Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Ce să fac dacă ai mei nu sunt credincioși?


Care să ne fie atitudinea față de necredincioșii din casele noastre? Ne rugăm și postim pentru ei și totuși nu vedem nici o transformare în bine. 

Ce să facem? Cum să ne purtăm față de ei? Ce ne spune Biblia în problema aceasta?

Nu este o situație ușoară. Recunosc că m-am născut într-o familie de pocăiți. Apoi m-am dus la o școală teologică în care toți din căminul în care stăteam eram pocăiți ( asta nu înseamnă că nu erau și probleme. Și pocăiții au probleme ). Apoi, m-am căsătorit cu o fată pocăită. Lucrez într-o biserică de pocăiți.

Cu toate acestea, și eu am rude necredincioase care încă nu au făcut un legământ cu Mântuitorul. Nu locuiesc permanent cu ele dar simt în fiecare zi povara aceasta în inima mea.

Ce să facem atunci cânt avem în mod constant legături cu astfel de persoane?

Câteva lucruri foarte importante:

  1. Nu încerca să-i schimbi! Acceptă-ți rudele pentru ceea ce sunt, nu pentru ceea ce fac! Lucrarea de schimbare este a lui Dumnezeu. Datoria noastră este să-i iubim și să ne rugăm pentru ei.
  2. Nu vorbi prea mult. Cicăleala, sarcasmul, ironia sunt ca și nisipul aruncat pe focul pe care Duhul Sfânt vrea să-l aprindă în inima lor.
  3. Nu te supăra datorită ostilităților. Nu te arăta șocat atunci când credința ta este atacată. Era de așteptat, așa-i?
  4. Familia ta este importantă. Ferește-te de impresia că prietenii înseamnă mai mult decât soția, soțul sau copiii tăi. O astfel de impresia se poate întoarce împotriva ta.
  5. Nu-i enerva voit. Neglijarea muncii în familie, neglijența, complacerea în anumite lucruri greșite, pot face transformarea lor mult mai dificilă.
  6. Dumnezeu nu va folosi forța. Roagă-te pentru ei.
  7. Fă-le complimente sincere. Spune-le că îi apreciezi pentru ceea ce sunt. Criticiile construiesc bariere puternice.
Cu ce atitudini vă raportați față de cei necredincioși din casele d-voastră? 
Single Post Navigation

8 thoughts on “Ce să fac dacă ai mei nu sunt credincioși?

  1. george on said:

    Initial, titlul articolului m-a ingrijorat putin, dar citind cele 7 sfaturi m-am linistit. Accentul, intr-adevar, nu trebuie sa fie pe a „face”, ci pe a „fi” si – mai ales – a „nu face”. Deseori ma gandesc la acel verset scurt: „Nu stingeti Duhul!”. Domnul nu ne recomanda folosirea „artileriei grele” in astfel de cazuri, si nici exorcizari „a la Tanacu”. Daca cineva mi-ar cere sa „cizelez” sectiunea cu sfaturi, nu as putea adauga sau sterge nimic.
    Recomandati aceste sfaturi celor care locuiesc cu rude ne-credincioase!

  2. Cornel T. on said:

    Ma rog Domnului pt mantuirea lor si pt relatia mea cu ei. Tatal meu pt care m-am rugat de multe ori, cred ca ar fi trebuit sa-i cer Domnului si multa intelepciune cum sa ma port si sa vorbesc cu el. Tendinta mea era sa-i predic evanghelia, ceea ce el avea nevoie dar totus cum sa ma relationez fata de el cu evanghelia si in toate lucrurile. Cred ca 1Petru 3 dela versetul 1 s.a.m.d. are cateva indemnuri pt noi.
    Cornel T.

  3. Felicitari, dragut articol si foarte util. Scurt si la obiect. All credits to God.

  4. Foarte frumos mesaj.
    Chiar sunt intr-o asemenea situatie.Ma rog pentru fratele meu Daniel sa se intoarca la Domnul dar mi-am dat seama ca am cam luat-o eu inaintea Domnului si as fi vrut sa il mintuiesc si curatesc eu pe fratele meu daca as fi putut.L-am criticat,l-am cicalit,l-am judecat toate astea crezand ca se va intoarce la Dumnezeu.Mi-am dat seama ca intradevar in loc sa se corecteze se inrautateste mai mult.Rugaciunile care le adresez Domnului cu privire la Daniel sunt fara raspuns.Nu pentru ca nu imi sunt ascultate (DUMNEZEU A FACUT MARI MINUNI IN VIATA MEA) ci pentru ca vreau eu acum in prezent ca fratele meu sa fie mintuit.Stiu ca si Domnul vrea asta dar cand hotaraste el si nu cand hotarasc eu.El are lucrari taince de dus la indeplinit.El stie CAND,CUM SI DE CE ASA.
    GLORIE LUI DUMNEZEU!

  5. Florentina on said:

    De curand, fratele pastor Talos ne spunea ca tanar pastor fiind isi dorea foarte mult sa schimbe lumea….dar un frate mai experimentat i-a spus ca acest lucru il face doar Dumnezeu , cand crede El , noi oamenii putem doar sa aruncam samanta printr-o vorba , un gest dar mai ales cu intreaga noastra atitudine….si sa lasam restul in seama Domnului, Duhul Sfant va lucra asa cum a lucrat si in inima noastra, Amin.

  6. Singurul lucru pe care-l putem face noi e sa trimitem omul la biblie si sa-l lasam sa se descurce. Avem scoli biblice impartite pe grupe de varste,lideri de tineret,conferinte de tineret toate cica ar trebui sa educe copiii nostrii.Insa culmea culmilor.Cu toate ca avem toate astea copiii nostrii nu prea citesc biblia deoarece n-are rost atata vreme cat le-o explica altul(ca doar de aia avem conferinte si scoli biblice etc).Ori necitind biblia ,tinerii si copiii nostri nu vor deveni niciodata niste crestini autentici.

  7. Iubirea mea fata de semeni nu este conditionata de orientarea religioasa. Din fericire 🙂

  8. Pingback: Ce să fac dacă ai mei nu sunt credincioși? « Life Mission

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

