Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

5 moduri eficiente de a comunica cu soția


Se spune că atunci când un partener nu se simte iubit, adesea este o problemă de limbaj. Nu înseamnă că nu se mai iubesc, dar unul dintre parteneri nu mai recepționează un „te iubesc” clar, personal și semnificativ.

Iar când lucrurile se „îngroașă” și când se aruncă reproșul „nu mă mai iubești”, celălalt partener este șocat. În ultima vreme nu au vorbit același limbaj al iubirii.

Gary Chapman enumără cinci feluri de limbaj. Le voi comenta un pic. Este benefic să ni le reamintim:

  1. Cuvintele de încurajare. Aceste cuvinte întăresc partenerul. Puterea unei încurajări este incredibilă. Putem trăi cu o mică încurajare săptămâni întregi. Am păstrat luni de zile în celularul meu, o încurajare pe care soția mi-a trimis-o. Am revenit la ea în momente grele și a fost minunat.
  2. Cadourile. Indiferent dacă este o floare sau o cutie de ciocolată, un cadou spune: „Mă gândesc la tine”.
  3. Slujirea. Atunci când Domnul  aluat ștergarul a fost o lecția pe care Petru a suportat-o greu de tot. A face ceva ce știi că partenerul tău apreciază este o expresie a dragostei. Să reparăm o priză în bucătărie, să spălăm vasele sau să dăm cu aspiratorul sunt expresii practice de dragoste.
  4. Timpul acordat. Timp de calitate este egal cu dragoste. Oprim TV, oprim internetul, oprim celularul și oferim timp și atenție neîmpărățită. Aceasta comunică foarte puternic.
  5. Atingerea. Poate fi o simplă îmbrățișare, o atingere sau ținere de mână. Atingerea comunică afecțiune.

Care este limbajul la care trebuie să mai exersați? 

Single Post Navigation

6 thoughts on “5 moduri eficiente de a comunica cu soția

  1. Cred ca trebuie sa ma straduiesc la toate. Foarte faina si utila postarea.
    Chiar daca nu ma prea incumet sa comentez , continui sa citesc postarile dvs. In unele gasesc lucruri utile si de folos.
    Domnul sa va binecuvanteze

  2. Sora Carmen,

    mulțumesc de încurajare.

    Care sunt cele mai utile și folositoare postări?

  3. Toate cele care au legatura cu trairea de zi cu zi. Ele ma fac sa reflectez in analogie cu trairea mea si astfel reusesc sa mai indrept cate ceva. Imi plac cele legate de familie. La orice varsta poti invata ceva util.
    Imi plac postarile care nu sunt lungi obostoare sau prea filozofice.
    Imi plac relatarile despre marturii sau evenimente ale unor crestini. Ele pot sa te imbarbateze, sa te mustre si sa te ajute sa treci peste unele situatii mai grele din propia viata.

  4. Vă mulțumesc pentru răspuns. Voi ține cont de sugestiile d-voastră.

    Mult har!

  5. Chiar daca nu sunt casatorit frate Adi…am citit aceste randuri si le-am luat spre aplicare cu fratii mei si prietenii pe care mii i-a dat Domnul.
    Sunt lucruri constructive si de folos:)
    Multumim
    Fiti binecuvantat si mii dor sa mai vin pe la Hateg 🙂
    Salutari de la Dorohoi si de la Oradea

  6. Claudiu,

    mă bucur enorm că am putut să fiu de folos. Muțumesc de încurajare.
    Te aștept cu drag la Hațeg.

    Mult har și binecuvântare acasă și la școală.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

