Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Ce nu înțeleg în Vocea Speranței?


Profit de ocazia zilei de Sâmbătă pentru a-mi exprima o altă nedumerire. În orașul nostru ( Hațeg, Hunedoara ) singurul radio creștin care emite este Radio Vocea Speranței. Este vocea bisericii creștine adventiste. Ascult vocea speranței rareori în mașină.

Am auzit la acest post de radio de multe ori cântările cântate în bisericile noastre. Linia melodică este păstrată. Este chiar cântată într-un mod excelent. Cuvintele însă întotdeauna sunt schimbate. Nu corectate. Nu adaptate.  Se păstrează doar melodia iar mesajul este schimbat total.

Credeți că este corect? 

 

 

Single Post Navigation

9 thoughts on “Ce nu înțeleg în Vocea Speranței?

  1. categoric NU !
    Eu ma intreb daca exista o cale ,,chiar si legala” de a le cere lamuriri [socoteala].

  2. Incerc sa intervin fara sa jenez pe cineva cu ceva.Sunt sigur 100% ca nu voi schimba ceva in fapt.Dar asta nu-i „treaba”mea si nici nu incerc ceva.Sa spun un episod trait linga un prieten de calitate din cei din partea”adventista”.Dupa ce timp de cca 3 ani a plecat dintre ai lui si a fost cu noi,fiind cel mai apropiat de el,l-am intrebat:Nicule,de ce ai venit la noi aici de la voi,care-i motivul?Raspunsul lui are Rezonanta vesnica: ‘imi lipsea ISUS,si aici L-am intilnit,am nevoie de EL! Mai putem comenta???!!! Inca un exemplu: ii spun numele ca este la Domnul. Il sun la telefon:frate Banu(pastor al unei biserici adventiste)ce mai faceti,am aflat ca suneti bolnav.Da,sunt bolnav,am cancer si cred ca in maxim o luna plec de pe pamint.Am ramas naucit.Un om cu o forta mare,cu o voce minunata,iata-l pe..final.I-am zis:stiu ca il iubiti pe Domnul Isus,jertfa Lui si ceece Dumnezeu ne-a pregatit prin EL,va asteapta.Fiti sigur de asta,priviti spre EL si Cerul va apartine!Mi-a zis: dragul meu prieten,iti multumesc ca m-ai sunat si mai ales pentru ce mi-ai zis ca sa fiu ferm in relatia cu EL.Am sunat la anumiti cunoscuti frati,surori de la noi si m-au trimis fiecare la diete,la medici,la atitea altele,dar niciunu nu m-a trimis la ISUS! Iti multumesc mult ca m-ai trimis la SURSA DIVINA! Peste 3 zile,a plecat Acasa!Deci,textele modificate,adevarurile rastalmacite,sunt surogate care nu duc,spre CER!

  3. Stimate domn mitica, pentru a cere ”socoteală” cuiva în ceea ce privește folosirea unei melodii ar trebui sa fiți autorul melodiei. Am fost câțiva ani director la Radio Vocea Speranței Petroșani și pot să vă spun în cunoștință de cauză că nu folosim melodii fără permisiunea celor în drept.
    Și acum să îi răspund Ambasadorului: unele piese muzicale din adventism (probabil destul de multe) provin din creștinismul american. Fiind melodii clasice, acceptate și extrem de larg răspândite în protestantism și ulterior și în neo-protestantism este numai natural să le regăsim acum în biserici diferite însă cu versificație specifică. Melodia și versurile sunt lucruri diferite. Se pot pune aceleași versuri pe melodii diferite și se poate folosi aceeași melodie cu versuri diferite. Nu este nici o infracțiune. Totul este corect. Vă asigur. Dacă însă aveți cunoștință că Radio Vocea Speranței folosește fără permisiune melodii în dreptul cărora Biserica Baptistă are copyright atunci menționați melodiile în cauză și putem verifica. În caz contrar mă aștept să vă cereți scuze pentru insinuările făcute.
    Cu respect, pastor Dănuț Obăgeanu, Radio Vocea Speranței Timișoara

  4. Stimate domn anonim, cred că ar trebui să schimbați ceva, dar nu la alții ci la propria judecată. Isus este Lumina Lumii. Nici adventiștii și nici baptiștii nu vor putea să îl împiedice pe Isus să fie al tuturor. Sunt adventiști care L-au găsit pe Isus și adventiști care nu L-au găsit. Dar asta nu din cauza Bisericii în care se află ci din cauza inimilor lor. Magii din țările păgânismului întunecat al Răsăritului L-au găsit pe Isus, în timp ce iudeii cei mari și sfinți din Ierusalim nu L-au găsit. Așadar nu prea contează în ce biserică ești, ci ce fel de om ești… Da, eu știu că nu toți adventiștii L-au găsit pe Isus, dar ce vă face să credeți că baptiștii nu suferă de aceeași meteahmă…?? Și o întrebare așa ca între bărbați: faptul că baptiștii de la Hațeg au concediat un pastor care și-a propus să facă reformă în Biserică ce vă spune..?? Câți din biserica aceasta L-au găsit pe Isus?? Cred că este limpede cum stăm. De aceea aștept să vă reconfigurați atitudinea față de o Biserică despre care observ că nu știți prea multe.
    Cu respect, pastor Dănuț Obăgeanu,

  5. @,,ar trebui sa fiți autorul melodiei”

    Stimate domn oby, eu cred ca ar trebui sa avem respect pentru acele imnuri ,[cantari ] asa cum au fost ele scrise si cantate de generatii dealungul acestei perioade scursa de cand au fost consacrate -prin calauzirea si inspiratia Duhului Sfant.

