este greu până și să scriu despre Lady Gaga ( Stefani Joanne Angelina Germanotta). Personajul îmi crează un anumit dispreț. Scriu totuși pentru că este singura cântăreață care a înregistrat 1 miliard de vizualizări pe YouTube conform lui Wikipedia.

Această L. Gaga a scos un single care deja face valuri în rândul fanilor.

Titulul cântecului este șocant: „I am in love with Judas”. Adică, „Sunt îndrăgostită de Iuda” iar Ziarul Gândul scrie despre acest single.

Ideea nu este să analizăm cuvintele cântecului interpretat de această domnișorică care are și ea nevoie disperată de mila lui Dumnezeu. Nu am ascultat cântecul și nici nu am intenția să o fac. Am citit însă câteva din versurile acestui cântec.

Întrebarea este dacă ne putem într-adevăr îndrăgosti de Iuda? Sigur că putem.

Dar este oare bine să ne lăsăm îndrăgostiți de el? Oare a înțeles L. Gaga de cine se îndrăgostește?

Cine este acest Iuda?

Domnul Isus l-a ales pe Iuda, după o noapte de rugăciune. A greșit Mântuitorul? L-a ales nu pentru că a avut „ghinion” cu el, ci pentru că era voia lui Dumnezeu.

De-a lungul anilor, teologii au încercat să dea câteva soluții la problema lui Iuda:

  • unii au spus că, Iuda a fost o victimă. Cineva trebuia să facă și treaba asta murdară. Iuda a trebuit să împlinească câteva profeții.
  • unii au spus că Iuda a fost o victimă a lui Satan.
  • alții au spus că Iuda a fost un erou.
  • pentru unii, Iuda este un impostor.
Iuda era un nume popular în vremea aceea, la fel ca și Petru. Găsim în Noul Testament nouă Simoni și șase de Iuda. Simon și Iuda Macabeul sunt eroii evrei din perioada intertestamentară.
Iuda înseamnă laudă, slavă.
De ce oare nimeni nu pune astăzi numele „Iuda” la băieți? 
  
A fost Iuda o victimă, un erou sau un impostor? 

Single Post Navigation

2 thoughts on “„Sunt îndrăgostită de Iuda”.

  1. Din nefericire azi sunt multe „personaje” care nici macar , ca Iuda nu si-au recunoscut greselile; acesta cel putin s-a cait (numai ca nu s-a pocait), a runcat banii, i-a parut rau ca varsase singe nevinovat.
    Astazi cei care au vindut la fel ca Iuda, isi pastraza banii si arunca vina pe altii; ba mai fac si pe eroii.
    Aceasta femeie iubeste pe Iuda, pentru ca i se potriveste ei;
    este prea mare nerusinarea sa spui asemenea lucruri; dar in lumea de azi poti vedea orice mizerie ridicata la rang inalt.
    Macar recunoaste ca sufletul ei iubeste pe unul care l-a tradat pe Dumnezeu.
    Doamne cit ne mai poti rabda?
    Sincer, acum 17 ani cind Domnul a avut mila de mine, nu mi-as fi imaginat ca voi trai zile oribile ca cele de azi si bucuria pe care ar trebui sa o am ca voi avea doi (sau doua) nepotei ma umple de durere, cind stiu pe ce pamint murdar vin ei.

  2. ambasadorul on said:

    Sora Elisa,

    ne rugăm pentru copiii și nepoții noștri.
    Și eu am emoții uneori când mă gândesc la lumea în care vor ajunge băieții mei să trăiască. Sper să vină Domnului în curând.
    Numai prin harul Domnului vom rezista.

    Mult har!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

