Ambasadorul

"Căci mie nu mi-e ruşine de Evanghelia lui Cristos"

Archive for the day “iunie 13, 2011”

Dieta cântărilor


Am scris aici despre manelizarea serviciilor divine. Am mai spus că la congres am trăit un sentiment superb cântând cu peste 900 de bărbați laudă Domnului. Este minunat să cânți împreună cu ceilalți din biserică cântările Domnului.

Dar de ce cântăm împreună? Pentru că suntem cântăreți desăvârșiți? Nicidecum!

De ce avem cântările comune?

Cred că diversitatea este bună în serviciile noastre divine. Programul în care fiecare are posibilitatea să laude pe Dumnezeu cu o poezie sau o cântare este important. Dar, nu sacrificând principiul închinării comune.

Mark Dever și Paul Alexander în cartea Biserica Intențională oferă câteva motivații biblice pentru cântarea în comun:

  1. Cântarea în comun subliniază natura unitară a bisericii și lucrarea de zidire reciprocă în vederea unității. Atunci când cântăm împreună punem accentul pe închinarea colectivă a trupului bisericii locale.
  2. Cântările în comun subliniază natura participativă a închinării. Credincioșii sunt angajați în închinare. Toți împreună.
Ce se întâmplă dacă în bisericile noastre avem doar cântări cântate de soliști, coruri, fanfare sau grupuri de tineri?
O dietă constantă de interpretare a cântărilor de către soliști sau chiar coruri poate avea efectul neintenționat de a submina natura colectivă și participativă a închinării prin cântare a bisericii. Oamenii pot ajunge să privească închinarea ca pe o observare pasivă, lucru pe care nu-l vedem modelat nicăieri în Biblie. O astfel de dietă poate duce totodată la confundarea închinării cu spectacolul, mai ales într-o cultură impregnată de televiziune ca a noastră, în care una din cele mai subtile așteptări ale noastre e aceea de afi mereu „distrați”.
Ce apreciați mai mult în biserică: cântările individuale ( solouri, coruri, grupe ) sau cântarea în comun? De ce? 

Ce cărți electronice citiți?


Unul din motivele ( nu cel mai important ) care m-au încurajat să merg la Congresul Baptist a fost prezența editurilor de cărți. Îmi plac cărțile. Nu-mi plac prețurile lor. În curtea congresului ne-am întâlnit câțiva colegi care tânjeam la cărțile de pe tejghea dar bugetul ne obliga doar să ne clătim ochii cu ele.

De ceva vreme am hotărât să-mi îndrept privirea mai mult spre e-book-uri. Sunt ceva mai ieftine și observ că editurile creștine ( în special cele din America ) curtează din ce în ce mai serios plantformele Kindle sau variantele. Așa că poți găsi promoții superbe. Cărți bune la prețuri foarte mici.

Continui cu perseverență să mă rog dar până voi căpăta răspuns, îmi clătesc doar ochii în această vitrină. Mi-am instalat unul pe Mac-ul meu. Așa arăta deocamdată biblioteca mea electronică pe care mi-am cumpărat-o cu vreo 5 dolari.

Iată câteva locuri unde se merită să-ți arunci o privire. Aici, aici, aici și aici. Putem găsi adevărate comori. Editura Făclia are o librărie electronică.

Cât de mult folosiți cărți electronice și de unde le cumpărați?  

Navigare în articole