Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

De ce nu mă duc la concertele lui Michael W Smith?


Michael W Smith a fost la Timișoara, a concertat și a plecat. Ce a rămas în urmă? Impresii, fotografii pentru facebook și autografe. Nu vreau să emit judecăți de valoare asupra moralității, sincerității sau integrității celor care au participat la concert. Și nici nu îl descos acum pe MWS. Nu este vorba nici despre gusturile muzicale.

Mă întreb însă cu ce ne-a ajutat acest concert? Ce a adus benefic în viața celor prezenți acolo? Dar în viața bisericilor evanghelice? Cum s-a schimbat viața spirituală după această „fantastică” experiență?

Am vizionat câteva youtube-uri din timpul concertului. Mărturisesc că nu am vorbit cu nimeni care a fost la concert. Nici nu cred că aș fi aflat lucruri noi. În general toate concertele sunt la fel. Am citit ceva impresii de pe creștinulazi din care spicuiesc:

Vocea lui Michael W. Smith a fost ca intotdeauna impresionanta. Jocul de lumini si prezenta scenica au emanat energie si m-au facut sa ma bucur de fiecare moment ce l-am petrecut acolo. 

…Michael este un om care sterge praful de pe inima, si-L pune pe Hristos acolo unde-I este locul. In aceasta calatorie am mai invatat ca prietenii sunt foarte importanti, le-am simtit lipsa la concert. Datorita unor probleme nu au putut ajunge la concert, si am simtit un gol in inima fara ei…

…Atmosfera a fost una speciala, la un moment dat parca simteam ca ma aflu in cer. La inceput poate a fost un pic mai greu pana ne-am intrat in ritm, probabil datorita cantarilor noi pe care nu le cunosteam, insa imediat lauda a inceput sa curga si impreuna cu Michael am putut sa-I cantam glorie lui Dumnezeu….

Revin la întrebare: ce ne-a adus bun concertul de la Timișoara? Cu regret și durere o spun, astfel de concerte ne produc mai multă pagubă decât beneficii spirituale! De ce?

Concertele creștine încurajează și promovează vedetismul. Un soi de exibiționism creștin ne invadează serviciile divine și sting duhul de închinare. Adolescenta „înnebunită”  de intrarea în scenă a cântărețului, se întoarce acasă în bisericuța ei unde cântarea de laudă nu este acompaniată nici de orgă de lumini și nici de aplauze. Se va simți „ca în cer” și în biserică? Nu prea cred! E nevoie de o scenă pentru asta. Cred că MWS poate fi un om smerit și duhovnicesc. Nu îi cunosc viața și nici inima. Dar pot să văd afișul și reclama cu care românii îi fac intrarea în Timișoara:

Cu 44 de premii GMA Dove, 3 premii Grammy şi cu peste 15 milioane de albume vândute, Michael W. Smith a creat o legendă muzicală de neegalat. Unii ar spune că el a impulsionat apariţia şi evoluția genului de muzică creştină, devenind cel mai recunoscut şi respectat ambasador al muzicii ce exprimă credinţă la nivel mondial.

Concertele creștine confundă închinarea cu spectacolul antrenant. De unde oare am preluat ideea că închinarea are de-a face cu „jocul de lumini”, „cu prezența scenică care emană energie”. Să-i întrebăm pe Pavel și Sila ce prezență scenică au abordat în Filipi?  „La început a fost un pic mai greu, până ne-am intrat în ritm”. Are ritmul vreo legătură directă cu închinarea veritabilă? Vă rog, nu oricând și oricum, plăcerea mea înseamnă și plăcerea Lui!

Paul Bassett spunea atât de bine:

Pericolul de a produce un creștinism fără cruce, a cărui atracție lingușitoare creează fani, dar nu și urmași, este la fel de mare astăzi cum era și în zilele lui Pavel.

M-am convins încă o dată. Mântuitorul are mii de fani.

Dar oare câți ucenicii ? 


Single Post Navigation

12 thoughts on “De ce nu mă duc la concertele lui Michael W Smith?

  1. Han Christian on said:

    Apreciez tonul moderat cu care abordati tema foarte sensibila a inchinarii prin cantare. O intrebare pe care o pun multi tineri in biserici (mai rar pe blog) este ; De ce ma plictisesc cantecele corale ? Sigur nu e MWS de vina! Nevoia de inchinare autentica e prezenta la tineri si au nevoie de modele in biserici, nu neaparat de butuci pe picioare.

  2. Han Christian,

    Bine ai venit în „ambasadă”. Mulțumesc și pentru aprecieri.
    Principiile enunțate sut valabile și pentru concertele corale. Criteriul de evaluare nu este plictisul sau entuziasmul pe care-l generează aceste concerte. Care este scopul muzicii creștine? În ce context găsim muzica în Noul Testament?

    Vom observa că muzica are rolul de a comunica clar Cuvântul lui Dumnezeu. Iată un punct de plecare.
    Da, ai dreptate. E nevoie de modele sănătoase în bisericile noastre.

