Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Despre „erezia mântuirii neamului”


Vă propun spre lecturare un dialog între Vasile Ernu și Dănuț Mănăstireanu apărut în CriticAtac.

 

Vasile Ernu: Am un copil și în câțiva ani va trebui să-l dau la școală, dar nu pot accepta ideea că pe pereții școlii sunt icoane și, mai ales, ideea de a participa la orele de religie așa cum arată ele azi. Ca om laic nu pot accepta acest lucru din principiu. Cum vezi tu predarea religiei în școli așa cum are loc ea azi?

Dănuț Mănăstireanu: Spre deosebire de tine, eu, ca anglican sacramental, nu sunt iconoclast. Așa fiind, nu mă scandalizează decât icoanele de proastă calitate. Dar nici nu socotesc că am dreptul să-ți impun regulile mele. Astfel, daca vii în casa mea, nu-mi voi da icoanele jos de pe pereți, dar nici nu te voi îndemna să le săruți, mai ales că nici eu nu fac asta (sunt mult prea protestant pentru așa ceva și prefer să-mi manifest venerația față de Cristos, de Sfânta Fecioară și de sfinți în forme mai discrete).

 

Întregul articol aici.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Despre „erezia mântuirii neamului”

  1. Ora de religie crestina este una pe saptamina, cea de religie ateista se preda in restul saptaminii la celelalte ore. Cine ar avea dreptul sa se plinga?

  2. Cristina,

    avem motive de îngrijorare mai ales că nici în familiile noastre nu prea mai avem timp de „religie creștină”.

    Altarele noastre, Doamne ….

    Mulțumesc pentru comentariu!
    Mult har.

  3. Citat din fratele Daniel Branzei: “Mantuirea lui Dumnezeu nu este individuala, si nu te separa, te uneste de ceva. Neoprotestantii (sau protestantii) au adus o doctrina foarte periculoasa, a mantuirii individuale, prin credinta. Nu te mantuiesti cu Biserica, nu te mantuiesti cu neamul, te mantuiesti tu, cand crezi. Singur. Si, in parte este adevarata, dar e foarte periculoasa, pentru ca aceasta il face pe neoprotestant sa gandeasca: “eu sunt Biserica”. Eu n-am nevoie de Biserica. Important e sa-L primesc pe Domnul Isus, sa primesc viata cea noua, si pe urma, pana la moarte, sa-L slujesc pe Dumnezeu. N-am nevoie de nimeni. Nimic mai fals! – spune Pavel. Niciun credincios nu este o insula. (…) Oile, prin natura lor vin impreuna.”

    (sursa: http://www.youtube.com/watch?v=xfEZZjWJ2sI&feature=player_detailpage, va recomand toata conferinta, care se numeste « Biserica Puternica », dureaza o ora si jumatate)

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

