Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Cu gâtul în pionieze


Una din cele mai cumplite situații pentru un predicator este să se trezească lovit în plin de o amigdalită acută chiar în săptămâna mare. În situația în care fiecare înghițitură este însoțită de mari dureri care radiază în urechi și cap, articularea cuvintelor reprezintă o mare provocare. Nu știu cum voi putea predica în seara aceasta la Cină. Deja, planul de rezervă a fost activat. 

Noaptea trecută a fost una albă pentru mine. Durerea din gât a fost incredibilă. Mi-am învățat câteva lecții. Am luat câteva hotărâri. Ele sunt benefice pentru toți cei care ne folosim de voce în slujba pe care o facem:  

1) Mult mai atenți la schimbările bruște de temperatură. Ai grijă cum ieși din mașina încălzită în temperatură rece de afară. Nu spune: „lasă că intru repede în biserică”. Acele câteva secunde de frig te pot costa câteva zile de boleală. 

2) Atenție la băuturile reci. Predica ne extenuează. Ne lasă cu o senzație mare de sete. Evitați băuturile reci și gazoase. Doar o simplă înghițitură de apă minerală rece poate inflama imediat un gât obosit și iritat. Dacă puteți alege, alegeți un ceai cald. 

3) Protejați-vă vocea. Nu lăsați aerul condiționat să bată direct înspre fața d-voastră. Purtați o eșarfă sau un fular pe vreme rece ( nu exagerați purtând fular și vara🙂 Cu alte cuvinte, faceți tot ce știți pentru a vă proteja vocea. Ați obsevat un violonist sau chitarist cum își protejează instrumentul? Vocea trebuie protejată. 

4) Atenție la mâini. Nu uitați ca după biserică să vă splălați pe mâini. Ați știut asta? Sigur. Dar de câte ori uităm? Duminică seară am predicat într-un cămin cultural. Multă lume și o atmosferă superbă. La sfârșitul serviciului divin m-am întâlnit cu o mulțime de prieteni și frați. Apoi, am mers la masă. Dar am uitat să mă spăl pe mâini. Și asta poate fi o mare eroare. 

 

Ce alte sugestii aveți pentru a ne proteja vocile? 

Single Post Navigation

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