  3. Marius on said:

    PACEA DOMNULUI FR ADRIAN CONDREA .recunosc ca „accidental am dat peste acest blog” Dar sunt covins ca imi va folosi articolele ce le voi gasi postaste pe blogul acesta .cat priveste concertul sunt de acord cu cea ce ati scris .DUMNEZEU SA VA BINECUVINTEZE .

  4. Pace frate Marius,
    Bine ai venit. Sper sa-ti fiu de folos.
    Te mai astept prin ambasada.

  5. Nu vă supărați, dar de unde reiese în Noul Testament că muzica are rolul de a comunica Cuvântul lui Dumnezeu ?

  6. Sorin,
    Nu este nici o suparare.
    Cele doua texte importnte din NT care vorbesc despre muzica sunt:
    Efeseni 5:19 si Coloseni 3:16

    Domnul cu tine!

  7. Robert on said:

    raspund printr-o intrebare, oare mai bine s-ar duce tinerii respectivi sa se drogheze in discoteci? sau mai bine le oferim si lor o alternativa prin care creem o imagine moderna a crestinismului?
    Multor tineri le este rusine in fata prietenilor ca sunt crestini, oare aceste melodii cu acompaniament modern, nu le aduce crestinismul mai aproape de inima?
    Am 23 de ani si melodiile lui Smith ma duc foarte aproape de Dumnezeu.
    Poate primadata ar trebui mers la un astfel de concert ( chiar daca nu va place, macar sa observati reactiile publicului) si apoi sa scrieti pareri.

    Din pacate sunt multi oameni conservatori ca dvs, care trag crestinismul in jos si dau unda verde sectelor, care nenorocesc oamnii fara ca ei sa isi dea seama…

  8. Robert,
    oare nu te-ar duce mai aproape de Dumnezeu vizita in casa unei vaduve in virsta, saraca dar plina de Duhul?
    sau a unor coiplasi saraci, care nu au ce pune pe masa, nu ma gindesc la fructe si legume,ci piine si lapte..
    nu spune Domnul ca II e scirba de zilele noastre de sarbatoare?
    iti hranesti tu duhul?
    asta e impresia ta, iti hranesti doar firea , care vrea ceva care sa fie simtit;
    dar care va trece ca apa’
    iluziile ca simti pe Dumnezeu, sunt doar iluzii,,cind te vei simti cel mai inconfortabil, poate abia atunci vei fi aproape de EL:
    Domnul sa te ajute sa_L vezi cu adevarat;
    sa vezi CINE SI CUM este EL>

  9. Firea este cea care se cere hranita, ea cere cu vehementa, pt. ca Duhul n-a cuprins duhul nostru;
    Acolo sus se va cinta Sfintului Dumnezeu si nu vom gasi cele dorite de fire;
    Domnul a spus Luati Crucea mea, nu trupa mea de muzica;
    nu cintaretii mei;
    cintati din toata inima cu gurile voastre lauda Domnului, Lui ii place cintarea de lauda.
    daca aici nu va place, nici Acolo, unde nu va duce nimeni cu forta nu vă va place.
    ACOLO nu va da nimeni din picioare plin exuberanta, pt ca DUHUL se inchina unui Dumneyeu sfint, maret si atotstapinitor, care a dat drept jertfa UN FIU DE DUMNEZEU fara pacat, nu un om firesc, ci UNUL fara pata.
    Sa se indure Dumnezeu de cei care Il cauta cu adevarat nu pentru incintarea firii si pentru slavirea lui Dumnezeu.

  10. Robert,

    1. nu am știu că aceste concerte sunt alternativa creștinilor pentru droguri sau discoteci. Se pare că așa este din ce spui.
    2. Dacă vrei să nu-ți fie rușine cu prietenii tăi necreștini, nu sta lângă Domnul Isus. Nu ai nici o șansă!
    3. Dacă conservatorii trag creștinismul în jos, atunci cine îl trage în sus?

  11. Eu ,personal am fost la concertul MWS la Timisoara si am avut o partasie minunata cu Dumnezeu ascultand cantecele de inchinare cantate de Michael . M-au cercetat multe din melodii,si unele dintre ele m-au ajutat sa imi dau seama de unele greseli din viata mea spirituala .Am mers acolo ,nu pentru a-l vedea pe artistul Smith ,ci pentru a asculta lauda adusa lui Dumnezeu,si pentru a aduce lauda lui Dumnezeu din toata inima mea. In acelasi timp ,legate de inima mea si e intoarcerea mea la Domnul ,vor ramane cantarile vechi ,pentru care frati ai nostri au suferit in inchisori ,si pentru care au curs multe lacrimi ,si multa durere .
    Dar sunt de acord ca e nevoie de veghere in inchinare pentru ca inchinarea sa fie in numele Domnului , si pentru ca ea sa nu devina fireasca.
    O zi plina de pace si de harul Domnului va doresc .

  12. Sandy,

    mulțumesc pentru comentariul tău. Chemarea de a umbla cu băgare de seamă este atât de necesară în vremile pe care le trăim.

    Domnul cu tine.

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

