Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

5 caracteristici ale unei prietenii adevărate


Cum arată un prieten adevărat? Gândește-te la cel mai bun prieten al tău. Suntem creați de Dumnezeu să funcționăm în relații, nu în singurătate.

O prietenie adevărată se construiește între doi oameni care știu să comunice și care dețin o încredere puternică reciprocă.

Mă gândesc la David și Ionatan.

  • îți iubești prietenul ca pe tine însuți.
  • îi recunoști valoarea chiar dacă îți pierzi avantajele.
  • dăruiești din posibilitățile pe care le ai.
  • faci promisiuni. Te ții de ele cu orice preț.
  • Dumnezeu este implicat în relație.

Când mă uit în Scriptură la cum este descris un prieten adevărat ( Prov.27:17; 18:24; 27:6,9; 27:10 ) ajung la câteva concluzii:

  1. un prieten adevărat este foarte rar.
  2. un prieten adevărat te iubește în orice situație.
  3. pot apărea prietenii adevărate între persoane de vârste apropiate dar și între persoane cu diferențe mari de vârstă. Ce ziceți de o relație de prietenie între tată-fiu? Mamă-fată? Nu cred că există „prăpastie ântre generație”. Există numai acolo unde părinții și copiii au săpat serios .
  4. prietenii adevărați petrec timp împreună.
  5. un factor al durabilității este moralitatea, dependența de Domnul.

Cum descrieți o prietenie adevărată? 

Single Post Navigation

2 thoughts on “5 caracteristici ale unei prietenii adevărate

  1. practic, prietenul este acolo unde ai vrea să fie, adică lângă tine, dacă tu ceri asta … şi lângă tine🙂 chiar când îi spui să stea deoparte.
    îmi dau seama că prietenii mei au fost suportul vieţii mele, iar Prietenul meu m-a ajutat să mă îndrept spre oameni de calitate, ca să fiu lipsită de dezamăgirea pe care atâţia alţii au simţit-o… din cauza prietenilor… falşi, evident.

  2. eumiealmeu,

    excelent.
    Prietenul iubește oricând.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

