Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Hai mă, nu te supăra, am glumit!


Umorul este o chestiune serioasă spuneam mai zilele trecute. El ne poate scoate cu bine din situații jenante. Ne protejează de înțepăturile răutăcioase. Ne dă curaj în situații terifiante. Ne oferă câteodată și o cafea bună 🙂

Dar, ne și poate poticni destul de rău. Am trecut cu toții pri situația în care am crezut că gluma care ne-a trecut prin minte este genială. Am spus-o. Și am constatat că a fost doar … catastrofală.

Trebuie să avem grijă cum glumim. Și cu cine glumim.

Oamenii pot fi super sensibili la glume și se pot răni foarte ușor în ele. Asta chiar dacă râd alături de noi.

Am intrat în slujirea pastorală imediat după terminarea seminarului.  A fost o vreme când am slujit ca păstor fiind necăsătorit. Am avut de „înfruntat” multe glume și ironii. Nunțile deveniseră o adevărată corvoadă. La început le-am făcut față cu brio. Dar după o vreme am învățat doar să zâmbesc politicos și să mă abțin de la orice comentariu. Mi-am promis că nu voi face așa ceva cu alții. De acea, nu îmi place să „tachinez” pe tinerii necăsătoriți. Nu mă ocup de „pețit” și „cuplat” tinerii. Îi încurajez, îi slujesc, discutăm, le stau la dispoziție, povestim și îi asigur de toată susținerea mea în rugăciune.

Biblia nu ne interzice să glumim! Slavă Domnului!

Dar există trei feluri de glume pe care trebuie să le evităm:

1. Glumele care rănesc. Am întâlnit oameni care au început să glumească despre accentul unei persoane. Despre înfățișare. Am văzut bărbați glumind în fața altora despre greutatea soției sau a ficei. Unele glume sunt spuse fără răutate, dar ele rănesc destul de tare. Chiar copiii din casele noastre pot fi răniți de astfel de glume chiar venite din partea părinților.

2. Glumele proaste. Nu știu cum voi reacționa dacă voi mai fi martor la glume ( spuse chiar de la amvon ) despre Dumnezeu, Biblie, Domnul Isus, personaje biblice. Este o lipsă de reverență atunci când astfel de subiecte ajung „de râsul tututor”.

3. Glumele cu dublu înțeles. Cele mai frecvente sunt glumele cu iz senzual. Ele nu trebuie să facă parte din „repertoriul” unui creștin. Tot ce trece de limita bunului simț trebuie evitat. Acest tip de umor este foarte popular în lumea noastră. Acet tip de umor trebuie evitat!

Ai fost rănit vreodată de umorul altcuiva? 

Single Post Navigation

4 thoughts on “Hai mă, nu te supăra, am glumit!

  1. M-am obișbuit să nu mă iau foarte în serios la nivelul la care să mă rănească glumele sau, deopotrivă, insultele directe. Știu să fac glume pe seama mea însumi…
    Cele mai dureroase glume sunt acelea prin care (eu însumi) i-am rănit pe alții…
    Mai am de parcurs ceva cale la acest capitol. Sunt destul de glumeț deși nu cred că prea. Dar trebuie să mă mai pocăiesc un pic… mai mult. Ce este bine este că la capitolul 1 nu prea am de ce glumi (poate mai degrabă pe seama mea 🙂 ) iar ai mei sunt destul de înțelegători. La punctele 2,3 mi-am propus să n-aud să nu spun. Sunt dezgustătoare. Deci, la categoriile de interdicție stau foarte bine! 🙂
    Și eu care doream să devin mai serios… 🙂
    Oricum, tema provoacă reculegeri! Felicitări!

  2. Frate Cristian,

    mulțumesc pentru încurajare.

    Ne luăm pe noi prea în serios și pe Dumenzeu prea în glumă!
    E bine să fie invers!

    Mult har!

  3. viorel chis on said:

    Da intradevar partea spirituala indiferent de gluma ,seriozitate sau modul nostru de viata trebuie sa ne transforme la starea de smerenie,adevarata slujire si o adevarata traire fiinca ap.Ioan in intiia sa epistola capitolul 2 scrie;”. Cine zice ca ramane in El trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus. „Si pentru un slujitor al Lui Hristos mesajul trebuie implinit.

    Fiinca ap.Pavel in cuvintele din Galateni spune;”24. Cei ce sunt ai lui Hristos Isus si-au rastignit firea pamanteasca impreuna cu patimile si poftele ei. 25. Daca traim prin Duhul, sa si umblam prin Duhul. 26. Sa nu umblam dupa o slava desarta, intaratandu-ne unii pe altii si pizmuindu-ne unii pe altii. ”

    Daca mesajul ar fi inteles si aplicat fara justificari firesti nu am ajunge sa ne luam noi prea seriosi in pretentie si am lua exemplul Domnului Isus Hristos fiinca tot ap.Pavel prin cuvintele din Filipeni capitolul 2: 5-17

    Mesajul este simplu ,usor de invatat si nu ar fi bine ca;tot asa de usor sa fie si aplicat !

    Si sa nu uitam Filipeni 4:5-8.

    Sper ca mesajul sa nu fie luat doar ca o gluma si nici sa fie neglijat ,ci in viata aplicat ,finca astfel se ajunge la implinirea invataturii Domnului Isus Hristos si sa intelegem ca;9. Oricine o ia inainte, si nu ramane in invatatura lui Hristos, n-are pe Dumnezeu. Cine ramane in invatatura aceasta are pe Tatal si pe Fiul.”
    Deci ;”1. Noi, care suntem tari, suntem datori sa rabdam slabiciunile celor slabi si sa nu ne placem noua insine. 2. Fiecare din noi sa placa aproapelui, in ce este bine, in vederea zidirii altora. 3. Caci si Hristos nu Si-a placut Lui insusi; ci, dupa cum este scris: „Ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine au cazut peste Mine.”
    4. Si tot ce a fost scris mai inainte a fost scris pentru invatatura noastra, pentru ca, prin rabdarea si prin mangaierea pe care o dau Scripturile, sa avem nadejde.
    5. Dumnezeul rabdarii si al mangaierii sa va faca sa aveti aceleasi simtaminte unii fata de altii, dupa pilda lui Hristos Isus; 6. pentru ca toti impreuna, cu o inima si cu o gura, sa slaviti pe Dumnezeu, Tatal Domnului nostru Isus Hristos.
    7. Asadar, primiti-va unii pe altii, cum v-a primit si pe voi Hristos, spre slava lui Dumnezeu. „AMIN!!!!!

  4. Citat din: „Din viata si lucrarea lui C.H.Spurgeon” de Jean Staneschi:
    “De multe ori, il costa adevarate eforturi pentru a-si inabusi umorul; caci el vorbeste elevilor sai cat tact si prudenta se cere aceluia care poseda “periculosul dar” al umorului.”

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