    Cine va opreste sa compuneti altele cu text si linie melodica.
    [-ma refer la oamenii cu pregatire pe care-i aveti … ]

  6. Frate Oby,

    nu am insinuat. Am întrebat. Este o nedumerire și caut răspunsuri. Eu cred că melodia și versurile nu sunt lucruri diferite atunci când vorbim despre imnuri consacrate. De exemplu, melodia sau versurile imnului național nu cred că pot fi împrumutate pentru altceva.
    Am auzit la RVS cântarea „Cum pot răsplăti eu, iubirea-Ți imensă” cu versurile schimbate. Cunosc păstorul baptist care a făcut traducerea acestei cântări și circumstanțele traducerii. Cuvintele folosite de RVS nu au fost nici măcar apropiate mesajului original. Dacă s-a folosit melodia acestei cântări cu permisiune, este foarte bine și cer iertare pentru că m-am îndoit de corectitudinea celor implicați.

    Cât privește situația bisericii baptiste din Hațeg vă sugerez să fiți atent la sursa informațiilor. Dacă ați făcut referire la mine, aș vrea să vă spun doar că nu am fost „concediat de baptiștii de la Hațeg”.

    Mult har!

  7. Nu știu dacă vă negați propriile declarații (https://ambasadorul.wordpress.com/2012/09/05/de-ce-nu-mai-sunt-pastor-la-hateg/) – căci eu de pe blogul dv. știu că nu ați mai fost votat de cvorumul necesar pentru a rămâne pastor la Hațeg – sau încercați jocuri de cuvinte care nu își au locul în dialogul dintre doi oameni care ar trebui să nu se ascundă când greșesc ci să își asume cuvintele și faptele. Iar când doriți să vă informați cu privire la ceea ce nu cunoașteți despre Biserica Adventistă sau despre Radio Vocea Speranței ar fi util să ne contactați direct. Nu avem nimic de ascuns.
    Vă doresc succes în primirea unui nou câmp de slujire.

  8. Frate Oby,

    nu am negat că nu mai sunt păstor la Hațeg. Doar eram mai grijuliu cu folosirea unor cuvinte care pot transmite un mesaj eronat. Cred că este o diferență între evaluare, demisie, concediere, dat afară.
    În cazul meu nu a fost o demisie și nici concediere.

  9. Mda. Se pare ca e mai usor sa folosesti o melodie deja compusa de altul decit sa compui una noua si sa muncesti la un nou text. marea majoritate a imnurilor (inclusiv cele americane) au fost compuse la pachet: muzica si text . Cunosc povestea multor imnuri si cintece crestine. Compozitorii au povestit apoi cum s-au nascut acele versuri , sau invers , melodia dupa text. Nimeni , inafara de compozitor, nu are dreptul sa schimbe o iota din creatia (capodopera uneori) a cuiva. Romaniii care au tradus (Valentin Popovici in Imnurile Credintei, de ex. ) au incercat cit au putut sa traduca fidel textul melodiilor. Imnul este imn cind este tratat in ansamblu: text si muzica. De aceea sint imnuri, pt ca DOAR acel text se potriveste pt acea melodie. Sint 7 note pe lumea asta, oare de ce ar fia sa de greu sa compui o nou melodie daca ai un text . Poate pt ca melodia respectiva a trecut testul timpului si s-a calificat sa fie …imn. Si place. Poate pt a crea confuzie: ” luam melodia cunoscuta dar textul nu corespunde doctrinei adventiste, compozitorul nu a fost adventist”. Nu stiu care sint justificarile adventistilor dar actiunea se inscrie in categoria” furt” fara probleme. Oameni buni, aveti un text, scrieti o melodie. Aaa, e greu, stiu, dar de ce iei imnul compus de cineva acum 50-100 ani stiind ca nu are cum sa te traga la raspundere. Lui Nicolae Moldoveanau niciodata nu i-a placut cind pe melodiile lui cineva punea alte versuri. Explicatia simpla: melodia aia s-a nascut numai si numai pt acele versuri. Si invers.
    Unele versuri „adventiste” sint asa de anemice si sarace fata de textul original! Chiar ti se face mila. Reiau, 7 note muzicare ar trebui sa fie de ajuns. Dar cineva trebuie sa munceasca. Pretty embarassing what the’re doing!

Acum e rândul vostru. Ce părere aveți?

